מיקרוסופט תפסיק את התמיכה בגרסאות הפופולריות של אינטרנט אקספלורר בינואר 2016

החברה הודיעה כי בעוד 17 חודשים בדיוק תפסיק לספק תמיכה לשורה של גרסאות ותיקות של הדפדפן ● בצד ההודעה נשמעים כבר קולות של ביקורת בקרב חברות יאלצו למעשה לשדרג את אקספלורר

אין כניסה לתמיכה. קרדיט: bigstockphoto

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה בסוף השבוע  כי בעוד 17 חודשים מהיום – בינואר 2016 -תופסק התמיכה בשורה של גרסאות פופולריות של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), ובכלל זה הגרסה הנפוצה ביותר כיום – IE8.

ההחלטה תקשה על חברות המשתמשות במוצרי מיקרוסופט, מעריכים אנליסטים. "יהיו לכך השלכות קשות" אמר מייקל סילבר, אנליסט גרטנר (Gartner). "דפדפן IE היה אחד הגורמים העיקריים שמנעו מחברות לעבור למערכות ההפעלה Windows 7 ו-Windows 8. בארגונים שונים אמרו לי כי היו עוברים ל-Windows 8 אלמלא היו צריכים לשדרג את הדפדפן. ההחלטה של מיקרוסופט כופה למעשה על חברות לשדרג את הדפדפן. בחלק מהארגונים, למשל כאלה שפועלים בענפים עתירי רגולציה, זה יהיה קשה מאוד".

מתי זה יקרה בדיוק? ובכן, החל מ-12 בינואר 2016, על פי ההודעה של מחלקת השיווק במיקרוסופט, מתאריך זה תתמוך החברה רק באקספלורר9, 10 ו-11, בחלונות וויסטה, 8 ו-8.1 וב-Windows Server 2012.

התמיכה באינטרנט אקספלור 7 ובאינטרנט אקספלורר8 תיפסק לחלוטין, בכל מערכות ההפעלה. הדפדפנים ימשיכו לפעול, כמובן, אך מיקרוסופט לא תספק להם יותר שירותים של תמיכה טכנית ועדכוני אבטחה. נוכח המספר הגדול של טלאי אבטחה קריטיים שנוהגת מיקרוסופט לפרסם (84 בסך הכול בחודשיים האחרונים) יהיה זה סיכון משמעותי להמשיך להשתמש בגרסה נטולת עדכונים.

"שימוש בדפדפן מודרני חשוב כיום יותר מאי פעם, כדי שניתן יהיה ליהנות מחוויה מהירה ומאובטחת באתרי אינטרנט ובשירותים", ציין רוג'ר קפריוטי, מנהל השיווק של אינטרנט אקספלורר במיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים