ג'ים סטוק, MongoDB: "ישראל חשובה עבורנו באופן לא פרופורציוני לגודלה"

"אנחנו ממשיכים לגייס עובדים בישראל ונמשיך להשקיע בה", אמר סטוק, מנהל מכירות בכיר בחברה לאזור EMEA, שביקר בארץ באחרונה ● MongoDB הקימה שלוחה ישראלית אולם סטוק לא השיב האם היא החליטה להקים בה מרכז פיתוח

"ישראל היא שוק חשוב עבורנו, אנחנו ממשיכים לגייס בה עובדים ונמשיך להשקיע בה. היא משמעותית מבחינתנו באופן לא פרופורציוני לגודלה", כך אמר ג'ים סטוק, מנהל מכירות בכיר ב-MongoDB לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

סטוק ביקר באחרונה בישראל כאורח הפעילות המקומית של החברה, בהובלת קובי ליף, מנהל ערוצים באזור EMEA, ושרון אלקיים, ארכיטקט פתרונות המוביל את פעילות ה-Pre-sales. יצוין כי מטריקס היא המפיצה של MongoDB בישראל. הוא נפגש עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים בתחום בו עוסקת החברה, NoSQL, שנחשב לאחד התחומים החמים בשוק השנה.

MongoDB הקימה שלוחה ישראלית אולם סטוק לא השיב האם היא החליטה להקים בה מרכז פיתוח. לדברי סטוק, "בשלוש הפעמים שהייתי בישראל ראיתי הרבה עניין והתעסקות בטכנולוגיה. היא משמשת חממת חדשנות לנושאים כמו אבטחת סייבר ויש בה תרבות סטארט-אפים מפותחת. המכירה של סטארט-אפים ישראליים לחברות גלובליות בהחלט מרשימה ומראה על העניין בישראל ובטכנולוגיות המפותחות בה".

כיצד עלה הרעיון לפתוח שלוחה ישראלית של MongoDB?
"כשראיתי את ההתלהבות שיש בישראל ואת הקהילה שקיימת כאן ככלל החלטנו לגייס לחברה את ליף ואלקיים, ולהשתמש בישראל כבסיס לא רק לשוק המקומי אלא גם למדינות ברית המועצות לשעבר ולמדינות נוספות ב-EMEA.

הקהילה בישראל חזקה ומונה כמעט 800 איש מתוך 25 אלף משתתפים בפגישות פיזיות שלנו".

מדוע דווקא תחום ה-NoSQL תפס כאש בשדה קוצים?
"מסדי נתונים טבלאיים פתרו בעיות והיו רלוונטיים שנים רבות, אך אם רוצים לעבור לאג'יליטי (זריזות וגמישות) ולסבבים מהירים, צריך לעבור לטכנולוגיית NoSQL כמו זו שלנו, שבולטת גם בהיבטים של מהירות אספקה, האזנה לשוק והבנה מהירה מה השוק רוצה".

האם יש קשר בין MongoDB ל-Big Data?
"כן. אנחנו גדלים ומתרחבים על חומרת קומודיטי במהירות ובקלות. אולם, המונח Big Data אומר לאנשים שונים דברים שונים. אנחנו מדברים על Actionable data – אילו בעיות רוצים לפתור. לקוחותינו רוצים דברים כמו להפחית נטישת לקוחות, לטייב שרשרת אספקה, לתכנן ולדעת. אלה דברים ש-Big Data מנסה לטפל בהם, אם כי לא ממש בהצלחה".

סטוק, שעומד בראש צוות של אנשי מכירות של החברה ברחבי אירופה ובשווקים מתפתחים, הצטרף ל-MongoDB בפברואר בשנה שעברה. הוא היה העובד ה-17 במספר של החברה באזור EMEA, ואילו כיום עומד כבר מספרם על 70. כחלק מתפקידו השתתף סטוק בבנייה של פעילות החברה בישראל. לדבריו, השוק המקומי הוא "לא רק טכנולוגיה ולא רק מהפכנות, אלא דור של מקבלי החלטות IT ומפתחים שלא מכירים ויודעים דרך אחרת. זה טבעי להם".

הוא ציין כי השוק הישראלי מתחלק לשלושה תחומים עיקריים: חברות סטארט-אפ, ארגוני אנטרפרייז (למשל בנקים וטלקום), וממשלה וביטחון. "בשלושת התחומים יש עניין רב ב-MongoDB", אמר סטוק. "בסטארט-אפים יש הרבה פעילות מבוזרת בארגונים רבים וקטנים. בארגוני אנטרפרייז – חלק מהגופים פתוחים יותר מאחרים לטכנולוגיות חדשות. כמו כן, באחרונה התנענו פעילות במספר תחומים במגזרי הממשלה והביטחון בישראל".

מי נמצאים בין הלקוחות הגלובליים שלכם?
"החברות המובילות בתחומי המסחר אלקטרוני, המדיה החברתית, הבנקים הגדולים בעולם ועוד".

כאמור, MongoDB בחרה במטריקס כשותפה עסקית שלה בישראל – דבר שלא מתנגש עם פעילותה של החברה יחד עם רד-האט (RedHat). לדברי סטוק, "אנחנו נהנים ממינוף כלכלת הגודל של מטריקס, מה שבדרך אחרת לא היה לנו בישראל. למטריקס יש מוניטין טוב בשוק, הם עוזרים לנו למנף את קשריהם עם לקוחותיהם ויש להם שירותים מקצועיים שמסייעים לקדם לקוחות בשימוש ב-MongoDB עבור פרויקטים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שוקי

    טוב שמישהו חושב שלמטריקס יש שם טוב.

אירועים קרובים