רו"ח דורון כהן, IIA ישראל: "אי הסדרים בצמרת הממשל והשלטון יוצרים מבוכה לא קטנה לציבור בישראל"

האם היציבות השלטונית במדינה היא נגזרת מהשקיפות והיושרה של השלטון? בכנס המקצועי החצי שנתי של IIA ישראל – איגוד המבקרים הפנימיים דנו בנושא זה ובעוד נושאים המשליכים על סדר היום הציבורי והפולטי

"בעידן בו אנו נמצאים, יש יותר ויותר אי סדרים בצמרת של הממשל והשלטון על כל זרועותיו. אלה יוצרים מבוכה לא קטנה לציבור בישראל", כך אמר רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר.

כהן דיבר בפתח הכנס המקצועי החצי שנתי של IIA ישראל – איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו רו"ח דורון רונן ודורון רוזנבלום, סגני נשיא IIA ישראל.

"האמון של הציבור בצמרת השלטונית ובנקיון כפיה היא אבן יסוד בממשל תקין" ציין, רו"ח כהן, "נדרשות מערכות בקרה וממשל פנימי בחברות, כי הדבר חיוני להמשך קיומה של המדינה כשלטון דמוקרטי".

מדובר במערכות ממשל רבות ושונות, אמר נשיא IIA ישראל, "השלטון המקומי, הצבא, הרבנות הראשית, ועוד. אמון הציבור צריך להיות נתון למוסדות אלו, כמו גם למוסדות הפיננסיים במדינה, כי הם אלה אשר מנהלים את הכסף של כולנו".

בפני עולם הביקורת הפנימית ניצבים אתגרים רבים, אמר כהן, "המערכות הן מורכבות, והבקרה וביקורת עליהן מורכבות אף הן. עולם העסקים מנפק מדי יום אתגרים חדשים, ולאלה נילווים אתגרים חדשים בביקורת. הביקורת הולכת ונהיית מאתגרת ומורכבת יותר, והיא פועלת לצד אמצעים אחרים של בקרה, דוגמת ניתוח וממשל תאגידי".

רו"ח רונן אמר כי "בעבר הביקורת התבססה על הפקת לקחים מהעבר. הפעולות נבדקו לעומק במימד העבר, ועל בסיסן ניתן היה להפיק לקחים ולשנות. מה שמאפיין את הביקורת כיום הוא שהיא צופה פני עתיד. מתחילים לדבר על ביקורת בהווה, בזמן אמת, או בכמעט זמן אמת, ובנוסף, הביקורת מתחילה לצפות קדימה, אל העתיד, לטובת ניהול הסיכונים מהסוגים השונים – ובעיקר צמצומם של סיכונים אלה".

בעידן הזה, סיכם רו"ח רונן, "יש חשיבות עצומה לביקורת בכלל ולביקורת הפנימית בפרט, בשל הצורך בביקורת מקצועית, אקטיבית ואפקטיבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים