הישג לאורקל: בית המשפט קבע כי היא יכולה ליהנות מזכויות יוצרים על קטעי קוד בשפת ג'אווה

השופטים קיבלו ערעור של אורקל על החלטה של ערכאה נמוכה יותר ● מומחית מטעם גוגל כי בית המשפט יוצר "זעזוע בענף התוכנה"

בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון קבע בסוף השבוע כי אורקל (Oracle) יכולה ליהנות מהגנה על פי החוק לזכויות יוצרים על קטעי קוד בג'אווה (Java). פסק הדין ניתן במסגרת התביעה שהגישה אורקל נגד גוגל (Google), בטענה להפרה של זכויות יוצרים במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

בעמק הסיליקון עוקבים בעניין רב אחרי ההתפתחויות במשפט, שבו העידו ב-2012 המנכ"לים של שתי החברותלארי אליסון מאורקל ולארי פייג' מגוגל. העניין נובע מכך שיש להגנה על קטעי קוד בזכויות יוצרים חשיבות רבה מבחינתן של חברות שקוד תוכנה הוא אחד הנכסים יקרי הערך שלהן.

אנדרואיד היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר של מכשירים ניידים ואורקל תבעה מגוגל ב-2010 בגין הפרת הזכויות הנטענת פיצויים בסך של מיליארד דולר. ההחלטה מסוף השבוע התקבלה על ידי שלושה שופטים, בערעור שהגישה אורקל על החלטת ערכאה נמוכה יותר לפיה היא לא יכולה ליהנות מהגנה של זכויות יוצרים על קטעי קוד בשפת ג'אווה. השופטים כתבו כי "הגענו למסקנה שסדרת פקודות המורות למחשב לבצע פעולות רצויות עשויה להכיל ביטוי שמזכה בהגנה על פי החוק לזכויות יוצרים".

פמלה סמואלסון, פרופסור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ברקלי, שכתבה תזכיר התומך בעמדתה של גוגל, ציינה כי ההחלטה של בית המשפט יוצרת מצב של חוסר ודאות מבחינתן של חברות התוכנה, שיתקשו לדעת לבטח שהן לא מפירות זכויות יוצרים. "ההחלטה תיצור זעזוע בענף התוכנה", אמרה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    החלטה מסוכנת. סכנה קיומית לחברות ההייטק בארץ בדגש על הסטארטאפ. חברת אורקל מבצעת למעשה, בחסות ה"חוק" האמריקאי שוד של הקוד הפתוח, שהתפתח בעקבות רישיון ה-GNU GPL V2 שנתנה חברת SUN ב-2006 ודחף את פיתוח הקוד הפתוח לרמות המדהימות של היום כולל בדפדפני האינטרנט וגירסאות הלינוקס והאנדרואיד. ניראה שמהלך זה נכנעה אורקל ללחץ של מיקרוסופט לזנוח את הקוד הפתוח שפגע קשות בעיסקי החברה מרדמונד והופכת את הקוד המפותח בג'אווה לקינייני. מר לארי אליסון בחר לחבור לחברת מקרוסופט במאבקה בגוגל על השליטה במשאבי האינטרנט ולמרות היותו יהודי וציוני גרם במהלך זה לפגיעה כלכלית וטכנולוגית אנושה במדינת ישראל.

אירועים קרובים