אופיר כהן, Liveperson: "טכנולוגיות ה-Big Data הנוכחיות לא תומכות מספיק באבטחה"

"כשבנו את ה-Headoop, על מנת להגיע ליכולת של טיפול בו זמנית בכמויות מידע אדירות ויתרו על תכונות של בסיסי נתונים יחסיים כגון נעילות וטרנזקציות; אני מעריך שבגרסאות הקרובות, חלק מהתכונות הללו יחזרו", ציין כהן, מנהל תחום פלטפורמות נתונים בחברה

"הטכנולוגיות הנוכחיות של ה-Big Data לא תומכות מספיק טוב באבטחה", כך אמר אופיר כהן, מוביל תחום פלטפורמת נתונים ב-Liveperson. כהן דיבר בכנס DevCon TLV השביעי, שנערך באחרונה באוזן בר בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

"כשבנו את ה-Headoop, על מנת להגיע ליכולת של טיפול בו זמנית בכמויות מידע אדירות ויתרו על תכונות של בסיסי נתונים יחסיים כגון נעילות וטרנזקציות. אני מעריך שבגרסאות הקרובות, חלק מהתכונות הללו יחזרו", ציין.

כהן הוסיף כי "Liveperson מספקת לחברות יכולת לתקשר עם הלקוחות שלהם באמצעות פלטפורמה לצ'טים ושיחות טלפון. יש לנו יותר מ-8,000 לקוחות, בהם מאות לקוחות ארגוניים גדולים מאוד, כולל מיקרוסופט (Microsoft) ו-AT&T. שמונה מ-10 החברות הגדולות של פורצ'ן (Fortune) הן לקוחות שלנו, וגם בנקים גדולים. אנחנו מנטרים בחודש יותר מ-1.8 מיליארד מבקרים באתרים השונים ותומכים על השרתים שלנו ב-20 מיליון צ'אטים".

"Liveperson אוספת כ-15 טרה-בייט של נתונים מדי חודש ולכן היא נדרשה לפתח יכולת לגשת לפלטפורמת המידע, לחקור את המידע ולהשתמש בו", אמר כהן. "אנחנו מתחזקים בנפח של מעל 1 פטה (אלף טרה-בייט) ומריצים מדי יום כ-15 אלף עבודות Map Reduce. לשם כך נדרשנו לפתח יכולת לעבד את הנתונים בתוך ה-Hadoop. כדי להתמודד עם כמויות אדירות אלו, פיתחנו שיטות לשימוש בנתונים, לגישה אליהם מצידם של המפתחים ואנשי התמיכה שלנו כאשר למשתמשים עצמם יש יועצים המקצועיים שעוזרים להם לשחזר שיחות רלוונטיות או שהם בעצמם עושים זאת".

הוא ציין כי "לאורך השנים הופיעו טכנולוגיות רבות שמאפשרות לנו לגשת לנתונים ולעבד אותם: החל מטכנולוגיות ישנות יחסית ובסיסיות, כגון כתיבת קוד בג'אווה (Java), מה שלא מאפשר לאנשים שלא יודעים ג'אווה להשתמש בזה, ועד טכנולוגיות מתקדמות יותר, שמאפשרות גם לאנשים בלי ידע בג'אווה לעשות את זה – ויותר מהר. כיום, הטכנולוגיה המובילה היא Hive, שפותחה בראשונה בפייסבוק (Facebook), אם כי כיום היא בקוד פתוח. אולם, בימים אלה הולכת ונכנסת טכנולוגיה מתקדמת יותר שנקראת אימפלה של חברת קלאודרה, שמאפשרת לבצע את אותן שאילתות הרבה יותר מהר. אנחנו עדיין בשלב ההערכה של הטכנולוגיה הזו, אבל עד עכשיו היא נראית מאוד מבטיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים