פול קורמייר, רד-האט: "לינוקס היא הכוח שמאפשר את הקיום של הענן"

"פייסבוק, גוגל ואמזון הצליחו בזכות הטכנולוגיות הפתוחות שהיו זמינות להן ואפשרו להן להציע שירותים חדשים וחוצי פלטפורמות", אמר קורמייר - נשיא רד-האט למוצרים וטכנולוגיות ● פדמה ווריור, סיסקו: "ההצטרכנות של ה-IT מעלה את הציפיות מה-IT, ולמנמ"רים לא תהיה ברירה אלא לעמוד בסטנדרט הגבוה שהמשתמשים מציבים להם"

"ספקי הענן הגדולים לא היו יכולים להתקיים ללא לינוקס (Linux). הם מתבססים על לינוקס ותלויים בגמישות שהיא נותנת, כדי להניע את השירותים החדשים שהם מציעים. לינוקס היא הכוח שמאפשר את הקיום של הענן", כך אמר פול קורמייר, נשיא רד-האט (Red Hat) למוצרים וטכנולוגיות. לדבריו, "פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ואמזון (Amazon) הצליחו בזכות הטכנולוגיות הפתוחות שהיו זמינות להן ואפשרו להן להציע שירותים חדשים וחוצי פלטפורמות. ללא לינוקס וקהילת הקוד הפתוח, הענן לא יכול היה להתקיים ובטח שלא בהיקף העצום שכולנו מכירים היום".

קורמייר אמר את הדברים אמש (ג'), במליאה המרכזית של Red Hat Summit 2014 – הוועידה השנתית של החברה, שנערכת השבוע במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שמתקיים השנה זו הפעם העשירית, משך אליו אלפי לקוחות רד-האט, שותפים עסקיים, אנשי קוד פתוח ועובדי החברה. האירוע, שיינעל ביום ה', כולל תשעה מרצי מפתח, 12 מושבים טכנולוגיים, חמש מעבדות התנסות, שלושה מפגשי נטוורקינג, תערוכת שותפים ועוד.

"הטכנולוגיה שכולנו לוקחים כמובן מאליו היום, לא היתה יכולה להגיע לאן שהיא הגיעה במודל התוכנה הקניינית", אמר קורמייר. "זו כמות גדולה כל כך של חדשנות שלא יכולה היתה להגיע מחברה אחת, ואפילו לא משתיים או שלוש. לכן, את האתגרים שמביא העולם החדש הזה, ניתן יהיה לפתור רק בעזרת עבודה משותפת – לא רק של קהילת הקוד הפתוח, אלא של התעשייה כולה".

קורמייר קבע, כי גם מגמת הניידות לא יכולה היתה לצמוח למימדים שאליה היא הגיעה ללא לינוקס וקוד פתוח. לדבריו, "לינוקס שולטת בחדשנות בתחום המובייל. חברות, ארגונים ומפתחים חייבים לקבל את היציבות והעקביות שמערכת ההפעלה מציעה, כדי לספק אפליקציות ניידות ושירותי מובייל". הוא סקר מספר טכנולוגיות קוד פתוח, לרבות עבודה במודל קונטיינר, וציין שכל התפתחות ממשית בתחום הונעה על ידי לינוקס וחייבת להתבסס על קרנל (גרעין) יציב, מוכר וברור.

"הטכנולוגיה שכולנו לוקחים כמובן מאליו היום, לא היתה יכולה להגיע לאן שהיא הגיעה במודל התוכנה הקניינית". קורמייר על הבמה בוועידת רד-האט בסן פרנסיסקו. צילום: אור יעקב

הוא סיכם באומרו, כי "רד-האט רותמת את החדשנות הטכנולוגית שמציעה קהילת הקוד הפתוח, והופכת אותה למוצר שניתן לצרוך. אנחנו בעצם 'מצרכנים' את הפיתוחים החדשים ביותר – ועושים זאת במהירות חסרת תקדים בתחום התוכנה. הכח הגדול שלנו הוא אתם – כל מי שיושב הבוקר בחדר הזה, כל מי שכותב שורות קוד ותורם לפרויקטים פתוחים. יחד אנחנו מניעים את הטכנולוגיה ומשנים את העולם".

כלכלת אפליקציות
"השינויים האדירים שחווה עולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות, שינו את חוקי המשחק. אנחנו כבר לא חיים בכלכלת רשת; ברוכים הבאים לכלכלת האפליקציות", אמרה פדמה ווריור, מנהלת הטכנולוגיות והאסטרטגיה הראשית (CTSO, ר"ת Chief Technology and Strategy Officer) של סיסקו (Cisco), בהמשך מליאת הבוקר. היא ציינה, כי האפליקציות הן המודל המועדף על ידי הצרכנים והלקוחות, וקבעה כי שם נמצא הכסף. "תופעת 'האינטרנט של הדברים' (The Internet of Things), רק תלך ותגביר את המגמה הזו", אמרה.

לדבריה, העתיד טמון במה שסיסקו מכנה "האינטרנט של הכל" (The Internet of Everything). ווריור סקרה את הדרך שעבר עולם הטכנולוגיה, ואמרה כי ניתן לחלק את האבולוציה של האינטרנט לארבעה שלבים: "השלב הראשון היה יצירת קישוריות דיגיטלית. היו אלה הימים הראשונים של האינטרנט והאי-מייל משך יותר ויותר אנשים להיות מחוברים. השלב השני היה הדיגיטציה של הטרנזקציות וראשית ימי המסחר האלקטרוני. השלב השלישי היה דיגיטציה של התקשורת הבינאישית והופעתן של הרשתות החברתיות. השלב הרביעי, זה שאנחנו נכנסים אליו היום, הוא חיבור של אנשים, תהליכים, מידע וחפצים. יהיה זה עידן 'האינטרנט של הכל', שבו המידע יהיה הערך העסקי הגדול ביותר".

"המגמות הללו משנות את האופן שבו חברות חושבות על עצמן", הסבירה ווריור. "כל חברה, מכל תחום, הופכת למעשה לחברת טכנולוגיה. חברות שהתעסקו עד היום בייצור, צריכות למשוך היום מידע מחיישנים, מכונות ובעתיד אפילו מל"טים. חברות מתחום הקמעונאות צריכות להבין איך להתאים קופונים, מבצעים והנחות לכל לקוח בהתאם להעדפותיו האישיות והמיקום שלו. אלו רק שתי דוגמאות קטנות לעתיד המרגש שאפשר יהיה ליצור כשכל חברה תהיה חברת טכנולוגיה".

פדמה ווריור, מנהלת הטכנולוגיות והאסטרטגיה הראשית של סיסקו. צילום: אור יעקב

"מה זה אומר?", שאלה והשיבה: "לגבי התעשייה שלנו, זה אומר שכל מערך ה-IT משתנה. מנמ"רים צריכים להתמודד היום עם זן חדש של אפליקציות שנולדו בענן ובמובייל, ולשלב אותן עם מערכות הלגאסי. זה אתגר אדיר. במקביל, עליהם להתמודד עם מצב שבו לא כל המידע מובנה ולא כולו יושב בדטה-סנטר. ככל שנתקדם במעבר לעולם החדש הזה, של 'האינטרנט של הכל', נראה יותר מידע שנמצא בתנועה ועובר אנליטיקה בזמן אמת".

היא סיכמה ואמרה, כי "ההזדמנויות העסקיות הן בלי נתפסות, והמנמ"רים חייבים להיות אלה שמאפשרים אותן. עליהם להתחבר לעמיתיהם העסקיים ולהניע את הגדילה העסקית של הארגון. ההצטרכנות של ה-IT מעלה את הציפיות מה-IT, ולמנמ"רים לא תהיה ברירה אלא לעמוד בסטנדרט הגבוה שהמשתמשים מציבים להם".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים