נורטל ו-RIM ניהלו מגעים על רכישת פטנטים

בשבת מכרה נורטל, אשר נמצאת בפשיטת רגל, את הנכסים הקשורים לטכנולוגיות CDMA ו-LTE לחברת אריקסון תמורת 1.13 מיליארד דולרים ● המגעים בין RIM לנורטל עסקו בפטנטים שאינם נכללים בעסקת המכירה ● בנורטל סירבו להגיב ו-RIM פרסמה הודעה על פיה היא "עדיין מגלה עניין ברכישת נכסים מסוימים של נורטל", מבלי לפרט

חברת Research In Motion, היצרנית של מכשירי בלקברי, ניהלה מגעים עם נורטל (Nortel) על רכישת פטנטים לדור הסלולרי הבא. מדובר בפטנטים שאינם נכללים בעסקת המכירה שביצעה נורטל בסוף השבוע, בסכום של 1.13 מיליארד דולרים, אמר מקור יודע דבר אתמול (ב'). בשבת מכרה נורטל, אשר נמצאת בפשיטת רגל, את הנכסים הקשורים לטכנולוגיות CDMA ו-LTE לחברת אריקסון (Ericsson) משבדיה, אשר מייצרת ציוד טלקום. נורטל ו-RIM ניהלו "במשך חודשים" מגעים על פטנטים חשובים אחרים שקשורים לדור הסלולרי הבא – על פי המקור.

הניסיון לרכוש מנורטל את הפטנטים הקשורים לטכנולוגיית LTE נועד להבטיח את עתידה של RIM ולחסוך את הצורך בתשלום תמלוגים לחברה אחרת – על פי ניק אגוסטינו, אנליסט מחברת Research Capital. "יש להם הזדמנות להיות בעלים של פטנטים חשובים, לפחות לכאורה", אמר אגוסטינו. "הם יכולים, ככל הנראה, לחסוך תמלוגים ואף לגרוף רווחים".

בחברת נורטל סירבו להגיב. גם את תגובת RIM לא ניתן היה לקבל, אך ביום א' פרסמה החברה הודעה על פיה היא "עדיין מגלה עניין ברכישת נכסים מסוימים של נורטל", מבלי לפרט.

המגעים עם RIM הושעו ואילו ההצעה של אריקסון הוגשה לאישורו של בית המשפט. בחברת RIM טענו שנורטל הערימה קשיים מיותרים שמנעו בסופו של דבר את קבלת ההצעה של RIM, בסכום של 1.1 מיליארד דולרים. בחברת נורטל טענו ש- RIM לא שמרה על הסודיות המתבקשת, בניגוד לשאר החברות שהגישו הצעות.

נורטל, שהייתה בעבר היצרנית הגדולה ביותר של ציוד טלקום בצפון אמריקה, הגישה בחודש ינואר בקשה להגנה מפני נושים, לאחר שנקלעה לקשיים עקב המשבר הכלכלי. מכירת הנכסים נועדה להזרים כספים לבעלי המניות ולא לשקם את החברה.

בשיא הגאות, בתחילת העשור הנוכחי, הוערך שוויה של נורטל ב-250 מיליארד דולרים והיא העסיקה 90 אלף עובדים. כיום נותרו 25 אלף עובדים בלבד, מניות החברה נמחקו מהמסחר בבורסה של קנדה ואילו בבורסה של ארה"ב שוויין אפסי.

עוד לפני שפרץ המשבר הכלכלי דיווחה נורטל על הפסדים של מיליארדי דולרים. אולם, לא היה די בפיטורי העובדים, במכירת הנכסים ובמהלכים לארגון מחדש כדי להציל את החברה אל מול צניחת הביקוש למוצריה. מתחרות דוגמת אלקטל ולוסנט התמזגו, מתחרות מהמזרח הציעו מוצרים זולים יותר וכבשו נתחי שוק ואילו נורטל נותרה מאחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים