ארצות הברית: חברות הטלקום לא יחויבו למסור לממשל פרטים בנוגע לרוחב הפס שהן מספקות

מנהלי החברות מבקשים להימנע מפרסום נתונים מדויקים, כדי שאלה לא יפלו בסופו של דבר לידיהן של חברות מתחרות ● אולם, בהיעדר נתונים מדויקים על קצב התקשורת בפועל, יכולות חברות הטלקום לפרסם הבטחות שהן כלל אינן מסוגלות לעמוד בהן, ולגבות סכומים גבוהים מכפי שמגיעים להן

חברות הטלקום בארה"ב לא יחויבו למסור לממשל האמריקני נתונים רגישים על הכנסותיהן ועל רוחב הפס שהן מספקות בפועל, לצורך מיפוי השימוש באינטרנט מהיר והרחבתו. ביום ו' אישר משרד המסחר האמריקני כי חברות דוגמת Comcast ו-AT&T אינן חייבות לדווח כמה הן מרוויחות מכל מנוי אינטרנט, או מה קצב התקשורת בפועל של החיבור שהן מציעות לאינטרנט. אולם, החברות יידרשו למסור נתונים ביחס לגושי בניינים שכוללים כתריסר בתים כל אחד, ולדווח מה קצב התקשורת שעליו הן מצהירות במודעות הפרסום שלהן.

מנהלי החברות מבקשים להימנע מפרסום נתונים מדויקים כדי שאלה לא יפלו בסופו של דבר לידיהן של חברות מתחרות. אולם, בהיעדר נתונים מדויקים על קצב התקשורת בפועל, יכולות חברות הטלקום לפרסם הבטחות שהן כלל אינן מסוגלות לעמוד בהן, ולגבות סכומים גבוהים מכפי שמגיע להן – אמר ג'ואל קלסי, אנליסט למדיניות טלקום מארגון הצרכנים Consumers Union. "באזורים מסוימים, קצב התקשורת בפועל רחוק מאוד מהקצב המוצהר" על פי קלסי. "הממשל נותן הרבה ומקבל מעט מאוד בתמורה".

ספקיות אינטרנט מפרסמות בדרך כלל את קצב התקשורת המרבי – שלעתים קרובות הוא תיאורטי בלבד – על מנת לפתות את הצרכנים להתחבר לשירותיהן. קצב מהיר יותר אמור להעניק גישה מהירה יותר לתכנים והוא חשוב במיוחד למי שמרבים לצרוך וידאו או להעביר קבצים, למשל. עם זאת, קצב התקשורת בפועל, בעיקר בשעות העומס, איטי בהרבה מהמוצהר במודעות הפרסום.

הארגונים שמייצגים את חברות הטלקום בארה"ב התנגדו לדרישה של הממשל למסור נתונים מדויקים, לפחות עד שפורסמו ההבהרות ביום ו'. "ההבהרות משפרות את התמונה ויסייעו לקדם את פרויקט המיפוי" אמר מתיו פולסקה, נשיא הארגון של חברות הכבלים בארה"ב.

לארי לנדיס, המפקח על השירותים במדינת אינדיאנה ויו"ר הארגון שיערוך את המיפוי בפועל, שיבח את הגמישות שגילה המינהל הארצי לטלקומוניקציה ומידע של הממשל האמריקני. משרדי המסחר והחקלאות של הממשל הפדראלי יעניקו הלוואות ומענקים למדינות ומועצות מקומיות, וגם לחברות טלקום וגופים נוספים שייקחו חלק בתוכנית של הממשל להרחבת השימוש באינטרנט מהיר.

בשלב הראשון של התוכנית יוקצו ארבעה מיליארד דולרים מתוך תקציב כולל של 7.2 מיליארד דולרים, ובכלל זה התמריצים הכלכליים עליהם הורה הנשיא ברק אובאמה. כ-350 מיליון דולרים הוקצו לפרויקט המיפוי, אך במשרד המסחר מעריכים כי בפועל ניתן יהיה להסתפק בסופו של דבר ב-240 מיליון דולרים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים