אפל מתחילה לאחסן נתונים אישיים של משתמשים מסין בשרתים המוצבים במדינה

בחברה ציינו כי המהלך נעשה במסגרת המאמצים לשפר את המהירות והאמינות של שירות iCloud, המאפשר למשתמשים לאחסן תמונות, הודעות דואר ומידע נוסף ● מומחים מפקפקים ביכולתה של אפל להגן על נתוני משתמשים במקרה של דרישה ממשלתית

אפל. צילום: Bigstock

באפל (Apple) החלו לאחסן נתונים אישיים של משתמשים מסין בשרתים המוצבים על אדמת מדינת הענק. זו הפעם הראשונה שענקית היי-טק מארצות הברית מאחסנת נתוני משתמשים בשטחה של סין: גוגל (Google), למשל, התנגדה בצורה נמרצת, במשך תקופה ארוכה, להקמה של מרכזי נתונים בסין, בשל הצנזורה ובשל חששות לפרטיות.

באפל ציינו כי המהלך נעשה במסגרת המאמצים לשפר את המהירות והאמינות של שירות iCloud, המאפשר למשתמשים לאחסן תמונות, הודעות דואר ומידע נוסף. מיקום של מרכזי נתונים סמוך למשתמשים אמור לאפשר שירות מהיר יותר. הנתונים יאוחסנו בשרתים שתספק חברת China Telecom Corp, חברת הסלולר השלישית בגודלה בסין -על פי ההודעה שפרסמה אפל בסופ"ש.

"באפל מתייחסים לאבטחה ולפרטיות של המשתמשים ברצינות רבה. הוספנו את  צ'יינה טלקום (China Telecom) לרשימת הספקיות של מרכזי הנתונים שלנו על מנת להגדיל את רוחב הפס ולשפר את הביצועים ללקוחותינו בסין. כל הנתונים המאוחסנים אצל הספקיות שלנו מוצפנים. לחברת צ'ינה טלקום  אין גישה לנתונים", על פי ההודעה שפרסמה אפל.

מקור יודע דבר ציין כי מפתחות ההצפנה לנתונים של לקוחות אפל אשר מאוחסנים בשרתים של צ'יינה טלקום יישמרו מחוץ לתחומי סין ולאנשיהחברה הסינית לא תהיה גישה אליהם. באפל ציינו כי אפילו לאפל עצמה אין יכולת לפענח את ההצפנה של הנתונים המאוחסנים במסגרת שירותים דוגמת iMessage. אולם, מומחים פקפקו ביכולתה של אפל להגן על נתוני משתמשים במקרה של דרישה ממשלתית.

"הם לא יכולים לטעון שהנתונים מוגנים ומאובטחים מפני שאם הם רוצים לפעול בסין, הם חייבים לציית לדרישות של הרשויות", הסביר ג'רמי גולדקורן, מנהל חברת המחקר Danwei.com, שעוסקת במדיה, באינטרנט ובצרכנים בסין. "מצד שני, אם הם לא יאחסנו את הנתונים על אדמת סין, הם מסתכנים בפריצה מצד הרשויות".

דובר צ'יינה טלקום סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים