2,000 אנשי היי-טק ישראליים ינסו לשפר את תדמיתה של המדינה בתערוכת הסלולר העולמית

יוזמת צו 8 לברצלונה ציידה את נציגי התעשייה הישראלית בסט מסרים שמייחדים את ישראל כמדינת היי-טק ומדגישים את הצדדים החיוביים בה ● אלה יעבירו את המסרים לרבבות המשתתפים בתערוכת MWC, שתתקיים בשבוע הבא בעיר הספרדית

יותר מ-2,000 ישראלים ומספר שיא של 190 חברות ישראליות ישתתפו בתערוכת המובייל העולמית MWC, שתתקיים בשבוע הבא בברצלונה. יוזמה בשם צו 8 לברצלונה מבקשת לנצל את ההזדמנות הזאת לשיפור תדמיתה של המדינה בעולם.

אנשי היוזמה קיימו אתמול (ג') את הכנס השנתי השישי למיתוג ישראל כמעצמת היי-טק וטלקום. כ-150 משתתפים מקרנות הון-סיכון, שגרירים, אנשי תעשיית ההיי-טק, האקדמיה ויזמים ישראליים התכנסו בבית סיסקו (Cisco) בנתניה.

מטרת היוזמה היא לצייד את הנציגים הישראליים בסט מסרים המייחדים את ישראל כמעצמת היי-טק. השנה הושם דגש בכנס על "דיפלומטיית היי-טק", באמצעות מפגש בין "שגרירי ההיי-טק" ושגרירי מדינות, שהביאו סיפורי הצלחה ממדינותיהם והשוו אותם להצלחה הישראלית.

רמי קליש, שותף מנהל ומייסד קרן פיטנגו ושותף מייסד צו 8 לברצלונה, פתח את הכנס בסקירת ההיי-טק הישראלי ב-2013. לדבריו, שנה זו הייתה מצוינת לתעשייה, עם אקזיטים מרשימים לצד זרם הולך וגובר של מיזמים איכותיים. "ישראל נתפסת כמעצמת היי-טק וזו חובתנו לדאוג שהתעשייה תמשיך לצמוח ולתרום לכלכלה ולחיזוק תדמיתה של מדינת ישראל", אמר.

יעל שני, שותפה מייסדת של צו 8 לברצלונה, אמרה כי על פי מדדים שונים, קיימת מגמת שחיקה בתפיסה של ישראל כמדינה חדשנית. לטענתה, "אי אפשר עוד להסתפק במבנה תעשיית ההיי-טק המושתת על אקדמיה ומרכזי מו"פ בלבד, שכן ניתן ללמוד את המבנה הזה והוא מיושם בעולם בהצלחה". לדבריה, יש להביא לכך ש-"לא הצלחה של חברות בודדות תביא ליצירת תדמית חיובית למדינת ישראל, כי אם הצלחה של מכלול החברות ממגוון תחומים כמקשה אחת, הפועלת בזירה הבינלאומית".

למעלה מימין: קרל מגנוס-נסר, שגריר שבדיה בישראל; דויד בוילקואה, סגן נשיא דרום אירופה בסיסקו; אימן מק'י, שגריר אירלנד בישראל; ופרננדו קרדררה סולר, שגריר ספרד בישראל. למטה מימין: רמי קליש, שותף מנהל ומייסד בקרן פיטנגו ושותף מייסד של צו 8 לברצלונה; יונתן פלד, מנהל מחלקה כלכלית 1 במשרד החוץ; יעל שני, שותפה מייסדת של צו 8 לברצלונה; ובועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל

בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל, דיבר על "שיעור האזרחות הגדול בעולם" שהעביר באחרונה נשיא המדינה, שמעון פרס, באמצעות טכנולוגיה של החברה ליותר מ-7,100 תלמידים ברחבי הארץ – שיעור שזיכה את הנשיא בשיא גינס. הוא ציין כי "יש לאירוע זה תרומה למיצובה של ישראל כמדינה חדשנית – גם טכנולוגית וגם בתפיסת החינוך".

במהלך הכנס נערך גם פנל שגרירים, בהשתתפות שגריר אירלנד, אימן מ'קי, ושגריר שבדיה, קרל מגנוס-נסר.

לדברי מגנוס-נסר, שבדיה מדורגת בראש מדדים עולמיים רבים של חדשנות, אך רק במקום השני בהשקעה במו"פ, כשבמקום הראשון נמצאת ישראל. השגריר האירי ציין שההשקעה הלאומית בחברות טכנולוגיה עצרה את הירידה מאירלנד ואף סייעה בהחזרת מוחות של אירים שהיגרו לארצות הברית ולאוסטרליה. הוא הוסיף ש-"יש נקודות דמיון בנוסחאות ההצלחה של החדשנות האירית והישראלית, שקשורות ל-'אישיות המרדנית' של שתי המדינות".

דויד בוילקואה, סגן נשיא דרום אירופה בסיסקו, דיבר על מודל החדשנות הישראלי והצהיר על כוונותיו להביא את מנהלי סיסקו אירופה לארץ כדי ללמוד אותו מקרוב. בין הדוברים הנוספים באירוע היו פרננדו קרדררה סולר, שגריר ספרד, פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המו"פ של גוגל (Google) בישראל, ד"ר אלי אייזנברג, סמנכ"ל בכיר וראש המינהל למו"פ ולהכשרה של אורט, הילה פז, סמנכ"לית פיתוח וטכנולוגיות וממייסדי אלגומייזר, ויהודה משי זהב מזק"א.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים