דאסו סיסטמס מינתה את סיסטמטיקס כמפיצה מרכזית בישראל של מוצרי ה-PLM

המהלך בוצע במסגרת ארגון מחדש, לאחר שיעל תוכנה, מפיצה נוספת של מוצרי החברה בארץ, מכרה את הפעילות לסיסטמטיקס ● לדברי אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, "מטרת השינוי היא לייצר מאסה קריטית והפרדה בין תחומים"

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes) ישראל, הסניף המקומי של החברה העולמית, עומדת להודיע בקרוב על ארגון מחדש של מערך השותפים שלה, ובמסגרת זו על מינוי סיסטמטיקס (Systematics) למפיצה מרכזית של פתרונות המידע ההנדסי (PLM) שלה בישראל. עד כה בוצעה ההפצה של מוצרים אלה בארץ גם על ידי יעל תוכנה, אולם זו מכרה את החלק שלה לסיסטמטיקס.

מיעל נמסר כי פעילות ה-PLM שלה היוותה מרכיב זעיר בפעילות הקבוצה. נתי אברהמי, מנכ"ל הקבוצה, אמר כי "החלטנו להתמקד בתחומים אחרים וסינרגטיים יותר לתחומי הפעילות המרכזיים שלנו".

לדברי אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, "השינוי שעשינו בארץ הוא חלק ממהלך כולל של החברה העולמית, שמטרתו לייצר מאסה קריטית, תוך הפרדה בין התחומים של התיב"מ (ר"ת תכנון וייצור בעזרת מחשב) המכאני ותחומים אחרים".

היקף המכירות של הסניף הישראלי של דאסו סיסטמס נאמד בכמה מיליוני שקלים בשנה, ביניהם ללקוחות גדולים כמו טבע, ונתח השוק שלה בתחום המידע ההנדסי נע בין 30% ל-50%. המתחרות העיקריות שלה היא סימנס (Siemens), שמיוצגת בישראל על ידי מקיט, ואוטודסק, שנציגתה בארץ היא אומניטק.

הסניף הישראלי של דאסו סיסטמס מעסיק 20 עובדים, שמתחלקים לשתי קבוצות: קבוצת שירותים מקצועיים, שעוסקת בהטמעה ותחזוקה ללקוחות גדולים, למשל טבע על 2,500 משתמשיה (מחצית מכלל העובדים), וקבוצת מכירות ושיווק ישירים ללקוחות גדולים, כמו התעשייה האווירית וישקר. בויקיס נכנס לתפקידו במרץ השנה, בעקבות ארגון מחדש שעשתה החברה האם. הוא עובד בחברה כ-15 שנים ואחראי גם על המכירות במדינות הבלקן.

העתיד – בענן

דאסו סיסטמס עוסקת בפתרונות ניהול הנדסי והיא חברה אחות של דאסו אוויאיישן, יצרנית מטוסים אזרחיים וצבאיים. שתי החברות שייכות לתאגיד קבוצת האחזקות של מרסל דאסו. החברה הוקמה ב-1981 על ידי מהנדסים שפרשו מהחברה האם וייסדו את פעילות התלת מימד. הייתה זו פריצת דרך, כי העולם עבד אז בעיקר בתיב"מ דו מימדי. אותם מהנדסים יצרו בזמנו קשר עם יבמ (IBM) וביחד פתחו את המוצר הפופולרי CATIA.

בעשור האחרון ביצעה החברה רכישות רבות, בהן זו של חברת התיב"מ המכאני סולידוורקס וזו של החברה הישראלית סמארט סולשנס – רכישה שבוצעה ב-1999. אחת הסיבות לרכישה הייתה העובדה שהחברה הישראלית הייתה חלוצה בפיתוח תחום המידע ההנדסי (PDM). שמה של החברה שונה לסמארטים וב-2005 הוא שונה שוב, הפעם לדאסו סיסטמס ישראל, שהקימה מרכז פיתוח שהיה מבוסס על אנשי סמארטים. שנה לאחר הקמת המרכז צומצמה פעילות הפיתוח בישראל, לאחר שהחברה האם רכשה חברה אחרת (Matrixone), שעסקה גם היא בניהול מידע הנדסי, אולם על פלטפורמת ווב. בכך היא התחרתה ישירות בפתרונות של החברה הישראלית.

לדברי בויקיס, דאסו סיסטמס ממתגת את עצמה סביב הפלטפורמה החדשה שמבוססת על גרסה 6 של Enovia ומוגדרת כ-3D Experience. "הרעיון המרכזי הוא מתן סביבת ניהול אחידה לכל סוגי פיתוח המוצרים, עם פלטפורמה הנדסית אחידה", הוסיף. אחד המרכיבים של פעילות זו היא השימוש בפלטפורמת הענן ובהקשר זה ציין בויקיס: "נכון שעבודה בענן מתאימה ללקוחות קטנים, אבל גם לקוחות בקצה העליון של הסקאלה יכולים להיעזר בו. כמו שחברות גדולות כמו Salesforce מעלות בסיסי נתונים גדולים לענן, אין שום סיבה לא להעלות לשם נתוני מידע הנדסי, כי זה המקום אליו העולם הולך".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים