סגן השר אופיר אקוניס: "רק שיתוף פעולה מלא בין הממשלה למגזרים העסקי והשלישי יצמצם את הפער הדיגיטלי"

"אנחנו בעד שקיפות ופתיחות אך נדרשת הסדרה של דברים רבים בתחום האינטרנט שהפך פרוץ", אמר אקוניס, המשמש כיו"ר הפרויקט הלאומי מחשב לכל ילד

"רק שיתוף פעולה מלא ומסונכרן בין הממשלה למגזר העסקי והמגזר השלישי יביא לצמצום הפער הדיגיטלי בישראל", אמר סגן השר אופיר אקוניס.

הוא דיבר בכנס שערכה בסוף השבוע עמותת אשנ"ב בשיתוף עם גוגל (Google) ישראל, בנושא העצמת המבוגר האחראי וקידום שימוש בטוח באינטרנט, והוא הופק על ידי אנשים ומחשבים. העמותה מסייעת ומשתפת פעולה עם מערך, המורות חיילות ומסייעת להן עם תכנים העוסקים בגלישה בטוחה ברשת. הכנס נערך באולם הסינמטק בת"א, והתארחו בו כ-200 מורות ממערך המגן.

אקוניס, המשמש כיו"ר הפרויקט הלאומי "מחשב לכל יחד", אמר כי הפרויקט הוא הצעד המשמעותי ביותר שעשו כל הממשלות בישראל עד כה, לצמצום אמיתי של הפער הדיגיטלי: "באחרונה נכנסנו לפיילוט שבמסגרתו החלטנו להעניק לילדים ממשפחות שאין ידם משגת לקנות מחשבים, להעניק להם טאבלטים מתוך התחשבות והכרה שהעולם צועד קדימה ואין סיבה שלילד מנתיבות לא יהיו אותם כלים ומכשירים שיש לכל ילד אחר מאזורים מבוססים בישראל".

הוא סיפר שהוא עומד להקים בקרוב ועדה לאומית שתעסוק בצמצום הפער הדיגיטלי, ואחת המשימות הראשונות שלה תהיה איגום משאבים: "גיליתי שיש עשרות עמותות וגופים שתורמים למען הקהילה ולצמצם הפער, אני רוצה שנעבוד ביחד ואז נשיג תוצאות טובות יותר".

סגן השר סיכם את דברים כשהסביר כי "תחום האינטרנט אינו מוסדר מבחינה חקיקתית. צריך לערוך דיון מעמיק בנושא ולהביא את עמדות כל הגופים הנוגעים בדבר, כאשר עמותת אשנ"ב בפעילותה היא נדבך מרכזי בה. אנו בעד שקיפות ופתיחות אך נדרשת הסדרה של דברים רבים בתחום האינטרנט שהפך פרוץ".

נועה אלפנט לפלר, מנהלת מדיניות וקשרי מימשל בגוגל ישראל, אמרה כי המוטו של גוגל בנושא זה הוא: "שמים את המשתמש במרכז".

"גוגל עושה שורה של פעולות שנועדו לתת לגולשים כלים ומידע לגלישה בטוחה ברשת", אמרה אלפנט לפלר, והמשיכה להסביר כי "להשקפתינו כוח שווה אחריות ולכן אנו דוגלים בכך שהרשת היא תוצאה של מה שאתה עושה בה. השמירה על בטיחות האינטרנט עבור כולם היא אחריות משותפת".

רוני דיין, אגף התקשוב, משרד החינוך. צילום: ניב קנטורבחלק האחרון של הכנס נערך פנל בהשתתפות הדר שטיינברג, נציגת שומרי מסך, שאמרה כי בני הנוער מודעים היטב לסכנות שיש ברשת ומאוד רוצים את סיוע המבוגרים אבל מצד שני: "אנו מצפים שתסמכו עלינו ותנו לנו את הסמכות והיכולת להתמודד עם הבעיות. אנו מסוגלים לזה למרות שאתם חושבים שאנו צעירים".
רוני דיין, מאגף התקשוב במשרד החינוך, סיפר על פעולות המשרד למימוש נכון של חוויות הרשת. דיין אמר כי חלק מפעולות הטמעת התקשוב במערכת החינוך כוללות תכנים רבים הקשורים בהסברה וגלישה נכונה ברשת. "אנחנו משתפים פעולה עם כל הגורמים כולל עם גוגל ישראל ומברכים על הפעילות שלהם", אמר דיין והוסיף כי "שמחתי לשמוע היום על הפעילות של המורות החיילות שגם הן מופעלות על ידי משרד החינוך".

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב שפתח את הכנס, השיק בכנס את תו אשנ"ב – מיזם חדש לבטיחות אתרים. התו מוענק לאתרים שיעמדו בקריטריונים קבועים אותם קבעה ועדה מייעצת מטעמה של עמותת אשנ"ב, ואשר הורכבה מאנשי מקצוע המובילים בתחום האינטרנט בישראל.

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב. צילום: ניב קנטורתו אשנ"ב הינו תו הסמכה ייחודי שפותח על ידי העמותה, לאחר שנבחנו מספר מאפייני אתיקה, הגנה על פרטיות הגולשים, בדיקת תכני האתר ואופי פעילותו, כל אלה ממחישים כי האתר בטוח לגולשים בו. תו אשנ"ב יאפשר לגולשים ברשת לדעת כי מדובר באתר בטוח לשימוש, בעל קוד אתי ותקנון המאפשר לשוהים בו, ליהנות מזמן גלישה בטוח וראוי.

הינוך מסביר כי "בעולם של מדיה משתנה באופן תדיר, עולם של בלוגים ורשתות חברתיות, ואתרים רבים בכל תחום ונושא המגיעים אל הגולש במחשב האישי, במכשיר הטלפון הסלולרי ובמחשבי כף היד, חשוב להקפיד כי הגלישה ברשת תעשה בצורה ראויה ונבונה".

"כשהבטיחות, הפרטיות והשימוש הנבון של הגולשים ברשת עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו, מובילה עמותת אשנ"ב – אנשים למען שימוש נבון ברשת האינטרנט, מגמה חדשנית בתחום. מעתה יוכלו אתרים ברשת, לקבל תו הסמכה בעבור היותם אתרים השומרים על גולשיהם, מטעם העמותה", סיכם הינוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים