הפורמט החדש של InfoSec מבוסס על חוכמת ההמונים

ועידת InfoSec נערכת השנה בפורמט חדשני, הנותן משקל יתר להרצאות מקצועיות מפי מומחים ובעלי נסיון ● התכנים ייקבעו על ידי ועדה מקצועית בראשות אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ שמזמינה את כלל הקוראים והעוסקים בתחום להציע רעיונות והרצאות, באמצעות אתר הוועידה ● גם השנה ידורו זה לצד זה הסייבר ואבטחת המידע

תחום אבטחת המידע היה מאז ומעולם נושא שהעסיק את אנשי מערכות מידע מהיום שהומצא המחשב. בשנים האחרונות מאז פרוץ הסייבר, עומעם מעט מעמדו של תחום זה, ויחד איתו אלו שממלאים את התפקיד בפועל הם מנהלי האבטחה (CISO). כעת אנחנו מצויים על סף עידן חדש, שבו כולם מבינים כי הסייבר הוא מקרה אחד, חשוב מאוד אמנם, של אבטחת מידע, ואי אפשר לדבר על אבטחה בלי סייבר ואי אפשר לטפל בסייבר בלי להיות חלק מעולם אבטחת המידע. השינוי הזה יבוא לידי ביטוי ב-InfoSec 2014 שתתקיים בחודש מאי השנה.

אופיר זילביגר, יו"ר ועדת התכנים של הוועידה אמר כי "אחת הסיבות שתרמו לשינוי היא התודעה שחדרה לפיה הסייבר במובן שמוכר לציבור הרחב, מטופל ברמה של ממשלות וגורמי ביטחון. לאזרח הפשוט אין יותר מדי מה לעשות כדי להגן על מערכות הקריטיות של מדינת ישראל. אבל כאשר מדובר בסקטור האזרחי, המשמעות של סייבר מקבלת פירושים שונים, שככול שמעמיקים בה מגלים כי היא מחזירה אותנו לעולמות אבטחת המידע המוכרים לכולנו, וזה התחום המסורתי של הכנס".

InfoSec נחשבת לאחת הוועידות המרכזיות בענף ה-IT. יש לה מסורת ארוכה של העלאה על סדר היום את הנושאים המרכזיים שמעניינים את עולם האבטחה. למעשה היא הפכה למעין "מוסד" חצי רשמי, שכל מי ששייך לנושא, בעלי תפקידים, מנהלי ארגונים וכמובן ספקים המספקים פתרונות.

אבל למרות המסורת הארוכה, InfoSec השנה תהיה במתכונת שונה משנים קודמות. זילביגר מסביר כי "החזון שלנו הוא להפוך את InfoSec להיות נקודת המפגש המקצועית בשוק הישראלי, ולכן החידוש העיקרי השנה היה מתן דגש חזק יותר ובולט יותר להרצאות מקצועיות, ולא לערבב אותן עם המסלול המסחרי, שהוא חשוב ובעל ערך מוסף משל עצמו", מסביר זילביגר, ומוסיף כי "השנה ההרצאות כולן תיבחרנה בתהליך של ועדה בלתי תלויה שבודקת את ההרצאות מבחינת רמת החדשנות במסרים שבה ומבחינת איכות המרצה, המוניטין שלו, והוותק".

בימים אלו פורסמו מודעות במדיה של אנשים ומחשבים הקוראות לציבור המרצים המקצועיים להציע הצעות, באמצעות תהליך מסודר שנמצא באתר של הכנס.

זיליביגר מעודד מאוד מהתגובות הרבות שהגיעו ומודיע "כל הבקשות יבדקו לעומק על ידי ועדה מקצועית, והתשובות יהיו עד לחג הפסח". התכנים של האירוע טרם פורסמו, וגם זה לא במקרה. "אנחנו רוצים למצות את התהליך של ועדת התכנים, שתקבל את כל ההרצאות ותבחר את הנושאים הטובים ביותר" הוא מספר. בנוסף, הוקמה קבוצה סגורה המיועדת לנושא בפייסבוק (Facebook) שהוקמה על ידי מני ברזילי וניב דוד, ומסייעים בניהול גיא מזרחי ורם לוי.

ובכל זאת בלי רמזים אי אפשר, אז הנה "טיפ" אחד קטן מתוך התכנים, מפי זילביגר בעצמו: "כסנונית ראשונה, תהיה לנו זכות לשמוע הרצאה מרתקת של מני ברזילי מבנק הפועלים, והילה מלר מ-CA. השניים זכו לא מכבר לכבוד נדיר, כאשר הופיעו בכנס העולמי של אבטחת מידע – RSA. כל מי שמכיר את הכנסים האלו יודע היטב שמאוד קשה לקבל שם במה להרצאות, ובוודאי לא מרצים מישראל.

הפורמט החדש, כפי שזילביגר מכנה אותו כולל גם בחירה קפדנית של חברי ועדת התכנים של הכנס. בין השמות שמופיעים במודעה ניתן לראות את לוי ודוד, שהם חוקרי סייבר בסדנת יובל נאמן; שי זנדני, נשיא ISSACA בישראל; איציק כוכב, מוותיקי מנהלי אבטחת המידע ואיש צבא לשעבר; שוקי פלג, מנהל אבטחה בבנק הבינלאומי; ובוקי כרמלי ממשרד הביטחון. כרמלי ופלג הם זוכי פרס CISO מצטיין של אנשים ומחשבים.

בשורה התחתונה: ועדת התכנים המקצועית שפועלת במסגרת הפורמט החדש של InfoSec, תולה תקוות רבות ב"חוכמת ההמונים", בהצעות לנושאים והרצאות שמגיעים מציבור העוסקים בתחום. האתר לקבלת הצעות יהיה פתוח עד ה-6 באפריל, והתקווה היא שכל מי שיש לו מה לומר, מוזמן להציע בלי לחשוש ולהיות משוכנע כי כל הצעה תיבחן ברצינות הראויה. והכי חשוב לסמן ביומן.

InfoSec 2014 ב-15 במאי – כדי להבטיח את מקומכם כבר עכשיו לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים