הוט: ההכנסות עלו ב-6%; הרווח הנקי גדל ב-5%

הכנסות חברת התקשורת ברבעון השני של 2009 הגיעו ל-775 מיליון שקלים, ואילו הרווח הנקי שלה עמד על 21 מיליון ● מספר המנויים של הוט גדל בכל תחומי פעילותה: לחברה היו בסוף הרבעון 913 מנויי כבלים, 698 אלף לקוחות אינטרנט ו-519 אלף לקוחות טלפון קווי

התוצאות הכספיות של הוט (HOT) לרבעון השני של 2009, שפורסמו הבוקר (ב'), מראות על עליות בכל התחומים העיקריים. הכנסות החברה גדלו ב-6% ל-775 מיליון שקלים לעומת כ-729 מיליון ברבעון השני של 2008, ואילו הרווח הנקי רשם עליה של 5% – מ-20 ל-21 מיליון שקלים.

ה-EBIDTA של החברה גדל ברבעון השני של 2009 בכ-9% – מ-258 מיליון ל-282 מיליון שקלים. ביחס לרבעון הראשון של 2009, עלה ה-EBIDTA ב-13%, שכן אז הוא עמד על 250 מיליון שקלים.

הרווח הגולמי הרבעוני של החברה רשם ירידה של 7.9%, ועמד על כ-165 מיליון שקלים בהשוואה לכ-178 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. מהחברה נמסר, כי הירידה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מהעלייה בהוצאות הפחת, בסך של כ-27 מיליון שקלים ומהעלייה בהוצאות התוכן, של כ-13 מיליון. הרווח התפעולי של הוט עמד ברבעון השני 2009 על כ-81 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של כ-78 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של כ-3.5%.

הוצאות המימון נטו של החברה ירדו ברבעון המדווח בכ-8.2%, ועמדו על כ-61 מיליון שקלים בהשוואה לכ-66 מיליון ברבעון השני של 2009. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת רשם ברבעון השני 2009 עליה של כ-30.6%, ועמד על 226 מיליון שקלים לעומת כ-173 מיליון ברבעון המקביל ב-2008.

הוט רשמה ברבעון המדווח עלייה במספר המנויים בכל תחומי הפעילות שלה. מספר מנויי הכבלים של החברה עמד בסוף הרבעון על 913 אלף, כאשר 10,000 לקוחות הצטרפו ברבעון זה לשירות הדיגיטלי שמספקת החברה. רק 2,000 לקוחות נטשו ברבעון המדווח את הוט לטובת יס (Yes), הממיר החדש בעל חמשת הערוצים או שהתנתקו מהטלוויזיה בכלל. בתחום האינטרנט הגיע מספר המנויים של הוט בתום הרבעון השני של 2009 ל-698 אלף – גידול של 6,000 לעומת סוף הרבעון הראשון של השנה. במקביל, נמשך המעבר של הלקוחות לגלישה ברוחב פס גדול יותר. החברה צפויה לשדרג בקרוב את הרשת שלה ל-UFI, ולהציע ללקוחות גלישה במהירות של עד 100 מגה-ביט. בתחום הטלפוניה רשמה הוט גידול רבעוני של 17,000 לקוחות ל-519 אלף מנויים.

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, אמר בתגובה לתוצאות, כי "החברה נמצאת בעיצומו של מהלך חיוני, שצפוי להשפיע בטווח הארוך על המשך העלייה בהכנסות וברווחיות. הצלחת מדיניות שדרוג המנויים מאנלוגי לדיגיטלי ניכרת ברבעון זה, עם שדרוג מרשים של 10,000 לקוחות אנלוגיים לרשת הדיגיטלית, זאת עוד בטרם החל צמצום הרשת האנלוגית, לקראת סגירתה המוחלטת – מהלך הצפוי להאיץ את המשך שדרוג רשת ה-UFI ואת המשך הרחבת השירותים המתקדמים בכל תחומי הפעילות של הוט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים