נעם זיגרסון, נס-גילון: "נדרש ואפשר להניב ערך עסקי רב יותר מניתוח צופה פני עתיד"

"אנו מנסים לעזור לחלק העסקי בארגון לקבל החלטות, להגיד לא רק מה המצב - אלא מה לעשות, איך לתכנן", אמר זיגרסון, CTO בחברה

נועם זיגרסון, מנהל תחום מידע ואנליטיקה בבנק הפועלים. צילום: קובי קנטור

"יש לקחת את עולם הבינה העסקית הלאה ולכך כיום יכולת. נדרש – ואפשר לעשות יותר ערך עסקי מניתוח צופה פני עתיד", כך אמר נעם זיגרסון, CTO, נס-גילון.

זיגרסון דיבר בכנס שערכה נס-גילון. הכנס התקיים היום (ב') באולם דופלקס בהרצליה-פיתוח בהשתתפות כ-100 מלקוחות החברה בתחום.

הרעיון, אמר זיגרסון, "הוא איך אתה ממדל את הנתונים והופך את מחסן הנתונים הארגוני ללוגי". כיום, אמר, "אנו מנסים לעזור לביזנס לקבל החלטות, להגיד לא רק מה המצב – אלא מה לעשות, איך לתכנן".

המטרה של כל ארגון, אמר זיגרסון, "היא להביא למצב בו תהיה זרימת רווחים, שההכנסות תהיינה בלתי פוסקות, שלא יקטנו וגם שיגדלו. ארגונים אוהבים זרימה כספית אחידה, אך לרוב זה לא המצב. נדרש ניתוח צופה פני עתיד, Predictive Analytics, מייצר את אותה זרימת הכנסות קבועה הנדרשת בארגון".

"ארגונים", אמר, "השקיעו רבות ב-IT, במערכי CRM ,ERP, יש מידע מהסנסורים ומהמערכות. המטרה כיום היא לשלוף את הנתונים הקיימים, לנתח אותם ולספק תובנות שיתמכו בתהליכי קבלת ההחלטות של ההנהלות".

לעתים קרובות, אמר זיגרסון, "יש תופעה הנקראת 'הזנחה'. בארגון יש מכירות והן טובות. לעיתים הן עולות. או אז, מפסיקים להשקיע בתחום, ואז ההכנסות יורדות, כי עובדי הארגון עסוקים בדברים אחרים, ואז קורית זליגת רווח. אז מתעורר הארגון ושם 'פול גז', מתחיל להשקיע במכירות. כל מטרת הניתוח צופה פני עתיד היא למנוע את אותה תנודתיות, שלא תהיינה הפתעות במכירות, שהמכירות לא יזגזגו. Predictive Analytics היא דרכנו להביא ערך מהנתונים".

זיו מורנו, מנהל מוצרים ב-NessPROה-BI, אמר זיגרסון, "שירת שלושה סוגי אוכלוסיות: מנהלי מכירות ושיווק, לאחר מכן אנשי הפיננסים, וכעת התחום מתחיל לחלחל לעולם ההנדסה. היום יותר ארגונים הולכים להיות הנדסיים, עם רשתות מחשב המנהלות את הארגון, עם מחסנים אוטומטיים, עם הרבה ניהול הנדסי".

Predictive Analytics, אמר, "מטרתו למכור את הדבר הנכון ללקוח הנכון. איך לוקחים את הנתונים וחוזים התנהלות של הלקוח, כי זו תשפיע על הרווח. בחברות ביטוח יש המון טקסט, פאקסים, מיילים.  המסמכים מגיעים לחדר הדואר ומשם מועברים ישירות לארכיון – בלא שכלל המידע בעל הערך נותח ונוצל. לנו יש יכולת לטפל בו: אנו סורקים את הטקסט, עושים לו ניתוח סמנטי והטקסט נכנס כעוד מימד לחיזוי. בניתוח צופה פני עתיד יש טיפול במידע הבלתי מובנה. יש לפעול בטיפול במידע באופן עמוק יותר, לטפל בהיבטי שימור לקוחות, נטישת לקוחות, איך לעשות חיזוי המשפר את התפעול של הארגון".

כך, אמר זיגרסון, "ערכנו עבור סיסקו (Cisco) פרויקט בו עסקנו בציוד מתקלקל. לסיסקו יש ציוד, לקחנו מידע מהחיישנים השונים, בנינו מודלים לחיזוי מתי ציוד יתקלקל. הצלחנו להביא להגדלת יכולות השירות ואיכותו".

"אנו מספקים ללקוחות יכולות הבאת נתונים מהרשת", אמר זיגרסון, "אנו מציעים ללקוחות להקים מעבדה העוסקת ב-Big Data, ומעליו ניתוח עתידי. מדובר בתהליך שונה מכריית המידע שנעשתה בעבר. הפעילות של החיזוי היא תדירה יותר, מהירה יותר ויש לה תוצרים רבים יותר של תובנות. אנו יכולים לעשות זאת כי כיום ניתן לקחת תמלולי שיחות. יש לנו הרבה כלים עם יכולות רבות ובניית מודלים רבים".

זיגרסון סיכם באומרו כי " Predictive Analytics זו הדרך שלכם להשפיע על השורה התחתונה בארגונים ולספק להם טכנולוגיה עם ערך עסקי. זו טכנולוגיה המשתמשת בהשקעה קיימת – כי לא זורקים לפח את ה-BI המסורתי".

זיו מורנו, מנהל מוצרים, NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, הציג את KXEN, הרכישה האחרונה של סאפ (SAP) – . החברה, המיוצגת בישראל על ידי נספרו, אמר מורנו, עוסקת בעולם הניתוח צופה פני עתיד, ובקמפיין הבחירות השני של נשיא ארצות הברית ברק אובמה – היא שימשה ככלי חיזוי המרכזי של המטה שלו. חתם את האירוע ד"ר רועי צזנה, דוקטור לננו-טכנולוגיה וחוקר לחיזוי טכנולוגי עתידי מהמרכז לחיזוי טכנולוגי באוניברסיטת תל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים