אלכס ווייט, VMware: "המנמ"ר נדרש להפוך את ה-IT שלו לנוזלי"

עוד הוסיף כי: המאפיין את ה-IT החדש הוא בזמינות של היישומים, בריבוי שלהם, ביכולת לקבלם בעולם הנייד, ביכולת להנפיק שירותים ויישומים חדשים תוך דקות ולא חודשים, ושאת כל היישומים והשירותים עוטפת מעטפת אבטחת מידע"

אלכס ווייט, סגן נשיא לארגונים עסקיים, VMware לאזור EMEA . צילום ניב קנטור

"מערכות המחשוב הארגוניות מתאפיינות במורכבות, בריבוי מערכות, ובהטרוגניות. על המנמ"ר מוטלים אתגרים מרובים ומנגד – תקציביו קטנים. הדרך למענה על שלל האתגרים הללו היא יצירת מערך IT נוזלי, משמע גמיש, בעל יכולת גידול, המגיב במהירות לשינויים", כך אמר אלכס ווייט, סגן נשיא לארגונים עסקיים, VMware לאזור EMEA (ראשי תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה)".

ווייט היה דובר המפתח בכנס שערך VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה מקצועני IT.

לדברי ווייט, "רק ספקיות IT שיצליחו להעניק לארגונים את הגמישות הנדרשת, הם שיזכו באמון של אותם ארגונים. אנו נמצאים במקום זה מזה כמה שנים".

המנמ"רים כיום, אמר ווייט, "נדרשים לעבור שינוי מסיבי באופן בו הם צורכים IT ומספקים IT ללקוחות הפנימיים, המשתמשים, כמו גם ללקוחות החיצוניים של הארגון. עליהם להפנים את העובדה כי מגמת האינטרנט של הדברים, IoT, הביאה לכך שלא רק כל רכיב ורכיב יהיה ממוכשר ומקושר, אלא שגם כל בן אנוש נמצא ברשת בכל מקום ובכל עת. העובדים עובדים מרחוק, והלקוחות רוצים לקבל שירות על גבי היישומים הניידים בכל מצב. שינוי מסיבי זה בצריכת ה-IT בהכרח דורש שינוי בין הארגון וה-IT שלו ובין לקוחותיו. העובדה שהלקוחות הם גם צרכנים של גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), גורמת לכך שהם רוצים את אותן איכויות שירות גם מהארגונים, בין אם זו חברת ביטוח ובין אם זה בנק. השירות הזה מכיל כמה רכיבים – ביניהם זמינות ושרידות. עברו הימים בהם הלקוח היה מגיע לסניף הבנק פעם בשבוע או פעם בחודש. כיום הלקוח גולש לאתר הבנק חמש פעמים ביום, והבנק נדרש להיות במצב של מאות מיליוני או מיליארדי תעבורות בחודש".

המאפיין את ה-IT החדש, אמר ווייט, "הוא בזמינות של היישומים, בריבוי שלהם, ביכולת לקבלם בעולם הנייד, ביכולת להנפיק שירותים ויישומים חדשים תוך דקות ולא חודשים, ושאת כל היישומים והשירותים עוטפת מעטפת אבטחת מידע".

לדברי ווייט, "נדרש להעביר את המיקוד בדטה סנטר מהחומרה אל עבר התוכנה. רק התוכנה היא זו שיכולה לסייע בניתוח כמויות עצומות של נתונים לטובת קבלת החלטות המסבות ערך עסקי בארגון. מה שהמנמ"רים צריכים לעשות הוא לשלב בין דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, (ראשי תיבות של Software Defined Data Center), בין ענני מחשוב פרטיים וציבוריים ובין מחשוב משתמשי הקצה. בדרך זו יוכלו המנמ"רים לשמר את ההוצאות שהשקיעו במערכות המורשת (לגאסי), להעביר יותר תקציבים מהתחזוקה לפיתוח וככה הם יוכלו להביא יותר חדשנות מבוססת IT לארגון".

בדרך זו, סיכם ווייט, "המנמ"ר יוכל להיות בעל יותר מעמד בקרב הנהלת הארגון, הוא יהיה יותר מוערך על ידי סמנכ"ל הכספים והמנכ"ל, וכך הוא יצליח להביא למצב בו ה-IT יעצים לא רק את הארגון, אלא גם אותו ואת מערך ה-IT שבראשותו. כך הוא ימנע את הסחף הקיים כיום, במסגרתו לקוחות פנים ארגוניים צורכים IT בעצמם, בלא עירוב של מערך ה-IT הארגוני. מימוש החזון של הפיכת מערכי ה-IT לנזילים יביא לשינוי המצב הקיים כיום שבו 70% מתקציבי ה-IT הולכים לתחזוקה, ופחות משליש הולך לחדשנות – לעבר מצב רצוי יותר, של 50-50%".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים