ישראל מותקפת: איראנים פתחו חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות כדי להגיע לבכירים

ההאקרים ריגלו במשך שנים אחרי חברי פרלמנט, עיתונאים ואנשי זרועות הביטחון בישראל ובארצות הברית ● כדי לרכוש את אמונם הם אף פתחו סוכנות ידיעות מזויפת ש-"לקחה" ידיעות מאתרים ידועים ● לא ברור איזה מידע הם הצליחו להשיג

אולי קטנה, אבל חדשנית. ישראל. צילום: אימג'בנק

האקרים איראניים הגיעו לחשבונות של בכירים ישראליים ואמריקניים בלינקדאין (LinkedIn) ובפייסבוק (Facebook) וגנבו משם מידע – כך חשפה חברת האבטחה iSight. המתקפה נמשכה מספר שנים ומומחים מסרו שהיא נחשבת מורכבת מאוד.

בידיעה שפורסמה ברויטרס (Reuters) נכתב כי ההאקרים פתחו חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות ובאמצעותם יצרו קשר ופרצו לחשבונות של אנשי מפתח מישראל ומארצות הברית, דוגמת חברי פרלמנט, עיתונאים ואנשי זרועות הביטחון. הם השיגו כך את פרטיהם האישיים, דוגמת כתובות מייל, שמות משתמש ברשת ומידע נוסף שעשוי לשמש לאיסוף מודיעין.

על מנת להערים על המותקפים ולרכוש את אמונם הקימו הפורצים חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות מדיה פיקטיביים. הם אף הקימו סוכנות ידיעות מזויפת העונה לשם NewsOnAir.org, ש-"הופעלה" על ידי איל תקשורת מזויף בשם יוסף נילסון. הם לקחו את הידיעות החדשותיות מאתרים קיימים, דוגמת CNN ו-BBC, ועל מנת לשוות לסוכנות מכובדות ולגיטימיות העלו את הדיווחים הללו לטוויטר (Twitter) ולרשתות חברתיות אחרות. לא נמסר איזה מידע הצליחו ההאקרים האיראניים להשיג בסופו של דבר.

לדברי טיפאני ג'ונס, סגן נשיא בכיר לשירות לקוחות ב-iSight, "מעולם לא ראינו כזה ריגול סייבר מורכב, רחב ומתמשך מצד האיראנים. ההאקרים עשו עבודה מוצלחת בשנים האחרונות באיסוף פרטני של אלפי חיבורים ובסופו של דבר הצליחו להפיל אנשים באמצעות הרשתות החברתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים