כבר לא רק נדל"ן

לפני כשנה רכשו צמד החברים גלעד הר-עוז ושמוליק מילנר, את השליטה בחברת התוכנה רמדור - שהיתה מזוהה במשך שנים עם תוכנות לניהול פרויקטים בענף הנדל"ן ● לפני כמה ימים הם החליטו לשנות את שם החברה לטופ גרופ, בדרך למצב אותה כאחת מחברות ה-IT הגדולות בענף ● ובלי "גולגלות", בבקשה

אם תשאלו אנשים בענף מה אומר להם השם רמדור, הם מיד יזהו את החברה המפתחת מערכות תוכנה לניהול פרויקטים בענף הנדל"ן. אם תשאלו אותם האם הם מתמחים גם בתחומים אחרים – סביר להניח שרק חלק קטן יידע את התשובה.

זו בדיוק אחת המשימות המרכזיות שעומדות כעת על סדר יומם של גלעד הר-עוז ושמוליק מילנר, שלפני כשנה רכשו יחד את מניות השליטה ברמדור: לשנות את תדמית החברה ומיצובה בשוק ולהכניס לתודעה של כולנו, שרמדור כבר מזמן לא עוסקת רק בנדל"ן. החברה אמנם מתפרנסת מתחום הנדל"ן לא רע, אבל יש לה תוכניות ארוכות טווח להפוך לחברת IT רווחית.

הדבר הראשון שעשו גלעד ושמוליק הוא לחפש שם חדש לחברה, שיבטא את הפעילות שלה. לאחר שורה של דיונים והתלבטויות, הוחלט על השם טופ גרופ. "הכוונה היא למתג את החברה כקבוצה אחת עם סל מוצרים, כאשר הפעילות המסורתית של רמדור תישאר כמותג בשוק בהובלתו של דרור פלומין", אומרים השניים.

מיני One1

רמדור היא חברה ציבורית שנוסדה לפני 20 שנה. מערכות התוכנה שלה לענף הבניה והנדל"ן הפכו לשם דבר בענף, והיוו במשך שנים מקור ההכנסה העיקרי של החברה. לא מפתיע, אפוא, שהר-עוז ומילנר רכשו את הבעלות מקבוצת אנשי נדל"ן. אלו רכשו את השליטה מחברת One1, יחד עם דרור פלומין, ממייסדיה. גלעד ושמוליק, בעלי השליטה החדשים, מכירים כבר 20 שנה – עוד מהצבא, ובהמשך במסגרת הלימודים המשותפים בטכניון. גלעד הר-עוז עבד באורקל (Oracle) ישראל כחמש שנים וניהל את מגזר הטלקום בחברה עד 2002. לאחר מכן היה שנה בפנורמה (Panorama) וניהל את הפעילות בישראל. לאחר מכן בילה שלוש שנים וחצי באודיוקודס (Audiocodes), כשבתפקידו האחרון ניהל חלק מפעילות החברה באירופה. אז החליט לצאת לדרך עצמאית, ויחד עם אלדד בר אדון הקים בתחילת 2007 חברה את טופ סולושנס, בשותפות שווה עם האחים לבנטר מסיסטמטיקס.

כשנה לאחר מכן, חבר שוב אל ידידו הוותיק שמוליק מילנר ויחד רכשו, כאמור, את השליטה ברמדור – בעיקר בגלל העובדה שדרור פלומין לא ראה עין בעין את ניהול החברה עם בעלי המניות הקודמים, שסברו, כי עתידה של רמדור הוא בענף הנדל"ן תרתי משמע. באמצעות בר אדון, הביא פלומין את בעלי השליטה החדשים עם חזון להקים מעין "מיני-One1". הרעיון היה לנהל חברה צעירה ורעננה, ולהוסיף פעילויות לפלטפורמה של רמדור.

שמוליק מילנר ותיק גם הוא בענף. אחרי שירות בחיל-האוויר שהה בחו"ל עד שנת 2004, אז הצטרף לסטארט-אפ שפיתח מערכות לניהול הונאות וחקירות לגופים פיננסים ומודיעין. בתחילת 2007, לאחר שהחברה נמכרה, חבר לגלעד הר-עוז כדי לקנות את השליטה ברמדור. "כאשר קנינו את השליטה ברמדור תמורת 12 מיליון שקלים, היו בחברה 40 עובדים. היום יש לה כבר 100", אומרים השניים.

בחצי השנה האחרונה הם מימשו את הטענה, לפיה בזמן מיתון יש ההרבה הזדמנויות, ויצאו למסע רכישות מסיבי בשוק. הם השקיעו כשלושה מיליון שקלים ברכישת שש חברות ופעילויות – רובן סביב משפחה ראשית של מוצרים ושירותים בתחום ניהול התוכן. כל זאת, כדי להגיע למטרה שהציבו בפני רמדור. לדבריהם, "המטרה היא להיות גוף שירותי IT עם כמה רגליים: ייצוג מוצרים, ביצוע פרויקטים ומתן שירותי מיקור חוץ".

לא רוצים גולגלות

השוק רווי וצפוף. איך תשתלבו בו?
"השוק עובר תהליך של שינוי. אנחנו חושבים שיש הזדמנות להיכנס ולגדול עם גופים מתמחים. בחברות ה-IT הגדולות 80% עד 90% מהפעילות הם 'גולגלות'. אנחנו לא יודעים למכור משהו שאין בו ערך מוסף. כך, אנו מקווים נהיה שונים מאחרים – כי נמכור רק ערך. אנו מאמינים שלקוחות משלמים פרמיה על האיכות, והלחץ על מוצרי Value הוא קטן יותר מאשר כלל השוק.

אותנו מעניין הרווח – אין לנו עניין אמיתי בלהיות ענקיים מבחינת כח אדם ומחזור. אנחנו רוצים להיות רווחיים מאוד, ולהיות במקומות בהם אנו יכולים לתת הרבה מאוד ערך ללקוחות, כדי שהלקוחות ירצו אותנו".

מהו קצב הגידול שלכם?
"המחזור שלנו גדל בין 50% ל-80% משנה לשנה. ב-2007 המחזור היה 12.5 מיליון שקלים ו-300,000 שקלים רווח. ב-2008 רשמנו הכנסות של 20 מיליון שקלים ושני מיליון שקלים רווח. השנה התחזית היא ליותר מ-35 מיליון שקלים בהכנסות – חלק מגידול אורגני וחלק מרכישות. בתוך ארבע שנים אנחנו רוצים לגלגל הכנסות בטווח של 80-100 מיליון שקלים.

אנחנו רוצים להיות בין חמש החברות הרווחיות בענף. מטריקס היא מודל טוב מבחינת רווח – חברה מרוויחה שמייצרת כסף, עם תזרים חיובי. היא חברה מאוד בריאה, לעומת חברות אחרות בתחום, שלא מרוויחות. הלוואי והיינו חילן טק – חברה מדהימה, שעובדת בלי רעש וצלצולים. הם קנו את !We, גם כן חברה טובה. הייתי שמח להיות חילן טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים