מומחים: עסקת מיקרוסופט ויאהו! רצופת מכשולים
אנליסטים ציינו, כי בתיאוריה נשמע ההסכם בין השתיים הגיוני, אך בפועל הוא עלול לגרום לתוצאה הפוכה - ולשלוח את הלקוחות דווקא לגוגל ● בנוסף, איחוד הכוחות בין מיקרוסופט ליאהו! יעניק להן גישה להיסטוריית הגלישה והרכישות של מיליוני גולשים - עובדה שעלולה להדליק נורות אדומות בארגוני הצרכנים וברשויות
נוכח החששות של המשקיעים, כי העסקה עם מיקרוסופט (Microsoft) מגלמת שווי נמוך מדי לטכנולוגיה של יאהו! (Yahoo), ולא תסייע לשפר את המאזן של חלוצת האינטרנט, ירד השבוע השער של מניות יאהו! בשיעור של למעלה מ-12%. מומחים העריכו שמכשולים רבים – ובהם הטמעת הטכנולוגיות, השמירה על הפרטיות והתנגדות של הרשויות – עלולים למנוע את מימושה של העסקה.
בתום חודשים ארוכים של משא ומתן סיכמו מיקרוסופט ויאהו! על שיתוף פעולה בתחום החיפוש. ההסכם מבוסס על שילוב מנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט בכל אתרי האינטרנט של יאהו!, בעוד שהאחריות על מכירת הפרסום בפלטפורמות האינטרנט של שתי החברות תופקד בידי יאהו!.
אנליסטים ציינו, כי בתיאוריה נשמע ההסכם הגיוני, אך בפועל המכשולים רבים, וכתוצאה מכך עלולים הלקוחות לפנות דווקא לגוגל (Google). "האתגרים בדרך ליישום העסקה רבים", אמר דייוויד מיטשל מחברת Ovum. "בשתי החברות יצטרכו להתמודד עם אתגרים הנדסיים משמעותיים כדי ליישם את החזון שמגלם ההסכם". ואכן, מיקרוסופט ויאהו! העריכו שיגיעו לשיתוף פעולה מלא רק בעוד שנתיים, ושרק אז יושגו מלוא היתרונות הכספיים והמסחריים.
תחום נוסף שמעורר חששות הוא השמירה על הפרטיות. איחוד הכוחות בין מיקרוסופט ליאהו! יעניק להן גישה להיסטוריית הגלישה והרכישות של מיליוני גולשים – עובדה שעלולה להדליק נורות אדומות בארגוני הצרכנים וברשויות. "שמה של מיקרוסופט מושך אש הן בארה"ב והן באירופה", אמר אלן וויינר, אנליסט מגרטנר (Gartner).
לצד הזכות ציין מיטשל מחברת Ovum, כי ההסכם מביא לידי ביטוי את "היתרונות העיקריים של כל אחת מהחברות". כך, למשל, ההסכם מעניק למיקרוסופט רישיון בלעדי לטכנולוגיות החיפוש של יאהו!, והיא תהיה זכאית לשלב אותם בחינם בטכנולוגיות שלה – היא תוכל לשאול, בין השאר, רכיבים מדף הבית החדש של יאהו! ולשלב אותם בבינג.
תגובות
(0)