פרופ' ישע סיון: "עידן ה-3D3C ישפיע עלינו יותר מהאינטרנט והטלפונים החכמים"

"ה-3D3C, ראשי תיבות של תלת מימד, קהילה משתפת, יצירה ומסחר, הוא עידן שנמצא בתחילתו ויתפתח כאשר תהיה לו רציונליות כלכלית", אמר פרופ' סיון ● הוא דיבר בכנס לשכת מנתחי המערכות על Google Glass והראה כיצד ניתן "לראות את העולם בצורות חדשות"

"אנחנו מצויים בפתחו של עידן חדש, שקיים במידה מסוימת כבר כיום. שמו 3D3C, ראשי תיבות של תלת מימד, קהילה משתפת, יצירה ומסחר. בתוך שנים ספורות, ההשפעה שלו על האנושות תהיה רבה ומשמעותית יותר מאשר השפעת האינטרנט והטלפונים הניידים. העידן הזה נמצא בפתחו והוא יוסיף להתפתח כאשר תהיה לו רציונליות כלכלית", כך אמר פרופ' ישע סיון ממכון קולר לחדשנות באוניברסיטת תל אביב וממחלקת מערכות המידע של המכללה האקדמית תל אביב-יפו.

פרופ' סיון דיבר במליאת הפתיחה של הכנס השנתי ה-20 במספר של לשכת מנתחי המערכות. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מחברי הלשכה ובהנחיית ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

במהלך הרצאתו חבש פרופ' סיון Google Glass עם בלוטות' (Bluetooth) שהיה מחובר אליו והקרין לנוכחים את כל מה שראה. בנוסף, הוא השתמש ב-iPad שצילם את ה-iPhone שלו והקרין את מה שהוא רואה. פרופ' סיון צילם את הקהל והנחה בקולו את Google Glass לשתף את התמונה בטוויטר (Twitter).

הוא ציין כי "החומרה החדשה, דוגמת זו שנמצאת במשקפיים של גוגל (Google), מאפשרת לראות את העולם בצורות חדשות. היא מביאה להתגבשות של מדיה חדשה, שמחברת את עולם התלת מימד, שמאפשר קבלת תחושה בעלת משמעות רבה יותר, עם קהילה, משמע – צורה של שיתופיות".

לדבריו, "Google Glass הם רכיב חומרה בתוך עולם 3D3C, אולם מדובר במשהו גדול יותר מפיסת החומרה עצמה. היא תאפשר מהפכה שתהיה בסדר גודל כמו מהפכת החלונות (Windows), אותה אפשר העכבר".

Google Glass – לא עוד גימיק
פרופ' סיון אמר כי "משקפיים מסוג זה קיימים כבר כמה שנים, אבל הן היו גימיק. כשגוגל נכנסת לתחום כלשהו היא משנה אותו ו-Google Glass הם דוגמה מרתקת. יש למשקפיים האלה מגוון אפליקציות, ניתן לשלוח דואר אלקטרוני או לסמס, זיהוי הקול טוב, יש להם זיהוי חזותי ויכולת תרגום חזותית. ראינו את כל אחד מהיישומים בעבר, אבל הצירוף שלהם על גבי המשקפיים הוא מדהים. המשקפיים מציפים מידע בעל ערך, כגון מידע על פקקים והמלצה מתי בדיוק לצאת מהבית כדי שלא להיתקע בהם".

פרופ' סיון סיים בהציגו כמה טכנולוגיות נוספות, ביניהן אחת של מיקרוסופט (Microsoft) בשם Photosynth, שמאפשרת לצלם סדרת תמונות דו-ממדיות, שמתוכה המערכת מחלצת ויוצרת תמונות תלת-ממדיות. עוד הוא ציין את המציאות הרבודה, "תוספת של מציאות המיוצרת על המציאות הרגילה שלנו".

"בסופו של דבר, אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפכה", סיכם. "נחיה בעולם בו כל דבר יודפס לפי הצורך. למשל, סריקה של הראש שבעקבותיה ייבנה מכשיר שמיעה לאדם התפור לפי אוזנו. מצב חדש זה מייצר בעיות אינסופיות אבל זה מצב טוב, כי בעיות מביאות אנשים לבנות פתרונות עבורן. השאלות העולות מרתקות, המצב הזה מחייב אותנו להתעדכנות מתמדת".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רובין הוב

    פשוט חוצפה איפה חופש הפרט אם כל אחד יכול ללכת עם משקפיים ולצלם את מי שמולו בלי לבקש רשות. זה לא עידן טכנולוגי זה עידן הפריצות. אעלק אינטרנט של הדברים. זה סוף העידן של האדם החופשי סוף עידן המוסר הצדק וחופש המידע. לא בטוח שבכלל ישארו פה אנשים שיזכרו את חשיבותו האמיתית של המידע הלא מצונזר שדרכו אפשר להגיע אל האמת. במקום מידע אנחנו מקבלים פיענוח. אז פענחו לפי יכולתיכם את סילוף האמת

  2. אוגוסט רודן

    האדם החושב ייזכר כפסל של אוגוסט רודן, בעידן שהאדם לא יצטרך לחשוב יותר.

  3. Dee

    שמענו רק על הדברים הנפלאים. מה באשר לסיכונים, שבהרכבת המשקפיים הללו וה-Bluetooth זמן ממושך? אגב, ישע, שלמד בארה״ב, אמור לדעת, שהמלה ׳מדיה׳ היא רבים של ׳מדיום׳. לכן יש לומר: ״החומרה החדשה... מביאה להתגבשות של מדיום חדש, המחבר את...״ ואגב לטכנאים של ״אנשים וּמחשבים״: מדוע הדף מתחדש אחרי זמן קצר פעם אחר פעם, אפילו כשאני באמצע הכתיבה, ומוחק את כל אשר כתבתי?!!!

אירועים קרובים