לראשונה: עובדי היי-טק יוכלו לסחור בניירות ערך של חברות שטרם הונפקו

פלטפורמה חדשה בשם פרייבט אקוויטי תספק זירת מסחר אינטרנטית המיועדת לעובדים ולעובדים לשעבר ● בפלטפורמה קיימת גם זירת אנג'לים שתאפשר למשקיעים להיכנס בסכומים שיחלו ב-10 אלף שקלים

פרייבט אקוויטי (PrivatEquity) היא פלטפורמת סחר אינטרנטית חדשנית שמאפשרת לעובדים ולעובדים לשעבר של חברות היי-טק, המחזיקים ברשותם ניירות ערך של חברות שטרם הונפקו, להציע אותן למכירה.

מהחברה נמסר שהמשמעות של הפתיחת הפלטפורמה, היא ש"האקזיט הופך מאירוע חד פעמי לתהליך מתמשך, אשר ניתן לשלוט בעיתויו ומאפשר לעובד להקטין את הסיכון שהוא לוקח בזמן שהוא מחכה". גם למשקיעים, מספרים בפרייבט אקוויטי, מדובר באופציה מעניינת, שכן הם יכולים להיכנס להשקעות מעניינות בחברות טכנולוגיה בצמיחה, כולל כאלה שכאמור, לא פתוחות להשקעה בדרכים רגילות.

אבל איך נקבע המחיר של כל חברה פרטית כזו? הזירה מיועדת לחברות פרטיות אחרי סבב גיוס הון ראשון, ביניהן גם חברות חממה אשר כבר גייסו בעבר כספים מהמדען הראשי וממשקיעים, ושיש להן "תג מחיר" המעיד על שוויין. החברה המגייסת תוכל לקבוע מראש את תנאי מכירת ניירות הערך, את היקף ניירות הערך המוצעים למכירה, את המחיר הנדרש על ידה, ותוכל לשלוט במידע המועבר למשקיע ולבסוף לקבוע את זהות רוכש המניות.

סיגלית כהן, מנכ"לית החברה, נותנת דוגמא לשימושים מעניינים שיכולים להיות בזירה: "קרנות הון סיכון יוכלו להיחשף כבר בשלבים מוקדמים לסחורה פיננסית מעניינת להשקעה. המניות אותן ירכשו קרנות הון סיכון וגופים אחרים ישמשו כאינדיקציה לבחינת ההשקעה ושווי החברה ויהווה כלי להחלטה מתי החברות הגיעו לכדי בשלות והן מוכנות לצאת להנפקה ולהפוך לציבוריות".

הזירה כוללת שלושה מתחמי סחר: מלבד זירת ניירות הערך לעובדים, ישנה גם זירת הנפקות פרטיות וזירת אנג'לים, שמעניינת במיוחד, שכן היא תאפשר גם למשקיעים פרטיים, כאלה שבדרך כלל אינם מגיעים להשקיע בחברות מהסוג, להיכנס בהשקעה בסכומים נמוכים יחסית, החל מ-10 אלף שקלים.

דרך המסחר בזירה הוא כלדקמן: תנאי הסף להצעת ניירות ערך בחברות ההיי-טק הפרטיות הוא שווי ניירות ערך של 35 אלף שקלים לפחות ומשך בעלות של שנה לפחות. עובד בחברת היי-טק פרטית שיציע את ניירות הערך שברשותו למכירה ינקוב במחיר אותו הוא מעוניין לקבל. הקריטריונים לקבלת ההצעה מהמשקיע הם גובה ההצעה והמועד שבו הוגשה. ההצעה הזוכה תהיה ההצעה הגבוהה ביותר. במידה והוגשו מספר הצעות בשווי ההצעה המובילה תינתן קדימות למציע הראשון. פרייבט אקוויטי תעביר למציע ניירות הערך למכירה רק את ההצעה הגבוהה ביותר ובתנאי שהועבר סכום הכסף שהוצע במלואו לידי נאמן.  יש לציין שהמודל העסקי של האתר מבוסס על קבלת עמלה מהצדדים רק במידה ובוצעה עסקה בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים