יעל בן יפת, מועצת עיריית ת"א: "מערכת מחו"ג חרגה מהתקציב משמעותית – ועדיין לא עובדת"

לדברי חברת סיעת עיר לכולנו, "העובדים 'תקועים' עם המערכת עד אמצע הלילה ולמרות זאת הם אינם מסוגלים לעבוד עימה" ● עיריית תל אביב-יפו אישרה את דבר החריגות בתקציב, וציינה, כי "המערכת נמצאת בשלבי יישום ראשוניים המלווים בקשיים ובתקלות, כצפוי ממערכת טכנולוגית חדשה ומורכבת" ● לא התקבלה תגובת נס ישראל לדברים

תקציב פרויקט מחו"ג, מערכת החיוב והגבייה של עיריית תל אביב-יפו, חרג במיליוני שקלים רבים מכפי שתוכנן, ובנוסף ולמרות זאת – המערכת עדיין אינה מתפקדת; כך טוענת חברת מועצת עיריית תל אביב-יפו, יעל בן יפת.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה בן יפת, המכהנת בוועדת הכספים העירונית מטעם סיעת עיר לכולנו, כי "המערכת פשוט אינה עובדת. העובדים נאלצים להישאר 'תקועים' בעבודה עד אמצע הלילה במסגרת מאבקיהם וניסיונותיהם לעבוד עימה, אולם הם לא מסוגלים לעשות זאת. בכך, הם לא רק נפגעים, אלא התפקוד של כלל העירייה בהיבט השירות לתושבים נפגע, המערכת לא מספקת את מה שהיא אמורה לספק". לדברי בן יפת "המערכת עלתה לאוויר כבר לפני חצי שנה. עוד כמה זמן תימשך ההדרכה וההטמעה עד שהיא תעבוד בצורה תקינה?".

עוד אמרה בן יפת לאנשים ומחשבים, כי "כחברת ועדת הכספים העירונית, אני מוצאת את עצמי פעם אחר פעם בדיונים בהם מאשרים עוד ועוד תקציבים לפרויקט. העירייה אמנם אינה מגדירה את התקציבים הנוספים כחריגה, ובכל פעם נמצאים מקורות תקציביים חדשים להמשך מימון הפרויקט. כשהתחלנו את הפרויקט ואישורו התקציבי, הוא עמד על 72 מיליוני שקלים ואילו כיום כבר עברנו את 100 מיליון שקלים ותיקצובו טרם הסתיים".

היא סיכמה באומרה, כי "העובדה שהמערכת אינה עובדת כיאות ושממשיכים להוציא עליה כסף היא בעייתית, ומראה שלכולנו יש איבוד שליטה". בן יפת לא לבד: בשבוע שעבר הכריז ועד העובדים בעירייה על סכסוך עבודה, בטענה שהמערכת אינה מתפקדת, וגורמת לתורים ארוכים. לאחר ימים אחדים סכסוך העבודה הסתיים, בלא תוצאות.

פרויקט הקמת מערכת מחו"ג עלה לאוויר בתחילת השנה. הפרויקט, שמבוסס על מערכת של סאפ (SAP), ארך כשנתיים וחצי, ויושם על ידי נס טכנולוגיות בשיתוף עובדים בעירייה, החל מהיישום והפיתוח, המוצרים, התשתיות, בדיקות האיכות, ההדרכה וההטמעות. המדובר בפרויקט מיחשוב מהגדולים מסוגו ברשויות המוניציפליות, והוא מהווה חלק ממערכת הגבייה המרכזית של העירייה. המערכת מבוססת על פתרון מגזרי של Industrial Solution Utility, שתומך בכלל התהליכים העירוניים הנדרשים לתהליכי חיוב וגבייה. עוד הוטמעו כלים של דוקומנטום (Documentum) לניהול כלל המסמכים המלווים את תהליכי העבודה העירוניים. המערכת החדשה מטפלת בעשרות תהליכי העבודה הקיימים בעירייה בתחום הארנונה, ביניהם טיפול בתושבים, הנחות אישיות ונכסיות, כניסה ויציאה מנכס, חיוב וגבייה, אכיפה, אישורים לטאבו, ועדות ערר, הצטרפות להוראות קבע ועוד. המערכת משרתת 600 לקוחות באופן ישיר ועוד כ-300 משתמשים עקיפים.

דוברות עיריית תל אביב-יפו אישרה את נכונות העובדות לגבי החריגות התקציביות. היא מסרה, כי "מערכת מחו"ג נועדה לשפר את השירות לתושבים ולייעל אותו. השימוש במערכת החדשה מציב את עיריית תל אביב-יפו בחזית הטכנולוגיה והשירות בשלטון המקומי בישראל. עם זאת, המערכת נמצאת בשלבי יישום ראשוניים המלווים בקשיים ובתקלות, כצפוי ממערכת טכנולוגית חדשה ומורכבת כדוגמת מערכת זו".

עוד ציינו בדוברות העירייה, כי "הדרך להשלמת העבודה ולהטמעת המערכת עדיין ארוכה, ולצורך כך נדרש עדכון תקציב המערכת. העלויות של פרויקט מחו"ג מורכבות מתקציב הפיתוח, התחזוקה והעלויות הפנימיות של העירייה. חברת נס זכתה לפני יותר משלוש שנים בפרויקט הפיתוח והתחזוקה בהיקף של כ-87 מליון שקלים, ולאחר שנעשו ההתאמות הנדרשות להטמעת מערכת מורכבת כדוגמת זו במערכת העירונית, הגיע התקציב החיצוני ליותר מ-100 מליון שקלים. כל ההוצאות האחרות הן הוצאות פנימיות הנדרשות לצרכים העירוניים: כוח אדם, חומרה, תפעול וכדומה".

לא התקבלה תגובת נס ישראל לדברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מורן

    מילא מריחת זמן הסטרית אחרי שציינו את ההצלחה הגדולה בכתבות קודמות , אבל חריגה תקציבית של 30% ממחיר הבסיס?? יש פה בטוח אחראים למחדל הזה או במערכות המידע של העירייה או בנס אבל בטח שתושבי ת"א לא צריכים לשאת בהפרש הזה מבלי להביא אשמים לדין. ניהלתי מצד הלקוח כמה פרוייקטי סאפ וההנחה שההוצאות והתקלות זה "כצפוי" וכו' זה שטויות במיץ. על הבדיקות התושבים שילמו 72 מליון מראש ואין שום סיבה חוץ מכשלון חרוץ שזה יעלה עוד 30 מליון על חשבון תקציבים אחרים.

אירועים קרובים