טים גולדן, בנק אוף אמריקה: "מנמ"ר שלא מטמיע מערכות פתוחות – פחדן וגורם נזקים לארגון"

גולדן, סגן נשיא בבנק, אמר, כי יש בהטמעת מערכות בקוד פתוח תועלות – הן ברמה הטכנולוגית, של פשטות פיתוח ויישום, וגם ברמה הכלכלית ● לדבריו, הטמעת מערכות שכאלה בהכרח חוסכת משאבים לארגון

"מערכות פתוחות הן היום סטנדרט, ואף אחד כבר אינו מפקפק בתועלות העשויות לנבוע מהן. מנמ"ר שאינו מטמיע מערכות פתוחות הוא פחדן ומסב נזק עסקי לארגון שבו הוא עובד", כך אמר טים גולדן, סגן נשיא בכיר בבנק אוף אמריקה (Bank Of America). גולדן היה דובר מפתח במסלול רגולציות והלימה לתקנות, שהתקיים במסגרת כנס התשתיות ומערכות ההפעלה הפתוחות הגדול בעולם – OpenSource World.

לדברי גולדן, התועלות הנובעות מהטמעת מערכות פתוחות הן גם ברמה הטכנולוגית, של פשטות פיתוח ויישום, וגם ברמה הכלכלית, שכן הטמעת מערכות שכאלה בהכרח חוסכת משאבים לארגון. לדבריו, "אל למנמ"רים לפחד מכל איומי הסרק שחברות תוכנה קנייניות מנסות להלך אימים עליהם, לפיהן מערכות פתוחות אינן בטוחות. הדבר בפירוש אינו נכון. מערכות פתוחות מצויות כיום בשלב בשל, ורמת האבטחה שלהן אינן נופלת מזו של אלו הקנייניות".

גולדן הציג מחקר של יבמ (IBM) – חברה שעבד בה בעבר – שלפיו תהליך היישום של מערכות לינוקס ברמת שולחן העבודה קל יותר מכפי שמעריכים אנשי יחידת מערכות המידע. זאת, לדברי המחקר, בהנחה שמיישמי המערכת מתמקדים בקבוצות העובדים הנכונות. כך, למשל, הסביר גולדן, "מתברר כי יישום סביבת לינוקס שולחנית יהיה פשוט ויעיל יותר אצל משתמשים העושים שימוש מתון וניתן לחיזוי בתוכנות דואר אלקטרוני ובכלי משרד ממוחשב".

במסגרת תפקידו במערך ה-IT של הבנק, גולדן אחראי לניהול מערכות פתוחות. "אני עובד רק עם לינוקס", אמר. הוא תיאר בכנס כמה מהפרויקטים שהיה אחראי להם בשנים האחרונות, ביניהם הטמעת מערכות מורכבות מבוססות לינוקס, הקמת מערך פיתוח פנימי פתוח, ושילוב של 150 כלי פיתוח פתוחים, ביישומי הבנק. הוא סירב לפרט במה מדובר, שכן לדבריו, לא קיבל אישור מהנהלת התאגיד לדבר בכנס, אולם ציין כי לצד הטמעת מערכות פתוחות אלו, מערך המיחשוב בבנק אחראי גם לסינכרון בין מערכות ה-IT של בנק אוף אמריקה, לבין המערכות הפתוחות, רובן ככולן של בית ההשקעות מריל לינץ' (Merill Linch), שאותו רכש הבנק בשל המשבר הכלכלי.

"לינוקס כבר עברה את השלב של מבחן הקבלה. כיום היא עובדה קיימת ובעיקר מוכחת. ארגונים שלא מנצלים את הטכנולוגיה של הקוד הפתוח לטובת מערכי ה-IT שלהם הם ארגונים שבסופו של דבר יפסידו", אמר גולדן למשתתפים. לדבריו, הופעת הלינוקס הייתה מחויבת המציאות, והיא נולדה על רקע של מחסור שהיה קיים בעולם ה-IT. "לינוקס היא תופעה שהייתה חייבת להתרחש", אמר גולדן, "עד השנים האחרונות, מנמ"רים נמצאו במצב של חוסר בחירה: או שהיה עליהם להטמיע מערכת הפעלה זולה, אך מונחית-שיווק של חברה אחת, או מערכת הפעלה שהיא מונחית-טכנולוגיה, אולם יקרה משמעותית, דוגמת יוניקס". הופעת הלינוקס, הסביר, הייתה בבחינת מענה על צורך קיים של השוק. "תוכנות קוד פתוח נכתבו בכל העולם, אך לא הייתה להן סביבת הרצה סבירה", אמר, "לינוקס גדלה בתוך תרבות של הפריה הדדית של רעיונות וקוד. היעד של מפתחי הקוד הפתוח היה לשפר את הקוד, מבלי לייחס חשיבות למי שייך הקוד. לינוקס נעשתה הפלטפורמה בה"א הידיעה עבור יישומי הקוד הפתוח".

גולדן סיכם באמרו, כי "המניע העיקרי שבגינם מנמ"רים נדרשים להטמיע מערכות פתוחות, הוא הפחתת עלויות. לצד מניע זה, קיים המניע של הקלות הרבה יותר של אבטחת סביבת העבודה בעולם הלינוקס. זול יותר לאבטח סביבת לינוקס ולשמור על רמת האבטחה הזאת לאורך זמן, בהשוואה למחיר הנדרש בעולם החלונות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    טים גולדן, בנק אוף אמריקה: "מנמ"ר שלא מטמיע מערכות פתוחות - פחדן וגורם נזקים לארגון" ואני אומר שהדברים האלה מעוררים בי כעס על החוצפה בה הם נאמרים הבחור מדבר כאילו הוא שליח אלוהים עלי אדמות וכל האחרים טפשים או פחדנים הוא נראה לי בחור שחצן ומסוכן אני לא רוצה לקלקל את השמחה BUZZ WORDS רבים שטפו את מחוזות ה- IT כל דבר בפרופורציות הנכונות נכונים הדברים ל- open source אני בעד הגישה של "קוד פתוח" אבל לא הייתי קונה או משתמש בשום מערכות "קוד פתוח" בשום מערכת מרכזית שלי אלא אם ה"קוד הפתוח" היה משולב בתוך מערכת שקניתי ממישהו אחר (כגון SAP, אורקל וגם קטנים יותר) שהיו אחראים אחריות מלאה לתיקון באגים ולזמני תגובה ואחראים על פיסת הקוד הפתוח שמטמעת בתוך המערכות שלהם חברה רצינית, אלא אם יש לה צבא של תוכניתנים, לא יוכלה להרשות לעצמה הסתמכות על ה"קוד הפתו" באופן הפשטני שלו. זו אשליה שעלות הבעלות קטנה ( TCO ) כמו האשליה שפתוח עצמי זול יותר מרכישת מערכות תוכנה ושלום דמי תחזוקה אבל כאמר לכל תקופה יש ה- BUZZ WORD שלה כמו שפעם טענו שה- PC יחליף את המיחשוב הארגוני המרכזי והיום חזרנו ל- ( TBC ( terminal Basad Computing ל- thin client ווכו חוות שרתים VMWARE וכו ישראל פטשניק טכנולוגיה לעסקים Business Technology 054-9003900 [email protected] http://www.linkedin.com/in/israelptashnik

  2. אמיר

    והנה לינק לחברה שהבינה את זה כבר מזמן ומייצגת בארץ את המוצרים הלינוקסים המובילים.. www.compumedia.co.il

  3. הברדלס

    יש סיבות טובות נוספות שלא הוזכרו לעיל, בנהם - פתיחות בפיתוח = ארסנל מפתחים עצום ברחבי העולם, המקושרים דרך אתרי הפרויקטים בקוד פתוח, ומדברים בשפה אחת, ומבינים את השפה. קישוריות מובנת = מרבית המערכות המורכבות בעולם הקוד הפתוח, בנויות מראש כדי להתממשק למערכות משלימות. מבנה הנתונים פתוח תוכניות העדכון פתוחות - קל לממשק!!! ועוד ועוד

אירועים קרובים