ג'ים זמלין, קרן לינוקס: "חלפו הימים בהם אמרו שאי אפשר להרוויח מקוד פתוח"

"הקוד הפתוח", אמר זמלין, המנהל התפעולי של הקרן, "מצליח כי הוא מבוסס תקנים, מניב חדשנות ויזמות, גורם להתמקצעות ומעניק ערך עסקי לארגונים"

ג'ים זמלין, מנהל ארגון ה-Linux Foundation

"אחד המיתוסים שנשבר בשנים האחרונות הוא שאי אפשר להרוויח מפרויקטים מבוססי קוד פתוח. ריבוי של הפרויקטים, כמו גם יוזמות משותפות לענקיות ה-IT מהווים עדות לכך שלינוקס (Linux) היא מערכת הפעלה שכדאי להתבסס עליה", כך אמר ג'ים זמלין, המנהל התפעולי של קרן לינוקס (Linux Foundation), זמלין דיבר בתחילת המליאה המרכזית ביומו הראשון של  LinuxCon+CloudOpen 2014 ,כנס הלינוקס הגדול בעולם, שנפתח אתמול (ד') בשיקגו שבארצות הברית. באירוע משתתפים אלפי מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים, והוא יימשך עד סוף השבוע.

לינוקס, אמר זמלין, "היא הטכנולוגיה המשתפת והמשותפת ביותר אי פעם בהיסטוריה של עולם המיחשוב. ההוכחה לכך היא ריבוי הפרויקטים מבוססי קוד פתוח שנעשים בעולם. אנו עדים להתפוצצות של כמות הפרויקטים מבוססי לינוקס, וזה לא בא סתם כך, יש לכך כמה סיבות: כלכלית, טכנולוגית ויישומית. עריכת פרויקט מבוסס קוד פתוח מניבה עימה יתרונות שלא קיימים בעולם הקנייני, ולכן יותר ויותר ארגונים נעים לכיוון זה".

שיתוף ההמונים, אמר זמלין, בין השאר בשל התבססות הרשתות החברתיות, הביא לכך שלינוקס כבר אינה "ילד חורג". "שיתוף ההמונים גדל משמעותית, אנו עדים להתפוצצות של פרויקטים מבוססי קוד פתוח וליוזמות בתחום, בין אם של יחידים, ובין אם של ענקיות IT".

זמלין ציטט מאמר שפורסם ב-וול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) ב-2011, לפיו "התוכנה 'אוכלת' את העולם", של מארק אנדרסון, משמע כל היבט בעולם מושפע מהתוכנה, והחומרה 'נעלמת'. ציטוט נוסף היה מינואר השנה, של איברהים חדד  מסמסונג (Samsung), לפיו "הקוד הפתוח אוכל את התוכנה". המסקנה משני הציטוטים, אמר זמלין, "היא שהקוד הפתוח הופך להיות מיינסטרים בתעשייה. הוא כבר לא עוף מוזר, אח חורג, אלא חלק משמעותי מהתעשייה".

זמלין ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), לפיו למרות שבמגזר הארגוני יש רק 29% מערכות מבוססות קוד פתוח, ואילו שאר המערכות הן מבוססות קוד קנייני, הרי שבפועל, אותן מערכות IT, אחראיות ל-80% מההיבטים העסקיים של הארגונים. "מה שקורה זה", הסביר זמלין,"הוא שאותן מערכות, שבעבר היו מצויות בשולי הארגון, הופכטות להיות מערכות ליבתיות עסקית. מדובר בתהליך, אבל המגמה ברורה – לינוקס נכנס לליבה, למהות העסקית בארגונים. הערך העסקי שלה הולך וגדל". הוא ציטט שני בכירים: האחד, מסמסונג , שאמר כי "אנחנו לא יודעים לעבוד בלא לינוקס", והשני, מסוני (Sony), שאמר כי "80% מהתוכנות ברכיבים שלנו מבוססות מערכות קוד פתוח".

"הקוד הפתוח", אמר זמלין, "מצליח כי "הוא מבוסס תקנים, מניב חדשנות ויזמות, כי הוא מביא להתמקצעות. הוא מביא ערך עסקי לארגונים". לדבריו, "חלק ניכר מזמני מוקדש  לקידום מערכות מבוססות קוד פתוח במקומות שבעבר לא היינו קיימים כלל, כמו תעשיית הרכב, או הטלקום. וזה עובד".

זמלין סיים באומרו כי "פעם לא אהבנו אנשי שיווק. האמנו כי הקוד ידבר בשם עצמו. טעינו. תעשיית הקוד הפתוח השתנתה. אנו זקוקים למנהלי שיווק כדי לקדם את התחום. כבר כיום יש מחסור במהנדסים המתמחים בקוד פתוח, והדרישה להם הולכצת וגדלה. לינוקס היא הפלטפורמה אשר גדלה בשוק באופן היחסי והמוחלט הכי הרבה".
הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לשיקגו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים