הצופן התנ"כי

מסתבר שהדיון סביב הזיהוי הביומטרי לא החל בעת האחרונה...

בעקבות כנס שנערך בשבוע שעבר במרכז הבינתחומי בהרצליה בנושא חוק הביומטריה, שלח לנו אריאל פיסצקי – מנהל התפעול ב-888, שתי הערות מעניינות. לדעת פיסצקי, אבטחת מידע היא תמיד תהליך – לא מוצר ולא טכנולוגיה. השימוש הטכנולוגיה נועד לשפר תהליכים, ובמקרה הזה תהליך של זיהוי אזרחים. לדבריו, "אין ספק שזו מטרה ראויה ואין לי עניין באיזו טכנולוגיה יעשו בה שימוש. יש לי עניין בכך שהמדינה תשפר את רמת הזיהוי של האזרחים".

ההתיחסות השניה של האיש מעניינת לא פחות. פיסצקי חקר וגילה, כי ישראל אינה המדינה הראשונה ששוקלת זיהוי ביומטרי. הוא טרח ושלח לנו ציטוט ישיר מספר שופטים פרק י"ב:

"ויקבוץ יפתח את-כל-אנשי גלעד, ויילחם את-אפריים; ויכו אנשי גלעד את-אפריים, כי אמרו פליטי אפריים אתם-גלעד, בתוך אפריים בתוך מנשה. וילכוד גלעד את-מעברות הירדן, לאפריים; והיה כי יאמרו פליטי אפריים, אעבורה, ויאמרו לו אנשי-גלעד האפרתי אתה, ויאמר לא. ויאמרו לו אמור-נא שיבולת ויאמר סיבולת, ולא יכין לדבר כן, ויאחזו אותו, וישחטוהו אל-מעברות הירדן; וייפול בעת ההיא, מאפריים, ארבעים ושניים אלף. וישפוט יפתח את-ישראל, שש שנים; וימת, יפתח הגלעדי, וייקבר, בערי גלעד".

חומר למחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים