פלאפון: נשיק רשת דור רביעי בתוך שלושה חודשים

החברה החלה לפרוס את רשת הדור הרביעי במאות אתרים בתל אביב, ירושלים, ראשון לציון, באר שבע וכפר סבא ● הפריסה מבוצעת יחד עם אריקסון, שמספקת את הציוד, ופלאפון טוענת כי תוכל להגיע בעתיד להורדת נתונים בעד 300 מגה-ביט לשנייה ● ההשקה כפופה לאישור משרד התקשורת

פלאפון ואריקסון משתפות פעולה בדור הרביעי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פלאפון החלה לפרוס את רשת הדור הרביעי שלה, לאחר שחתמה על הסכם עם אריקסון (Ericsson) לשדרוג מרכז הרשת והקמת LTE. בשלב ראשון יגיע הדור הרביעי של פלאפון לכמה מאות אתרים בתל אביב, ירושלים, ראשון לציון, באר שבע וכפר סבא.

במסגרת ההסכם תספק אריקסון לפלאפון ציוד מתקדם ותבצע התאמות נוספות ברשת הקיימת, שיאפשרו לחברה להשיק את רשת הדור הרביעי שלה בתוך כשלושה חודשים. הציוד יתמוך בטכנולוגיית LTE Advanced (דור 4.5), שנמצאת בעולם בחיתוליה ועל פי פלאפון, תאפשר לה להגיע בעתיד לקצב של עד 300 מגה-ביט בשנייה בהורדת נתונים.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "שדרוג הרשת לדור הרביעי מבטיח שנמשיך להיות הרשת הטובה והמהירה בישראל, כפי שעשינו בדור השלישי. מהירות הגלישה היא הפרמטר החשוב ביותר כיום לצרכן".

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון. צילום: דני זודקביץ'יצוין כי סלקום הודיעה לא מכבר על תחילת העבודות להקמת רשת הדור הרביעי שלה, לאחר שבחרה לצורך כך ב-NSN (ר"ת Nokia Solutions and Networks). ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, הבטיח כי "הקמת הרשת תתבצע באופן מסיבי, כך שעד סוף השנה נוכל לספק פריסה רחבה ללקוחותינו".

בדצמבר האחרון הודיעו פלאפון, סלקום וגולן טלקום על כוונתן להקים יחד רשת דור רביעי ועל הסכם שבמסגרתו יוקם תאגיד חדש, בבעלות משותפת של פלאפון וסלקום, שיקים ויתפעל את רשת הדור הרביעי של שלוש החברות. עם זאת, ככל הנראה, הן פלאפון והן סלקום מעריכות שהרגולטור לא יאפשר להן לאחר רשתות, ולכן כל אחת מהן החלה בפריסת רשת דור רביעי משלה.

השקת רשת ה-LTE בישראל כפופה לאישור משרד התקשורת ולמכרז התדרים. אף לא אחת מהחברות קיבלה עד כה תדרים, על אף שלפרטנר יש כבר רצועה של חמישה מגה-ביט ולסלקום – של 20 מגה-ביט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים