שלטונות רוסיה: הביטקוין לא חוקי ועלול לשמש לטרור

משרד התובע הכללי במוסקבה הודיע כי השימוש במטבע הווירטואלי אסור, בין היתר עקב סוגיות של אבטחת מידע ופלילים, וכי הרובל הוא המטבע הרשמי היחיד

לא דיווח על הכנסות ממטבעות דיגיטליים - ונעצר

מדינה נוספת מכריזה על הביטקוין כמטבע לא חוקי: אחרי סין, שלטונות רוסיה הוציאו הודעה לפיה לא ניתן להשתמש בו במדינה כמטבע מקביל וטענו כי הוא עלול לשמש להלבנת כספים או למימון טרור.

ממשרד התובע הראשי של רוסיה נמסר כי "מערכות לתשלומים אנונימיים ומטבעות וריטואליים שזכו למחזורים גדולים, כולל הביטקוין הידוע, הם תחליפי כספים, ויחידים או ישויות משפטיות לא יכולים להשתמש בהם". השלטונות ציינו כי הרובל הוא המטבע היחיד ברוסיה ושימוש במטבעות כספיים אחרים או בתחליפים אינו חוקי.

הודעתם של השלטונות במוסקבה מגיעה לאחר שבסוף החודש שעבר הודיע הבנק המרכזי הרוסי כי המסחר בביטקוין הוא ספקולטיבי ביותר ונושא עמו סיכון רב לאיבוד ערך. "אזרחים וישויות חוקיות מסתכנים בהיגררות – גם אם לא בכוונה – לפעילות לא חוקית, כולל הלבנת כספים שהושגו באמצעות פשעים, או למימון טרור", הודיע הבנק.

על פי משרד התובע הראשי, הוא עבד עם הבנק המרכזי ורשויות אכיפת חוק אחרות כדי להדק את הרגולציה ולמנוע ביצוע עבירות תוך שימוש ב-"כאילו מטבעות".

גם בארצות הברית, שבה קהילת הביטקוין פעילה הרבה יותר מאשר ברוסיה, מהדקות רשויות החוק את הפיקוח על הפעילות במטבע הווירטואלי ונוקטות אמצעים כדי למנוע פעילות לא חוקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים