סין תציע מערכת הפעלה משלה שתתחרה במיקרוסופט

"המפתח להצלחה הוא ליצור סביבה שתאפשר לנו להתחרות בגוגל, אפל ומיקרוסופט" כך מסר מנהל מרכז הפיתוח הרשמי של המדינה למערכות הפעלה

מערכת הפעלה עם מליארד לקוחות פוטנציאליים. איור: Bigstock

סין עשויה להציג כבר בחודש אוקטובר הקרוב מערכת הפעלה מפיתוח מקומי שתתחרה במערכות ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google) ואפל (Apple), על פי דיווח שפרסמה אתמול (א') סוכנות הידיעות הסינית Xinhua. על פי הידיעה של Xinhua, מערכת ההפעלה הסינית תוצע קודם כל למחשבים שולחניים ובהמשך גם למכשירים ניידים.

"אנו מקווים להשיק בחודש אוקטובר הקרוב מערכת הפעלה מפיתוח סיני שתתמוך בחנויות יישומים" ציין ני גואנגנן, מנהל מרכז הפיתוח הרשמי של סין למערכות הפעלה, שהוקם בחודש מרס האחרון. הוא הוסיף כי קיימות כבר מערכות הפעלה סיניות, אך הפער בינן לבין המערכות ממדינות מפותחות היה גדול מדי.

גואנגנן הביע תקווה כי תוך שנה או שנתיים תוכל המערכת הסינית לשמש כתחליף למערכות הפעלה קיימות עבור מחשבים שולחניים, וכי תוך שלוש עד חמש שנים היא תוכל להחליף מערכות הפעלה קיימות למכשירים ניידים. "המפתח להצלחה הוא ליצור סביבה שתאפשר לנו להתחרות בגוגל, אפל ומיקרוסופט" אמר גואנגנן.

מהלך זה עשוי להשתלב בחקירות שנפתחו בסין ובדיווחים המקומיים על בעיות אבטחה במוצרי היי-טק מתוצרת ארצות הברית. בסין מבקשים לעודד את התעשייה המקומית על חשבון מערכות מיובאות דוגמת חלונות (Windows) של מיקרוסופט אנדרואיד ( Android) של גוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    זה ברור שהם יפתחו ויפיצו מערכת הפעלה משלהם בעול,ם גם הם רוצים מסוכריית "דלת אחורית"

אירועים קרובים