אלון שטרסמן, מנמ"ר הספרייה הלאומית, פורש לאחר חמש שנים

שטרסמן הוביל את פרויקט הקמת הספרייה הלאומית הדיגיטלית והנגשת החומרים לציבור באמצעות אתר האינטרנט ● מחליפו ייבחר במכרז פומבי שפרסמה הספרייה ועד אז ישמש בתפקיד סגנו, הדר מילר

אלון שטרסמן, סמנכ"ל פרויקטים ופיתוח עסקי של פוינט טכנולוגיות

ראש אגף מערכות מידע בספרייה הלאומית, אלון שטרסמן, פורש בתום חמש שנים בתפקיד – כך נודע לאנשים ומחשבים. מחליפו ייבחר במכרז פומבי שפרסמה הספרייה. סגנו, הדר מילר, ימלא את מקומו החל ממועד הפרישה הרשמי שלו  – בחודש הבא – ועד לבחירת המחליף. מילר הגיש את מועמדותו לתפקיד ונחשב למועמד מתאים. שטרסמן החליט לסיים את תפקידו עם סיום החוזה שלו, שהיה לחמש שנים.

הפרויקט המרכזי אותו הובילו שטרסמן וצוות ה-IT שלו הוא הקמת ספרייה לאומית דיגיטלית והנגשת חומרי הספרייה לאתר שלה, לשירות הציבור. זהו אחד מפרויקטי הדיגיטציה הגדולים ביותר שנעשו בארץ ובעולם. עד היום הונגשו 1.2 מיליון דפים, שכוללים עיתונים, ספרים, שירים ועוד. מרבית עבודת הפיתוח נעשתה על ידי צוות פיתוח פנימי של הספרייה המונה שישה אנשים וכן צוות דיגיטציה שכולל 35 איש.

החלק התשתיתי של הפרויקט, ברמת מערכות מידע וטכנולוגיה, נמצא בשלביו האחרונים וכבר מצוי בשימוש שוטף של כל הלקוחות הפנימיים של הספרייה. הדגש כעת הוא על השקעה בתכנים, בהעלאת עוד ספרים ודפים לרשת. הפרויקט הוא חלק מתוכנית התחדשות בעלות של מיליוני דולרים ובסיומה, ב-2016, אמורה הספרייה הלאומית לעבור למשכן חדש ומודרני. הספרייה הלאומית היא חברה ללא מטרות רווח ובעלי המניות שלה הם המדינה, האוניברסיטה העברית וגופים נוספים.

שטרסמן הוא מוותיקי המנהלים בענף ומילא שורה של תפקידי ניהול בכירים בחברות סטארט-אפ, במלם ובגופים נוספים. עם סיום תפקידו הוא ישמש כיועץ עצמאי ויבחן את המשך דרכו.

בין הדרישות המועלות במכרז למציאת מחליף לשטרסמן: תואר במדעי המחשב, ניסיון מעשי של שבע שנים בניהול מערכות מידע, רצוי בארגונים שנותנים שירות, וניסיון בניהול צוות עובדים ובמשאים ומתנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים