המדען הראשי במשרד הכלכלה יתקצב השנה את תוכנית מגנ"ט ב-150 מיליון שקלים

ועדה שהקים המשרד אישרה את הקמתם של שלושה מאגדי מגנ"ט חדשים, שיעסקו בחיבור עולמות הטלקום וה-IT, שיפור ביצועים ברכיבי VLSI ומינוף הישגי תעשיית הדפוס הוויזואלי לתחום הפונקציונאלי ● אבי חסון, המדען הראשי: "המאגדים החדשים ניצבים בפני אתגרים טכנולוגיים משמעותיים ויביאו בשורה של ממש לשווקים גדולים"

ועדת מגנ"ט (ר"ת מחקר ופיתוח גנרי טרום תחרותי), בראשות המדען הראשי במשרד הכלכלה, אישרה את הקמתם של שלושה מאגדים חדשים, שיחלו לפעול בשנת העבודה 2014. התקציב שאושר השנה לתוכנית עומד על 150 מיליון שקלים.

שלושת המאגדים הם נפטון, Hiper ו-Printel. מאגד נפטון עתיד לעסוק בתחומי ה-SDN וה-NFV, בהתמקד על שוק הרשתות העתידיות. המאגד שואף להנחלת פרדיגמה חדשה שתחבר את עולמות הטלקום עם עולמות ה-IT. תחום זה נמצא בשלב מוקדם יחסית, הן במימד התקינה והן מבחינת מוכנות התעשייה, ועל פי משרד הכלכלה מהווה אתגר גדול. מהמשרד נמסר כי "שיתוף פעולה עשוי לתת את הערך המוסף הנדרש כדי להשתלב במגמה זו".

מאגד Hiper עוסק בשיפור ביצועים ברכיבי VLSI כאשר המזעור לא מוביל לשיפור ביצועים דומה. "מתן פתרונות לבעיה זו הוא משמעותי מאוד לקיום תעשייה זו בישראל", נמסר בהודעת המשרד. "התוכנית מציגה מספר פתרונות ייחודיים לבעיה, שיכולים להעניק יתרון תחרותי משמעותי לחברות השותפות בתוכנית ולחיזוק תחום המוליכים למחצה הישראלי".

המאגד השלישי, Printel, "מכוון למנף את הישגי תעשיית הדפוס הוויזואלי לתחום הפונקציונאלי, שבאחרונה מורגשת בו תאוצה ברמה היישומית", נכתב. "המאגד רוצה להצטרף למגמה זו ולשפרה בהוספת ההדפסה התלת ממדית. ישראל הצליחה להפוך למובילה עולמית בתחום. חברות כמו אורבוטק, HP אינדיגו וסטרטסיס מציבות את ישראל בחזית הטכנולוגיה העולמית ומובילות את התחום גם ברמה הגלובלית. שיתוף הפעולה בינן עשוי להניב הובלה גם בתחום ההדפסה האלקטרונית".

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, אמר כי "המשותף לשלושת המאגדים החדשים הוא העובדה שהם הציבו לעצמם למטרה להביא בשורה של ממש לשווקים גדולים. הם ניצבים בפני אתגרים טכנולוגיים משמעותיים. לא מדובר בשיפור של המצב הקיים אלא בפריצת גבולות הטכנולוגיה הקיימת בתחומם".

הוא הוסיף כי "מאגדי מגנ"ט מהווים פלטפורמה ייחודית לשיתוף פעולה בין התעשייה לאקדמיה ובין החברות עצמן. במסגרת זאת יכולים כל הצדדים להגיע לפיתוחים בעלי פוטנציאל כלכלי אמיתי. חשוב לציין שהתמיכה הכספית ניתנת כמענק ופטורה מהחזר תמלוגים, וכפועל יוצא מעודדת את החברות לעסוק במחקר גנרי, ארוך טווח, פורץ דרך ועתיר סיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים