מועצת הכבלים והלוויין אישרה להוט להתחיל בפעולות לצמצום השידורים האנלוגיים

התהליך יימשך מספר שנים, ובסיומו ייסגר באופן מוחלט אפיק השידור האנלוגי ● יש לציין, כי אפיק זה נחשב לבזבזני במיוחד, מאחר ורוחב הפס שתופס ערוץ אנלוגי אחד מספיק ל-16 ערוצים דיגיטליים ● ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "מדובר בבשורה משמעותית ביותר ללקוחות. ההחלטה תאפשר את הרחבת השירותים המתקדמים למרבית לקוחות הוט"

המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה להוט (HOT) להתחיל בפעולות לצמצום השידורים האנלוגיים עד לסגירתם המוחלטת, במהלך השנים הקרובות. המהלך יחל בחודשים הקרובים באזורים שונים, ויבוצע באופן הדרגתי.

השידור האנלוגי משרת כיום כ-160 אלף מנויים ותיקים – חלקם מבוגרים שנרתעו מהפונקציות המשוכללות של הממירים הדיגיטליים, ואחרים שעברו רק בחלק מהחדרים בביתם לממירים דיגיטליים. שירות זה נחשב לבזבזני ביותר, מאחר ורוחב הפס שתופס שידור ערוץ אנלוגי אחד מספיק ל-16 ערוצים דיגיטליים. ואולם, לפי החוק הייתה הוט מחויבת להמשיך לספק את השירות למי שהיה מעוניין בכך.

לאחרונה הציגה החברה בפני המועצה לשידורי כבלים ולוויין פתרון טכנולוגי לסוגיית הרשת האנלוגית – ממיר DTA, שהוא למעשה ממיר דיגיטלי מנוון שמציע רק את מגוון הערוצים שהוצעו בשירות האנלוגי, ומעט שיפורים כגון קבלת מידע על לוח השידורים.

בשלב ראשון, כדי לפנות לעצמה מקום לערוצים חדשים ולשירותים כגון האצת שדרוג רשת האינטרנט למהירות 100 מגה-ביט, אושר להוט לבטל שידורם את האנלוגי של שלושה ערוצים – מצרים, סקיי ניוז וערוץ נאשה קינו הרוסי. מנויים שיקבלו את הממיר החדש יוכלו לשוב ולצפות בהם באותו מחיר ובאותם תנאים. הוט התחייבה למועצה לשידורי כבלים ולווין, כי החלפת הממירים ל-DTA תתבצע ללא תוספת תשלום מצד הלקוחות, ובתוך שלושה ימי עסקים ממועד פנייתם. לאחר השלמת החלפת הממירים, שתארך מספר שנים, תוכל הוט לסגור לחלוטין את כל שלושים הערוצים האנלוגיים שהיא מחזיקה.

בחברה טענו, כי למרות הסמיכות בזמנים, אין קשר בין תחילת חיסול הרשת האנלוגית של הכבלים לבין תחילת שיווקם של ממירים דיגיטליים קרקעיים, המציעים חבילת שידור של חמישה ערוצים חופשיים (1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת) מבלי להתחייב להוט או ליס (yes).

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין: "מדובר בבשורה משמעותית ביותר ללקוחות. ההחלטה תאפשר את הרחבת השירותים המתקדמים למרבית לקוחות הוט, המחוברים לרשת הדיגיטלית, בד בבד עם שמירה על מחירים נוחים מהם נהנים לקוחות השירות האנלוגי, ותוך שיפור איכות השידור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים