חברות הסלולר לא יוכלו לתת הטבות עדיפות רק ללקוחות שירכשו אצלן את מכשיריהם
שר התקשורת, משה כחלון, חתם על התקנה הרלבנטית, שתיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר ● עד היום, חברות הסלולר השתמשו בשיטה זו כדי לכבול את הצרכנים לשלוש שנים בכל פעם שהללו רצו לשדרג את המכשיר שברשותם ● מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: "זהו צעד נוסף במסגרת מדיניות המשרד להגברת התחרות בשוק הסלולר"
החל מה-1 בנובמבר תחויבנה חברות הסלולר לאפשר למנויים אשר רכשו את הטלפון הסלולרי שלהן מידי ספק אחר, לקבל את אותם תנאים והטבות אשר היו מקבלים אילו היו רוכשים את המכשיר מאותה החברה. זאת, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים.
לדברי שר התקשורת, משה כחלון, ההחלטה היא במסגרת מדיניות משרדו בדבר הרחבת התחרות בשוק הציוד הסלולרי, ובמטרה להקטין את חסמי המעבר של לקוחות בין חברות הסלולר. המשרד בחן במשך תקופה ארוכה את סוגיית הזיקה שבין עסקת הרכישה של ציוד קצה מהחברות הסלולריות, לבין מתן הטבות כספיות והשפעתן על התחרות ועל הצרכנים.
למעשה, עד היום החברות ניצלו את עובדת היותן הגורם המוכר את המכשירים בכדי להגדיל את זמן ההתקשרות לשלוש שנים, למרות תקנה הקובעת שמשך ההתקשרות המרבי לא יעלה על 18 חודשים. כדי להפלות בין אלו שרכשו מכשירים בחברת הסלולר לבין אלו שהביאו אותם ממקור אחר, נטו החברות להציע הנחות בחשבון החודשי הנגזרות מהיקף צריכת זמן האוויר על ידי המנוי.
משרד התקשורת פרסם שני שימועים בנדון, ובסיומם הודיע מנכ"ל המשרד, עו"ד עדן בר טל, על החלטתו לנתק את הזיקה בין מכירת טלפונים סלולריים בידי המפעיל, לבין מתן הטבות הנוגעות לשירותים הסלולריים. מעתה, כל ההטבות יינתנו לפרק זמן שווה למנויים שרכשו את ציוד הקצה שלהם בחברה, וגם לכאלה שרכשו אותו במקום אחר. בר טל הוסיף, כי "זהו צעד נוסף במסגרת מדיניות המשרד להגברת התחרות בשוק הסלולר לטובת הצרכנים. אנו שוקדים על החלטות וצעדים נוספים להגשמת מטרה זו, ובהן הקטנת החסמים לאספקת אפליקציות שלא על ידי החברות הסלולריות, ועוד".
תגובות
(0)