סקירה: השבוע בסלולר

פרטנר ואילן בן דב תופסים את הכותרות הראשיות ● נתח השוק של נוקיה יורד, למרות שהיא עדיין מובילה את השוק ● אפל כורתת ברית שלום עם קהילת המפתחים, אבל מתמודדת עם מקרים נוספים של נגני iPod מתפוצצים

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

הדיה של עסקת פרטנר הענקית אופפים את הסיכום השבועי הסלולרי – אילן בן דב, בעליהם של סקיילקס, סאני ותפוז, יהיה בעליה של חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל. העסקה, כפי שהתבטא בן דב בחדשות ערוץ 2, "נסגרה תוך חמש דקות", לאחר עבודת הכנה רצינית בארץ. בטווח הקרוב, טוענים אנליסטים המסקרים את שוק הסלולר בישראל – לא יזעזעו הבעלים החדשים שום דבר בחברה – לא מבחינת כוח אדם ולא מבחינת הפעילות, אם כי צפוי שינסו להוציא ממנה כמה שיותר מזומנים כדי לכסות את ההלוואות הגדולות שלקחו לצורך הרכישה. בעוד שנה, אם נסתכל על אורנג', יש סיכוי שנראה כמה חילופי כיסאות משמעותיים.

בינתיים, שאול אלוביץ', בעליה של 012-סמייל ויורוקם, שהפסיד במרוץ לרכישת פרטנר, יתאמץ, להערכת אנליסטים, לרכוש את מירס וביחד עם החברות שבבעלותו ליצור קבוצת תקשורת נוספת בישראל.

נוקיה (Nokia), מצדה, פועלת בנחרצות לשפר את מצבה המידרדר. לפי הדו"ח האחרון של גרטנר (Gartner), ירד נתח השוק שלה ב-3%, ל-36.8%. החברה יוצרת שיתופי פעולה כדי לקדם את מכשירי הסלולר שלה ואת השירותים שהם מציעים. בשבוע האחרון היא הכריזה על שיתוף פעולה עם אינטל (Intel) לייצור שבבים סלולריים, ועל שיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft) – שיביא את חבילת אופיס למכשירי נוקיה.

סמסונג (Samsung) ו-LG, אגב, נהנו מרבעון מצוין, והגדילו את נתח השוק שלהן ל-19.3%, ו-10.7%, בהתאמה.

גזרת המכשירים החכמים, כפי שצפו כל חוזי העתיד והאנליסטים, זכתה לעדנה גדולה, כשמכירותיהם רשמו גידול מרשים של 27%, לעומת ירידה של 6.1% במכירות הרבעוניות בסך הכל. השולטות: נוקיה במקום הראשון, RIM עם הבלקברי (BlackBerry) אחריה, והשלישית אפל (Apple), עם ה-iPhone שלה, שמכר ברבעון האחרון 5.2 מיליון יחידות.

בגזרת ה-iPhone בישראל בינתיים אין שום חדש. כולם מחכים. הפרסומים האחרונים מדברים על דחייה בהשקה ל-"אחרי החגים", בשל דחייה של אפל באספקת המכשירים.

אפל, מבחינתה, "עשתה שולם" בסיבוב האחרון של ה-"ברוגז" עם קהילת מפתחי היישומים, שהטילו עליה חרם בשל מדיניות אישור היישומים המפלה שלה. בכיר בחברה פנה למי שהוביל את החרם ואמר לו שאפל תבחן את טענותיו. המפתח "נעתר" לבקשה, וקרא לעמיתיו להפסיק בינתיים את החרם.

למרות יישור ההדורים עם קהילת המפתחים, השבוע של אפל תם באקורד צורם: נער צרפתי נפצע מפיצוץ ה-iPhone של חברתו, וזאת קצת יותר משבוע לאחר שאפל ניסתה למנוע פרסום מקרה נוסף של פיצוץ iPod Touch בליברפול. לפי הפרסומים, אפל הסכימה להשיב כסף לבעלי ה-iPod שהתפוצץ, בתנאי שיחתמו על הסכם סודיות שאוסר עליהם לדון במקרה עם התקשורת. הם דווקא כן דנו – וסיפרו זאת לטיימס הלונדוני. בתחילת החודש, תחקיר של תחנת טלוויזיה בסיאטל שבארה"ב מצא, כי לפחות 15 אנשים התלוננו על מקרי פיצוץ של iPod, ולפי תחנת הטלוויזיה, גם במקרים האלה ניסו עורכי הדין של אפל למנוע את הפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים