ועד העובדים: הנהלת גולן טלקום נלחמת בנו

העובדים טוענים שהנהלת החברה מפיצה טפסי ביטול חברות בוועד ומכתב "מלא בשקרים" ● בהסתדרות הלאומית, שמאגדת את עובדי גולן טלקום, שוקלים לבקש מבית המשפט צו שימנע מההנהלה להפיץ את המכתב ויחייב אותה להכיר בהתארגנות ● מהנהלת גולן טלקום נמסר: "אין תגובה"

מחריף המאבק סביב התאגדות עובדי גולן טלקום: לפי העובדים, הנהלת החברה הפיצה היום (ב') מכתב המיועד להם, בו היא מעודדת אותם שלא להצטרף להסתדרות הלאומית ולמי שכבר הצטרף – לבטל זאת, כך נודע לאנשים ומחשבים. ההנהלה לא חתומה על המכתב, אלא "קבוצת עובדים שחברת גולן טלקום חשובה להם והם לא שפני ניסיון של אף אחד". ההסתדרות הלאומית שוקלת להגיש לבית המשפט בקשה לצו מניעה ולצו שיכריח את הנהלת החברה להכיר בהתאגדות.

במכתב מפורטות מספר סיבות מדוע לא כדאי לעובדים להצטרף לארגון, בהן צורך בתשלום של עשרות שקלים בכל חודש (עד 130 שקלים) כדמי חבר; העובדה ש-"להסתדרות הלאומית אין ניסיון במשא ומתן ובניהול הסכמים קיבוציים"; ושההסתדרות הלאומית היא לא יותר ממועדון צרכנות.

טופס ביטול ההצטרפות של עובדי גולן טלקום להסתדרות הלאומיתכמו כן, מפנה המכתב לפסיקה של בית המשפט לפיה הארגון משתף פעולה עם הנהלות של חברות, "והמבין יבין". כותבי המכתב טוענים בנוסף כי אין להסתדרות הלאומית מחלקה משפטית וכי מדובר בארגון פוליטי, עם מינויים פוליטיים רבים. "הכסף הרב שנשלם יממן פוליטיקאים", מציינים הכותבים, ומזכירים את המקרה של אברהם הירשזון, לשעבר שר האוצר ויו"ר ההסתדרות הלאומית, שישב בכלא לאחר שגנב ממנה כספים.

הכותבים יוצאים גם נגד הוועד החדש, בטענה שחבריו לא מכירים את החברה ו-"אין להם את הניסיון לשבת למול הנהלת החברה לנהל משא ומתן".

למכתב צורף טופס לביטול החברות בהסתדרות הלאומית, בטענה ש-"נודע לי בימים האחרונים שאצטרך לשלם לכם עשרות שקלים בכל חודש. זה לא נאמר לי בעת חתימתי על הטופס".

חנן צוריאלי, רכז האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית, אמר לאנשים ומחשבים כי המכתב כולל שקרים. הוא מסר שבארגון שוקלים לבקש מבית המשפט להורות להנהלה להפסיק לשלוח לעובדים את המכתב, כמו גם להגיש תלונה בעניין.

מהנהלת גולן טלקום נמסר: "אין תגובה".

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

המכתב שהופץ לעובדי גולן טלקום נגד ההסתדרות הלאומית ו-ועד העובדים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    ובכן, המושג "הסתדרות" לא עושה טוב למי שזוכר את ההיסטוריה של הארגון הנ"ל. לא אכנס לדיון במניעים של ההנהלה, אבל חשוב שהעובדים יבחנו טוב טוב את הארגון הנ"ל.

  2. עובד החברה

    פשוט ביזיון. הנהלה מפעילה טרור ומנסה להלך אימים נגד העובדים שסוף כל סוף דואגים לזכויות שלהם. ברגעים כאלה אני מתבייש להיות עובד החברה כי מרגיש שיצאתי פראייר

אירועים קרובים