שחר אפעל, נשיא ומנכ"ל נס ישראל: "על קברניטי המשק להנחיל את ערכי המצוינות והחדשנות לדור העתיד"

"עליהם להנחיל לדור הבא ערכים של עבודת צוות, שיתוף פעולה ודפוסי פיתוח שמבוססים על חשיבה גבוהה ומומחיות מקצועית", אמר אפעל

"מוטלת על קברניטי המשק החובה לפעול להנחלת ערכי המצוינות והחדשנות לדור העתיד – ערכים שמוליכים את נס כבר 15 שנים. כמו כן, עליהם להנחיל לדור הבא ערכים של עבודת צוות, שיתוף פעולה ודפוסי פיתוח שמבוססים על חשיבה גבוהה ומומחיות מקצועית", כך אמר שחר אפעל, נשיא ומנכ"ל נס ישראל.

אפעל דיבר בכנס הסיום של מחזור ו' של פרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע-CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ד') על ידי נס ישראל בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל. השתתפו בו מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, צמרת אגף התקשוב בצבא, ראשי עיריות ורשויות מקומיות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח.

לדברי אפעל, "התוכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע יצאה לדרך לפני שמונה שנים, מתוך מטרה ליצור חיבור ייחודי וחדשני בין חברה טכנולוגית, מחקר וחינוך. היום מסיים המחזור השישי של התוכנית את הכשרתו ומציג פרויקטי גמר ייחודיים, שמשקפים את רמת הלימודים והיכולות שפיתחו הבוגרים במסגרת התוכנית".

"יש פה משהו אחר, שעושה את ההבדל ונוגע במקומות האנושיים ביותר שלנו – הילדים, העתיד שלנו". שחר אפעל, נשיא ומנכ"ל נס ישראל. צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בנימה אישית, אמר אפעל, "כמי שמנהל את עסקי החברה, אני נפגש מדי יום עם לקוחות רבים, וזוהי מהות עסקינו ושגרת יומנו. לפני כמה שנים נפגשתי עם לקוח שהדבר הראשון והיחיד שהוא דיבר איתי עליו היה על בנו, שמשתתף בתוכנית הזו. ראיתי את ניצוץ הגאווה בעיניו. באותו הרגע הבנתי שיש פה משהו אחר, שעושה את ההבדל ונוגע במקומות האנושיים ביותר שלנו – הילדים, העתיד שלנו".

"דווקא בימים בהם הממשלה מעמידה את החינוך בראש סדר עדיפותה ומכריזה על רפורמות רבות, חדשניות ומתקדמות, יש מקום רב אף יותר לתוכניות מצוינות מסוג זה", ציין אפעל. לדבריו, "נס רצה בהקשר זה כבר שמונה שנים בראש המחנה, ואנחנו גאים לדעת שהפעם יש אג'נדה ציבורית שרצה איתנו. חיבור זה, של מערכת חינוך פורמלית שרואה את המצוינות לנגד עיניה עם תוכנית משלימה, שבבסיסה עומד טיפוח דור העתיד, הוא מכפיל כוח אמיתי עבור בוגריה".

אפעל ציין כמה נתונים כמותיים ומספריים שקשורים לתוכנית: "בכל מחזור מסיימים כ-230 בוגרים בממוצע ובסך הכול הכשירה התוכנית יותר מ-1,500 בוגרים; עד היום הוצגו במסגרתה כ-260 פרויקטים ייחודיים; במחזור הנוכחי מוצגים 50 פרויקטים ומסיימים כ-200 בוגרים; בשנה הראשונה לתוכנית השתתפו חמש רשויות ופעלו 10 קבוצות, בעוד שוכיום משתתפות בה 35 רשויות ופועלות יותר מ-70 קבוצות".

בסיום דבריו אמר אפעל כי "90% מבוגרי התוכנית מיועדים ליחידות מובחרות באגף התקשוב של צה"ל ורבים מהם משתלבים בהן בהצלחה מרובה". הוא פנה לבוגרי התוכנית: "אנחנו גאים בכם ומקווים שהידע והמיומנויות אותם השתדלנו להנחיל לכם בתוכנית ילוו אתכם עוד שנים רבות ובעתיד נראה אתכם משתלבים, מנהיגים ומובילים את התעשיות המתקדמות – בישראל ובעולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד נס לשעבר

    אני מאוד אוהב את שחר אפעל. אבל בתור עובד נס לשעבר במשך מספר שנים, לא זכור לי האלמנט של חדשנות ומקצועיות בנס. דוקא אנשי המקצוע המובילים והטובים לא זכו להערכה בחברה והראו להם את הדרך החוצה!. בנוסף, באחד מנסיונות שינוי ארגוני, שעשו לטובת הלקוח, כל מה שעניין את החברה זה לספק ללקוח מה שהוא רוצה (וזה בינוניות גם כפי שטוען כעת שחר אפעל) במקום לספק ללקוח מה שהוא צריך (מקצועיות וחדשנות). בדבר אחד שחר אפעל צודק, השוק והלקוחות הם בינוניים עם חשיבה בינונית ומאוד קשה להוציא אותם מהקופסא הזו. בתחום ה IT בעיקר הבעיה בהנהלות שמאיישות את משרת המנמר באיש מקצוע בינוני. ובעיקר, הפוליטיקה שולטת במקום המקצועיות. רק שנהפוך את החשיבה שלנו כמו של היפנים לדוגמא נוכל לשנות משהו.

אירועים קרובים