פט גלסינגר, מנכ"ל VMware: "השינויים שעובר ה-IT היום גדולים מאלה שגרם ה-PC לפני 25 שנה"

"כל מי שעבד בתעשייה אז, בסוף שנות השמונים, ודאי זוכר את ההרגשה הזו – ההרגשה שהאדמה רועדת מתחתינו. העולם כפי שהכרנו אותו השתנה - אך למרות זאת אני טוען שמהפיכת הענן היא גדולה ודרמטית יותר", קבע גלסינגר

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: אור יעקב

"תעשיית ה-IT נמצאת בעיצומה של שינויים טקטוניים, דרמטיים ומהותיים, שגדולים אפילו יותר מהשינוי האדיר שגרמה הופעתו של ה-PC לפני 25 שנה", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, ביומו השני של EMC World 2014 – הכנס השנתי של EMC, שנערך השבוע בלאס וגאס. הכנס, שמשך אליו כ-15 אלף משתתפים מ-99 מדינות, יינעל הלילה (ה').

"כדי להבין עד כמה גדול השינוי שכולנו עוברים היום, בואו נלך 25 שנים אחורה ונבחן את השינויים שהביאה עימה 1989", אמר גלסינגר על הבמה. "תחילה, היו שינויים גיאו-פוליטיים משמעותיים, כמו נפילתה של חומת ברלין, קיצו של האפרטהייד בדרום אפריקה והמאורעות בכיכר טיין-אן-מן. עבדתי באינטל (Intel) בזמנו והתגוררתי ליד סן פרנסיסקו. אף לא אשכח את רעידת האדמה הגדולה של 89' שתקפה את האזור. היו אלה שינויים טקטוניים פשוטו כמשמעו".

"זוכרים את דיגיטל (Digital)?", שאל מנכ"ל VMware והמשיך בסקירה שלו. "ב-1989 הם סימלו את עתיד התעשייה שלנו. הם היו ה-חברה בה"א הידיעה – זו שכולם צפו שתפיל את יבמ (IBM) מגדולתה ותהפוך להיות מספר אחת. קן אולסן, ממייסדי דיגיטל, כינה את ה-PC 'צעצוע'. זה ציטוט מפורסם שמיוחס לו, ושזוכרים לו עד היום, כי שנתיים בלבד לאחר מכן, נרכשה אותה דיגיטל על ידי קומפק (Compaq) – יצרנית 'צעצועים', בעסקה שהיתה אחד מסמלי השינוי שעבר עולם המיחשוב".

לדבריו, "כל מי שעבד בתעשייה באותן שנים ודאי זוכר את ההרגשה הזו – ההרגשה שהאדמה רועדת מתחתינו. השינויים היו גדולים, מהירים וחוצי גבולות. עד מהרה החלו המחשבים האישיים להיכנס לכל משרד ולכל בית, ושינו את העולם כפי שהכרנו אותו. זו היתה מהפכה אמיתית, גדולה ומוחשית, אך למרות זאת אני טוען שמהפיכת הענן היא גדולה ודרמטית יותר".

הוא פירט ואמר, כי אחד המאפיינים הגדולים של השינוי הזה בהיבט הארגוני, הוא מעבר מסיבי משכבות חומרה לשכבות תוכנה. "ה-SDDC (ר"ת Software Defined Data Center) קורם עור וגידים וגדל מיום ליום. האינטליגנציה שבשכבת התוכנה מאפשר לארגונים לספק שירותים שבעבר הם יכלו רק לחלום עליהם, לצד חסכון משמעותי בעלויות והיכולת להמשיך ולטפל ב-IT הקיים, ולבנות במקביל את תשתיות העתיד. המעבר הזה מחומרה לתוכנה הוא-הוא שיגדיר מחדש את התעשיה ב-25 השנים הבאות".

"המשימה שלנו היא לאפשר למחלקות ה-IT בארגון לספק ללקוחותיהן ITaaS". פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, על הבמה בלאס וגאס. צילום: אור יעקב

גלסינגר ציין, כי האסטרטגיה של VMware מבוססת על ארבע רגליים: מיחשוב, רישות, אחסון וניהול. בהיבט המיחשוב, הכריז גלסינגר, כי vSphere 5.5 מספקת החל מהיום תמיכה גם ב-HANA של סאפ (SAP) וקבע כי מדובר בהייפרווייזור הראשון בשוק שמאפשר את מה שהוא כינה "Virtual HANA". מדובר, לדבריו, "בקפיצה משמעותית ללקוחות סאפ, ובצעד נוסף, גדול וחשוב לווירטואליזציה של מערכות ארגוניות קריטיות".

בהיבט האחסון, אמר גלסינגר, כי "שילוב הכוחות בין EMC ו-VMware מאפשר לשתי החברות לפתח יכולות ייחודיות, והזכיר את פלטפורמת vSAN כדוגמה לכך. "אנחנו עובדים ללא הפסקה כדי לספק לתעשייה Software Defined Storage (אחסון מבוסס תוכנה), אשר מציע למנהלי מיחשוב ותשתיות בארגונים אינספור יכולות ואפשרויות חדשות".

בנושא הרישות, הזכיר גלסינגר, כי VMware השיקה באוגוסט האחרון את פלטפורמת NSX, המביאה את התוכנה גם לשכבת הרשת. "NSX מוסיפה למעשה שכבה וירטואלית חדשה, שנועדה לאפשר הקמה של רשתות וירטואליות ושירותי רשת חדשים, על גבי תשתיות התקשורת הקיימות של הארגון. NSX מאפשרת לעשות על גבי הרשת את מה ש-ESX מאפשרת לעשות על גבי שרתים".

"החלק האחרון בפאזל הוא ניהול", הסביר מנכ"ל VMware. "עסקים דורשים היום ממחלקות ה-IT להגיב במהירות גבוהה יותר ולטפל בנושאים חדשים להם. במקביל, ה-IT עדיין צריך לעמוד בדרישות אבטחה, SLA, רגולציה ועוד אינספור סטנדרטים נוספים. פה נכנס לתמונה אלמנט הניהול ב-SDDC. המשימה שלנו היא לאפשר למחלקות ה-IT בארגון לספק ללקוחותיהן ITaaS (ר"ת IT as a Service) אמיתי, שהם יכולים לצרוך בקלות כמו כל שירות אחר. זו הבשורה של ה-SDDC וזו הסיבה שכל העולם נוהר לשם".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים