"האינטגרטור צריך להתחבר ליושרה המקצועית שלו ולא לזרום אוטומטית עם הלקוח"

כך ממליצה תמי זיתן, המנכ"לית והבעלים של IT Solutions ● היא נתנה במהלך המפגש האחרון של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים כמה טיפים לניהול מוצלח של פרויקטים

תמי זיתן, מנכ"לית משותפת ב-IT Solutions

מהן אבני הדרך החשובות שכל מנהל פרויקטים צריך לקחת איתו רגע לפני שהוא מקבל על עצמו עוד פרויקט? תמי זיתן, המנכ"לית והבעלים של IT Solutions, התייחסה לסוגיה זו במפגש האחרון של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בתל אביב.

זיתן נתנה כמה טיפים לניהול מוצלח של פרויקט, לדבריה על בסיס ניסיונה הרב בעבודה עם לקוחות. הראשון שבהם: "האינטגרטור צריך לעצור את הלקוח ולהתחבר ליושרה המקצועית שלו, לא לזרום אוטומטית עם הלקוח". "מצד שני", הוסיפה, "גם הלקוח צריך לעצור בזמן ולא להתעקש מול הספק על פיתוחים שאורך הפיתוח שלהם אורך 10 שנים, לדוגמה".

עצה נוספת שהשיאה זיתן היא לוודא שאנשי מפתח בארגון יהיו מעורבים בניהול הפרויקט, ולא להשאיר את הטיפול רק לאנשי מערכות המידע. "חוסר המעורבות של אנשי מפתח בארגון היא בעיה רצינית", אמרה. "ניהול פרויקטים הוא מקצוע בפני עצמו ואסור שרק הם ינהלו את הפרויקט".

ד"ר לירן אדליסט, מנכ"ל משותף באקטיביוהיא התייחסה גם לתקצוב ותמחור הפרויקטים וציינה בעיה מוכרת: "קורה לא פעם שאנשי מערכות המידע אומרים – 'סיימתי לפתח את המערכת. רוצים שאבצע את ההטמעה? תנו כסף'. במצב שכזה, אם לא ניתן הכסף, הפרויקט תקוע, לא עולה לאוויר ומיליוני שקלים בוזבזו".

טיפ אחרון אותו נתנה זיתן גורס שלא תמיד כדאי להצטייד במוצר ורטיקלי מקומי, במיוחד אם הוא לא נוסה במקומות אחרים.

"צריך לשאוף שכל תהליכי התכנון יהיו אוטומטיים"
ד"ר לירן אדליסט, מנכ"ל משותף באקטיביו, אמר כי "צריך לשאוף שכל תהליכי התכנון יהיו אוטומטיים. אי אפשר לחסל את האקסל (Excel) ורצוי שהמערכות ידעו להתממשק אליה. כמו כן, רצוי שהן יוכלו לבצע אינטגרציה עם ה-ERP".

"יש לשאוף שתהליך התכנון ייעשה כמה שיותר מהר, כי אנחנו חיים בסביבה דינמית. אם לא נעשה זאת בלוח זמנים קצר, נבנה 'פילים לבנים'", הזהיר ד"ר אדליסט.

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: קובי קנטור"תכנון נכון הוא פונקציה של אסטרטגיה", ציין. "ארגון שרוצה להיות חדשני צריך לתת משאבים לטכנולוגיה. כאשר מכניסים כלי תכנון לארגון, יש תמיד לחשוב מה זה עוזר למשתמש ולהגיע למצב של שירות עצמי".

מערכות PON
דובר נוסף במפגש היה עופר עוז, מנכ"ל חברת הייעוץ Triple T. הוא הציג את היישומים החדשים בתקשורת, שמאפשרים להקים רשתות במהירות ותוך חסכון כספי ניכר – הן בעלויות ההקמה והן בעלויות התחזוקה השוטפות. מדובר ביישומי תקשורת מתקדמים מבוססי פתרון PON (ר"ת Passive optical network).

"מערכות PON מאפשרות להקים את כל תשתית התקשורת הארגונית ( L1, L2 ) על גבי רשתות סיבים אופטיים שנפרסות ברחבי הארגון, תוך חיסכון ניכר בעלויות ושמירה על סביבה ירוקה", הסביר עוז. לדבריו, הרשתות מחליפות את מערך תשתיות הנחושת, ריכוזי התקשורת הקומתיים ומתגי הקצה במתג מרכזי אחד שמעביר את כל פרוטוקולי התקשורת, לרבות וידיאו, Voice ו-PSTN.

עוד ציין עופר כי Triple T מיישמת בימים אלה שני פרויקטים בתחום במוסדות פיננסיים וכבר יישמה כאלה בבתי מלון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    "האינטגרטור צריך להתחבר ליושרה המקצועית שלו ולא לזרום אוטומטית עם הלקוח". משפט מעניין, שסביר להניח שמי שיאמץ אותו לא ישרוד בשוק הישראלי.

אירועים קרובים