דירק הוהנדל, אינטל: "קוד פתוח זה לא תאגידים, זה אנשים"

הוהנדל העיד על עצמו כי הוא כבר 25 שנים בעולם הקוד הפתוח, וכי עובדי אינטל תורמים לקהילה זו מזה שני עשורים

נמאס כבר מהמילים השיווקיות המגיעות חדשות לבקרים. דירק הוהנדל, אינטל

"הקוד הפתוח כולו עניין של אנשים. אסור לשכוח זאת. זה תמיד מכעיס אותי כאשר תאגידים מציגים את עצמם כאילו הם תורמים לפרויקטי קוד פתוח. לא התאגידים עושים זאת, אלא האנשים שעובדים בתאגידים", כך אמר דירק הוהנדל, מנהל תחום לינוקס (Linux) וטכנולוגיות קוד פתוח, אינטל (Intel)  העולמית.

הוהנדל, האקר לשעבר, דיבר במליאה המרכזית ביומו השני של LinuxCon+CloudOpen 2014 , כנס הלינוקס הגדול בעולם, שנערך בסוף השבוע בשיקגו שבארצות הברית באירוע משתתפים אלפי מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים.

כך, אמר הוהנדל, "כאשר אינטל אומרת שהיא תורמת לפרויקטי קוד פתוח, הכוונה היא שאנשים, שבמקרה עובדים באינטל, הם אלה התורמים לפרויקטי הקוד הפתוח".

לצחוקו של הקהל אמר הוהנדל כי "נמאס כבר מהמילים השיווקיות המגיעות חדשות לבקרים. פעם היינו שבויים של מיחשוב Grid (מיחשוב שריגי) כעת אנו משננים את המנטרה מיחשוב ענן, ומחר נדקלם את המינוח מיחשוב ערפל. אלא שדבר אחד אין לקחת ממחלקות השיווק בארגונים – וזו היכולת להניע תהליכים. לכן, עם כל הכאב שבדבר, אומר כי השיווק הוא הכרחי. קוד פתוח הוא דבר חשוב. אלא שקשה לשווק אותו. לכן, השיווק הוא מחוייב המציאות – להסביר בהתחלה למנמ"ר ולאחר מכן להנהלה, כי ביצוע פרויקטים מבוססי קוד פתוח הוא דבר בעל ערך, שיניב חיסכון כספי ושיפור תפעולי לארגון".

הוהנדל העיד על עצמו כי הוא כבר 25 שנים בעולם הקוד הפתוח, וכי עובדי אינטל תורמים לקהילת הקוד הפתוח זה שני עשורים. אינטל, ציין, שותפה ל-Openstack, תפיסת ענן מבוסס קוד פתוח, ובה גם יש רכיב וירטואליזציה. " Openstack מביא למצב בו ארגונים יכולים להטמיע פתרונות מבוססי קוד פתוח באופן מהיר וקל, בלי ליצור קשיים עבור מערכי ה-IT הארגוניים, כמו גם עבור הלקוחות שלהם, המשתמשים. יש להפסיק את המצב הקיים כיום, בו משתמש מבקש להטמיע יישום, אנשי ה-IT נעתרים לו בלית ברירה, ואחרי ששה שבועות, היישום – אולי – עובד".
הצוות בראשותו, אמר הוהנדל, "מתמקד בשאלות החשובות: למה אנשים לא מנצלים יישומים ופתרונות מבוססי קוד פתוח, למה הם מסרבים לעשות זאת – ומה ניתן לעשות על מנת לשנות מצב זה. ההנאה הגדולה שלנו היא להוכיח כי ניצול טכנולוגיות קוד פתוח מביא לסגירה של פערים טכנולוגיים באופן מהיר ויעיל יותר. זה הכיף בעבודה".

האינטרנט של הדברים, אמר הוהנדל, הוא תחום בעל הגדרות רבות ומשתנות, "הרי כל רכיב שמקושר לרשת הוא 'דבר'. הרשת הייתה קיימת הרבה לפני שאנשי השיווק כבשו אותה". לדבריו, ההגדרה הנכונה לאינטרנט נשל הדברים היא רכיב שהוא: ממוכשר, מקושר, ממחושב, "מדבר" עם רכיבים אחרים. "יש לי בכיס מודד צעדים", אמר, "אבל למה לעזאזל החלטתי שאני אעלה 18 קומות ברגל ולא במעלית. איזו החלטה מטופשת, ולמה מודד הצעדים מספר לי כמה צעדים עשיתי".

מגמת האינטרנט של הדברים, אמר הוהנדל, טומנת בחובה קושי שהוא אתגר, "יש יותר מדי רכיבים מקושרים מצד אחד ויותר מדי פרוטוקולים ותקנים. בנוסף, אין לי שום עניין לדבר עם מדיח הכלים שלי, וגם אינני רוצה שגוגל (Google) תאסוף מידע על הטמפרטורה בחדר שלי. יש לי AppleTV ו-TIVO והם לא מדברים ביניהם. הזמן הרב שלוקח לי לסנכרן ביניהם גורם לי ללכת לקולנוע ולא לצפות בסרט בבית. נדרשת פלטפורמה אחת אחודה, מתוקננת – על מנת שכל המכשירים ידברו באותה שפה".

הוא ציטט מחקר של IDC, לפיו עד 2020 יהיו בעולם 212 מיליארד דברים, מתוכם 30 מיליארד יהיו רכיבים מקושרים. לכן, סיכם הוהנדל, אינטל חברה לברודקום (Broadcom), דל (Dell), סמסונג (Samsung) ו-ווינד ריבר (Wind River), ויצרה שותפות בשם The Open Interconnect Consortium, שמטרתה ליצור מסגרת עבודה משותפת, שתביא לתקן תעשייתי אחד לעולם האינטרנט של הדברים, שיהיה מבוסס קוד פתוח, מאובטח ואמין, עבור כלל מגזרי התעשייה – מכלי רכב ועד בתים חכמים.
[divide style="2"]
הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לשיקגו

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Ofer Barlev

    Red hat is aslo a member of The Open Interconnect Consortium Red Hat is built on the community as described above and therfore is the biggest open source company

אירועים קרובים