תקדים: קורבנות טרור ישראלים עיקלו את רשיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן

קורבנות הטרור פנו לאיגוד ICANN, האחראי על ניהול הרשת העולמית, עם צו בית משפט פדרלי המורה להם למסור את ה-IP ורשיון האינטרנט האיראנים לידי הקורבנות ● עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נציגת הקורבנות הישראלים: "אין בכוונתנו למנוע את השימוש באינטרנט האיראני - אנו רק דורשים את מה שמגיע על פי חוק"

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

קבוצת קרבנות טרור מישראל ומארצות הברית, שנפצעו או נהרגו במתקפות טרור שמומנו על ידי ממשלת איראן, פתחו השבוע (ג') בהליך עיקול רישיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן, וכל זכות חוזית אחרת המסופקת לאיראן על ידי ארצות הברית.

צו העיקול נמסר ל-ICANN (ר"ת Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) – איגוד האינטרנט לרישום שמות ומספרים, המנהל למעשה את הרשת המקוונת העולמית (www) מטעם מחלקת המסחר האמריקנית. ICANN מנפיק רישיונות למדינות העולם, אשר מורשות למנות נציגים מטעמה, הסוחרים ומוכרים שמות מתחם (דומיינים) בעלי סיומות ספציפיות של אותה מדינה לכל אדם, עסק או ארגון.

המשפחות התובעות, המחזיקות בפסקי דין כנגד איראן בשווי של למעלה ממיליארד דולר שניתנו בבית המשפט הפדרלי בארצות הברית, מבקשות לקבל בעלות על כל הדומיינים (LTD) והשמות המרכזיים שמסופקים לאיראן על ידי ארצות הברית, כולל הסיומת ir, ایران וכל כתובות ה-IP המשמשות את הממשל האיראני וסוכנויותיו השונות.

קורבנות הטרור ומשפחותיהם מיוצגות בהליך תקדימי זה על ידי עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מתל אביב, מנהלת ארגון שורת הדין,  ועל ידי עו"ד רוברט טולצ'ין מניו-יורק. לדברי עו"ד דרשן-לייטנר, "זו הפעם הראשונה שבה קורבנות טרור פונים לעקל ולקבל לידיהם בעלות על דומיינים, כתובות IP ורישיונות אינטרנט של מדינות תומכות טרור, כגון איראן, ומנסים לממש את פסקי הדין שקיבלו כנגדן. חובה להראות לאיראנים, שלתמיכתם הכספית בטרור יש מחיר כבד. מבחינה עסקית ומשפטית מדובר בהליך פשוט – חייבים לקורבנות כסף, ואלה נכסים ששווים כסף".

ברוך בן-חיים, שבנו נפצע אנושות בפיגוע התאבדות באוטובוס בשנת 1995, מסר: "זה לא ראוי שהממשל האמריקני ימשיך לספק רישיונות אינטרנט לאיראן בעוד שזו מסרבת לפרוע פסקי דין הקובעים שהיא מימנה טרור עולמי. תביעותינו חייבות להגיע לידי מימוש".

בתביעות שהוגשו בארצות הברות על ידי קרבנות טרור כנגד איראן, בתי המשפט חזרו ופסקו שפיגועי התאבדות ומתקפות ירי יזומות של טרוריסטים מארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי בישראל, מומנו באמצעות התנועה האסלאמית ומשרד המודיעין האיראני (MOIS). אף על פי כן, למרות שהמשפחות זכו לפיצוי וענישה כנגד הנתבעים, איראן סירבה ליישם את הוראות הפסיקה ולשלם את פסקי הדין. איראן הוגדרה על ידי מחלקת המדינה של ארצות הברית כמדינה הפועלת מחוץ לחוק והמספקת תמיכה ומשאבים חומריים לארגוני טרור ברחבי העולם עוד ב-1996. יצוין, כי בזכות התיקון לחוק חסינות ריבון זר האמריקני משנת 1976, שתוקן על מנת לסייע לנפגעי טרור לאכוף פסקי דין כנגד מדינות זרות, חסינותה הריבונית של איראן כנגד תביעות הנובעות ממעשי טרור מבוטלת.

עו"ד דרשן-לייטנר הוסיפה, כי "במשך שנים סירב הממשל האיראני לפרוע את פסקי הדין כנגדו, בהתנשאות על קרבנות הטרור והמערכת המשפטית האמריקנית. קורבנות הטרור ממשיכים לסבול מתוצאות פיגועי ההתאבדות שמומנו על ידי איראן לפני כ-17 שנים. אין בכוונתנו למנוע את השימוש באינטרנט האיראני – אנו רק דורשים את מה שמגיע על פי חוק. אם באמצעות החרמת תקציבים שהצטברו ממכירת רישיונות וזכויות חוזיות אלו נוכל לממש את החוב, נסופק ונדע ששירתנו את לקוחותינו. אנו נישאר תמיד מחויבים לסייע לקורבנות הללו לממש את פסקי הדין שלהם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. 7777777

    א . סוף סוף מישהו הפעיל את הראש ועשה פעולה הגיונית ומיקצועית הרי בכל העולם המדינות מחרימות או מקפיאות רכוש \ במקרים פחות קשים מקווה שהניסיון יצליח ב.. למה רוסיה הפסיקה את הספקת הגז לאוקראינה בטענה שלא משלמים עבורו והעולם לא מגיב ? ובישראל כל פעם שמנסים לגבות כסף מהראשות קמה צעקה !!! ולא רק מהעולם אלא בארץ בגלל זה יש להם כסף למחבלים ולמה לא לדרוש פיצויים ממשפחות הרוצחים בגין הנזק והרצח עד כמה שידוע ניתן לחלט רכוש כפיצוי רק בישראל לא מנצלים דוקא חוק בין לאומי ג , חוזר גם לענין הטורקי , נזכרתי שבימי המנדט הבריטי הטורקים חסמו אניות (סירות ) מעפילים ולא איפשרו להן להצתייד במים ומזון בדרך לארץ ורק רחמי אניות אחרות מחוץ לנמל הצילו הנוסעים מרעב ממש לוחמי זכויות האדם היכן ההסברה ההגיונית ועינינית של ישראל ? אחולי הצלחה לעושים במלאכה

אירועים קרובים