יאהו! ממשיכה להציג תוצאות עגומות; המנכ"לית: אני מאוכזבת
למרות המאמצים, מריסה מאייר לא מצליחה להעלות את החברה על דרך המלך ● יאהו! הציגה הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה ירידות בולטות בסעיפים העיקריים שלה, בעיקר עקב קיטון בהכנסות מפרסום דיגיטלי ואיבוד נתח שוק בתחום
יאהו! (!Yahoo) לא מצליחה להתרומם וממשיכה להציג תוצאות עסקיות רעות, שגרמו גם למנכ"לית, מריסה מאייר, לומר שהיא מאוכזבת.
ברבעון השני של השנה הציגה יאהו! ירידה של 4.49% בהכנסות ל-1.08 מיליארד דולר לעומת 1.14 מיליארד וצניחה של 18.64% ברווח הנקי ל-272.56 מיליון דולר בהשוואה ל-335.01 מיליון. הרווח הנקי לבעלי המניות של יאהו! צלל ב-18.55% ל-269.71 מיליון דולר מול 331.15 מיליון. הרווח הנקי למנייה ירד ב-10.33% ועמד על 0.26 דולר לעומת 0.3 דולר ברבעון השני של 2013.
החברה הציגה תוצאות לא טובות גם במחצית הראשונה של השנה, לאחר שההכנסות ירדו ב-2.58% ל-2.22 מיליארד דולר בהשוואה ל-2.28 מיליארד במחצית הראשונה של 2013 והרווח הנקי צנח ב-19.43% ל-581.29 מיליון דולר מול 721.44 מיליון.
אחת הסיבות העיקריות לתוצאות העגומות היא הירידה בהכנסות הרבעוניות של יאהו! מפרסום. לפי ההערכות, נתח השוק של החברה בתחום הסתכם ב-2013 ב-2.86% וצפוי לרדת השנה ל-2.52%. לשם השוואה, גוגל (Google), ששולטת בשוק, אחזה בשנה שעברה בנתח של 31.45%.
עוד עולה מהתוצאות כי הרווח התפעולי החצי שנתי צלל בשיעור ניכר הרבה יותר – 78.75%, מה שהעמיד אותו על 68.62 מיליון דולר לעומת 322.95 מיליון. ברבעון השני רשמה יאהו! עלייה של 10.25% בהוצאות התפעוליות, ל-730.6 מיליון דולר בהשוואה ל-662.69 מיליון, והרווח צנח ב-71.94% ל-38.44 מיליון דולר מול 136.98 מיליון.
ההוצאות הכלליות עלו ברבעון ב-4.76% ל-1.05 מיליארד דולר לעומת 998.27 מיליון. ההוצאות הגולמיות פחתו ב-6.14% ל-314.97 מיליון דולר בהשוואה ל-335.58 מיליון, הרווח הגולמי פחת ב-3.81% ל-769.22 מיליון דולר בהשוואה ל-799.67 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-70.95% מול 70.44%.
תגובות
(0)