Galaxy Note 3: לא מפסיק לגדול

הפאבלט החדש של סמסונג כולל מסך בגודל 5.7 אינץ', רזולוציית HD מלאה, מצלמה עם 13 מגה פיקסל וסוללה שמחזיקה יום וחצי לפני טעינה ● לא הרבה אנשים רוצים או צריכים מכשיר גדול כל כך - אבל לאלו שכן שווה לבדוק את הגרסה החדשה של מכשיר הדגל של סמסונג בקטגוריה

כשהמכשיר הראשון בסדרת ה-Galaxy Note של סמסונג (Samsung) הגיע לשוק, קבלת הפנים הייתה מעורבת מאוד, בלשון המעטה. זו הייתה הפעם הראשונה שהוצע מכשיר עם מסך בגודל של יותר מ-5 אינץ', גדול מאוד לעומת הטלפונים שהסתובבו אז בשוק, ואף אחד לא ידע איך בדיוק להתייחס אליו. רק מי שלקח את המכשיר בפועל ליד וראה שהוא עדיין יכול להיכנס לכיס, הבין שמדובר במכשיר שהוא מאוד נוח יחסית בגלל שהוא בעצם מציע שטח מסך גדול ונוח לקריאה יותר מכל מתחרה.

כך נוצר לו תחום חדש בתחום הטלפונים החכמים שזכה בסופו של דבר לשם פאבלט (Phablet), מכשירים שמבחינת גודלם הם באמצע הדרך, ואפילו קצת יותר, בין טלפון רגיל ל-טאבלט. כיום אין חברה בשוק שלא מציעה לפחות פאבלט אחד משלה, עם מסכים שכבר מגיעים ליותר מ-6 אינץ'.

עכשיו מציעה סמסונג את ה-Note 3, אותו הם מייעדים כמכשיר הדגל של החברה בתחום. אז מה יש לנו בו?
בדומה לתהליך שעבר ה-S4 במעבר מ-S3, מבחינת גודל כללי ומשקל, כך גם ה-Note 3 לעומת ה-Note 2. למרות שהמסך של מכשיר הדור החדש הוא בגודל של 5.7 אינץ', לעומת ה-5.55 אינץ' של קודמו, הגודל הכללי כמעט זהה לחלוטין והמכשיר החדש אף קל יותר ודק יותר. כפתור הבית מעט צר יותר, והעיצוב הכללי של המכשיר מעט מרובע יותר, וכן את גב הפלסטיק החליף גב דמוי עור, שאמנם עדיין עשוי מפלסטיק אך משולב בגומי. הוא נראה יוקרתי מאוד ונעים למגע, ויחד עם פס דמוי מתכת העוטף את המסגרת של המכשיר, אפשר לומר שיש לו מראה עסקי, התחום אליו מכוונת סמסונג עם סדרת המכשירים הזו.

המסך הוא לא רק גדול יותר, הוא הרבה יותר בכל היבט. לראשונה מגיע מכשיר בסדרה עם רזולוציית HD מלאה, 1,920×1,080 פיקסלים, והוא מספק צפיפות של 386 פיקסלים לאינץ’ בהשוואה ל-256 פיקסלים לאינץ’ מהדור הקודם עם רזולוציה של 1,280×720 פיקסלים. מעבר לכך, זהו אחד ממסכי ה-AMOLED הטובים ביותר שיש כיום בשוק: הוא מספק בהירות גבוהה בכ-40% יותר בהשוואה לזו של ה-S4, כך שבאור שמש ישיר אפשר בהחלט לעבוד. המסך החדש גם חסכוני יותר ב-25% בהשוואה לדור הקודם, כך שהוא צורך פחות חשמל, בדיוק שעובד בשטח זקוק לו.

כמו ה-S4, גרסת ה-Note 3 המשווקת בישראל היא זו שמצוידת בערכת השבבים מתומנת הליבות ה-Exynos 5 Octa שהיא בעצם שילוב של ארבע ליבות לעבודה במאמץ גבוה (ליבות Cortex-A15 במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ) לצד ארבע ליבות לעבודה עם שימושים בסיסיים (ליבות Cortex-A7 במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ), וכן השבב הגרפי Mali-T628. זה בא לידי ביטוי בתוצאות מבחנים מרשימות ביותר בכל הבחינות, גם בהשוואה ל-S4 ואפילו למכשיר הדגל החדש של LG, ה-G2 שמצויד במעבד ה-Snapdragon 800 של קוואלקום (Qualcomm) ובוודאי בהשוואה לדור הקודם של ה-Note שהיה מצויד ב-Exynos 4. מעבר לכך, כמעט בכל פעולה שביצענו עם המכשיר אפשר היה להרגיש שה-Note 3 פשוט פועל מהר יותר מה-Note 2, מזמן העלייה של המכשיר, ועד לזמן שלוקח להציג תמונות ולבדוק סטטוסים בפייסבוק (Facebook).

המכשיר מגיע עם גרסה 4.3 של אנדרואיד, דבר שכנראה תורם גם כן לשיפור בשימושיות היום יומית שלו, והוא מצויד, בדומה לכל סדרת הגלקסי, בממשק ה-TouchWIZ. יש גם את המסך המפוצל החדש שמאשר הפעלת שתי אפליקציות במקביל, כשבנוסף ניתן להעביר תכנים מחלון לחלון. מעבר לכך המכשיר החדש צויד בהרבה מאוד חיישנים כמו ה-S4, כך שכעת הוא תומך, לדוגמה, בהשהיה חכמה המשאירה את המסך דלוק כל עוד מתבוננים בו, בעצירת סרטון וידאו מוצג אם מסיטים ממנו את הפנים, וכן יכולת גלילה חכמה במבט מעלה או מטה בדפדפן.

ממשק החרט של המכשיר מגיע עם תוספות חדשות, שהבולטת שבהן היא ממשק בצורת חצי עיגול שמאפשר גישה מהירה למספר פונקציות שימושיות, שאותן ניתן לתפעל גם בעת ביצוע שיחה, פונקציות שגורמות להופעת חלונות צפים על המסך, כולל מספר חלונות במקביל, בהם ניתן להפעיל אפליקציות שונות או לכתוב פתקים וכדומה.

כל האפשרויות הללו, שזמינות גם באמצעות לחיצה על הכפתור הכלול בחרט, מצטרפות כמובן לפונקציות שכבר הוצגו ב-Note 2, שכוללות אפשרות סימון טקסטים וגזירה לצורך העברה לפתקים או ליישומים אחרים, אפשרות לראות בתצוגה מקדימה סרטוני וידאו, תמונות והודעות דואר אלקטרוני. כמו כן שופרה התמיכה הכללית בחרט כך שהוא עובד טוב יותר עם הכפתורים הרגילים של המכשיר בלי שצריך אפילו להשתמש באצבעות.

יש עוד שיפורים רבים במכשיר, כמו מצלמה ברמה של 13 מגה-פיקסלים וסוללה שמצליחים לחלץ ממנה לפחות יום וחצי של עבודה בלי טעינה, אבל היריעה קצרה. כך או כך, בשורה התחתונה ה-Note 3 הוא אכן יורש ראוי, ומספק קפיצת מדרגה לעומת ה-Note 2 עבור מי שמעוניין לפרוץ את קו ה-5 אינצ'ים. השיפורים הם בביצועים, ופחות בממשק, כך שייתכן שמשתמשי Note 2 יימצאו שהמכשיר שלהם מספק אותם, אבל מי שרוצה חוויית פאבלט, ימצא כאן מכשיר חזק ונוח לשימוש שגם כמובן מציע שטח מסך נפלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים