ארצות הברית: מיקרוסופט ערערה על האיסור למכור את וורד

הערעור הוגש על החלטת בית המשפט שלפיה גרסאות שונות של וורד וחלונות מפרות פטנט של חברה קנדית ● מיקרוסופט כתבה בערעור, כי "אם בית המשפט יותיר את פסק הדין על כנו, ייגרם לנו נזק שאינו בר תיקון, וייתכן שהחברה לא תוכל לשווק את אחד ממוצריה המרכזיים במשך חודשים ארוכים"

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה ערעור על פסק הדין של בית המשפט המחוזי שקבע, כי יש בתוכנת וורד (Word) – מעבד התמלילים מתוצרתה – משום הפרת פטנט שרשום על שמה של החברה הקנדית i4i, והורה לה להפסיק את מכירת התוכנה בארצות הברית.

בערעור, שהוגש לבית הדין לערעורים בוושינגטון, כתבה מיקרוסופט, כי "אם בית המשפט יותיר את פסק הדין על כנו, ייגרם לנו נזק שאינו בר תיקון, וייתכן שהחברה לא תוכל לשווק את אחד ממוצריה המרכזיים במשך חודשים ארוכים".

התביעה הוגשה במרץ 2007. i4i מיקדה בה את הטענות שלה נגד גרסאות 2003 ו-2007 של וורד, כמו גם חלונות ויסטה ותוכנת Net Framework. בית המשפט קיבל את טענותיה של החברה, והורה למיקרוסופט לחדול ממכירת וורד החל מאמצע אוקטובר הקרוב, ולשלם קנס בסך 240 מיליון דולרים.

עם זאת, השופט הותיר פתח מילוט למיקרוסופט, בכך שמיקד את ההפרה באופן שבו פותחים וקוראים בוורד מסמכים בתצורת XML. השופט ציין, כי אם מיקרוסופט לא תאפשר זאת בגרסאות שונות של וורד, איסור המכירה לא יחול על גרסה זו. מכאן נובע שברגע שמיקרוסופט תשחרר טלאי לתיקון ההפרה, היא תהיה חופשית למכור את וורד גם בארצות הברית. ההערכות הן שנוכח העובדה שחבילת אופיס (Office), שוורד כלולה בתוכה, הכניסה למיקרוסופט בשנת הכספים האחרונה למעלה משלושה מיליארד דולרים ברחבי העולם, הענקית מרדמונד תמהר לשקוד על פתרון הבעיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים