יאהו! תרכוש את מכתוב – הפורטל הערבי הגדול בעולם

סכום הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם ההערכות נעות בין 75 ל-85 מיליון דולרים ● מיאהו! נמסר, כי הדגש העיקרי שהיא תשים, יהיה בפיתוח מוצרים המותאמים לערבית, ובשלב ראשון תתמקד בתחום המייל והחיפוש ● מכתוב הוקם בשנת 2000, ופועל מירדן

יאהו! (!Yahoo) הודיעה אתמול (ג') לבורסה, כי בכוונתה לרכוש את מכתוב (Maktoob), הפורטל הגדול ביותר בעולם בשפה הערבית. ענקית החיפוש לא מסרה נתונים על היקף העסקה, אולם גורמים בעיתונות הכלכלית בניו-יורק העריכו, כי מחיר הרכישה נע בין 75 ל-80 מיליון דולרים. האתר טק קראנץ' (Tech Crunch) העריך שהרכישה עומדת על 85 מיליוני דולרים. כך או כך, העסקה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי של 2009.

פורטל מכתוב מושך כ-16.5 מיליון גולשים בחודש. בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו נכתב לאחר ההודעה על הרכישה, כי "העסקה תאחד בין 20 מיליון המשתמשים של ליאהו! בקהילה הערבית, עם 16 מיליון הגולשים שלנו". ממכתוב נמסר, כי הפוטנציאל של הפורטל נרחב הרבה מעבר למספר הגולשים הנוכחי שלו.

מיאהו! נמסר, כי הדגש העיקרי שהיא תשים, יהיה בפיתוח מוצרים המותאמים לערבית, ובשלב ראשון תתמקד בתחום המייל והחיפוש. קית' נילסון, סגן נשיא ביאהו! לשווקים מתעוררים, מסר לפיננשנל טיימס, כי המדובר בעסקה בעלת פוטנציאל גבוה. "מתוך מאות המיליונים שדוברים ערבים בעולם", הסביר נילסון, "רק 50 מיליון מחוברים לאינטרנט, אולם מספרם גדל במהירות, ובקצב גבוה יותר מאשר הגידול הגלובלי בהתחברויות לאינטרנט בעולם".

בשל הרכישה, תוכל יאהו! להציע שירות של אספקת תוכן בשפה הערבית, כמו מה שעושה יריבתה המרה, גוגל (Google), כבר מ-2006. זאת, לצד גרסאות מקומיות למוצרים שלה, דוגמת מסנג'ר ומייל. על פי יאהו!, רכישת הפורטל דובר הערבית תעניק לה כלים שיבססו את מעמדה במזרח התיכון. קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, אמרה, כי "החיבור בין החברות יביא לכך שעולם דובר הערבית ייחשף בקרוב לחוויית יאהו! בשפה הערבית, לצד תוכן מקומי רלוונטי".

פורטל מכתוב הוקם בשנת 2000, והיה הראשון שסיפק שירותי חדשות בשפה הערבית בחינם בדואר האלקטרוני. בין השאר סיפק חדשות כלכליות וצרכנות. משרדי מכתוב נמצאים בירדן, והוא בעל פעילות נרחבת במזרח התיכון ונסיכויות המפרץ. במהלך השנים התרחבו השירותים שמכתוב מספק, וכיום הוא מציע, בין השאר, מערכת תשלומים מקוונת, משחקים, רשת חברתית, חיפוש ופלטפורמת למכרזים אינטרנטיים.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים