70 שנה אחרי שנפטר: הספרייה הלאומית השיקה אתר לזכרו של המשורר שאול טשרניחובסקי

האתר, "כוכבים בשמי שאול", כולל מאמרים, תמונות, קטעי וידיאו וכמובן שירים של אחד מגדולי המשוררים בשפה העברית

70 שנה אחרי פטירתו של שאול טשרניחובסקי העלתה הספרייה הלאומית אתר שמוקיר את זכרו. באתר מוצגים כל שיריו, ספריו, וכן קטעי וידיאו ומאמרים על חייו של אחד מגדולי המשוררים העבריים.

שמו של האתר הוא "כוכבים בשמי שאול", והוא מושק עתה מאחר שפקעו הזכויות על היצירות של טשרניחובסקי. עשרות ספריו, גם הנדירים שבהם, נסרקו במלואם וזמינים לקריאה באתר, לצד מאמרים וקטעי עיתונות שנכתבו אודותיו. כמו כן, זמינים להאזנה באתר רבים מהשירים המולחנים אותם כתב, ובהם כמה מוכרים מאוד ("אומרים ישנה ארץ", "את אינך יודעת", "שושנת פלאים") – בביצועים ישנים וחדשים. אפשר לצפות בו גם בגלריית התמונות של טשרניחובסקי.

שאול טשרניחובסקי, שלצד היותו משורר דגול היה גם רופא ומתרגם, נולד ב-1875 ברוסיה. הוא עלה לארץ ישראל ב-1931 והשתקע עם אשתו ובתו בתל אביב, שם עבד כרופא בבתי ספר. בערוב ימיו עבר לירושלים ובה נפטר ב-1943.

הוא שלט בשפות עתיקות ומודרניות כאחד, והיה לו ידע נרחב בתרבויות רבות – מהתרבות היהודית ועד לתרבויות יוון, רומי ויתר עמי אירופה. ואכן, בשירתו של טשרניחובסקי יש מיזוג של השפעת היהדות ותרבויות העולם. הוא כתב על דמויות עבריות כשאול המלך, הזדהה עם גורל העם היהודי והביע אהדה לציונות, ובה בעת, ברבות מיצירותיו ניכרת חיבתו לתרבות יוון וליופי שהיא ייצגה בעיניו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים