SwellPhone: האפליקציה שלא כדאי לגלוש בה

אפליקציית הגלישה - בים - הזאת לא רק שאינה מספקת מידע בסיסי לגולשים, כמו כיוון ומהירות הרוח, אלא אף כושלת בייעוד שלה: מציאת חופים במרחק של עד 80 ק"מ ● בקיצור - אכזבה

קשה לומר עליי שאני אחד שלא אוהב לפרגן. ההיפך הוא הנכון: אני מעריך מאוד את פועלם של כותבי האפליקציות לסוגיהן, במיוחד את היכולת שלהם להגיע למוצר מרעיון שעולה במוחם. מי שעוקב אחרי הפינה שלי באופן קבוע כבר הבין זאת מזמן.

אלא שלפעמים אני נתקל באפליקציות שקשה מאוד לפרגן להן. לא כל דבר מחייב כתיבת אפליקציה ואם כבר כותבים אחת כזאת, היא חייבת להתאים לרעיון שעומד מאחוריה, להיות מדויקת ולא לצאת ידי חובה בעצם העובדה שהיא פועלת. אני ממעט לכתוב ביקורת שליליות על אפליקציות, אבל לעתים אין ברירה.

SwellPhone היא אפליקציה בהחלט לא מספיק טובה, לפחות לא בגרסת האנדרואיד (Android) שלה. למעשה, היא כושלת בכל הכיוונים: גם במילוי ההבטחה שעומדת מאחוריה וגם בהיבט הטכני ואופן ההגשה למשתמש.

זוהי אפליקציה שעוסקת בגישה לחופי גלישה בכל רחבי העולם, כולל לצורך חיפוש אם יש אחד שקרוב למקום בו נמצאים בכל רגע נתון. חשבתי שיהיה בה גם מידע שנחוץ לגולשים: למשל, מהי מהירות הרוח באותו הרגע ומה כיוונה, והמלצות בזמן אמת מגולשים שנמצאים בחוף. אז זהו שלא. כל מה ש-SwellPhone מספקת הוא זיהוי של חופי גלישה, על ידי ציון שמותיהם ועל ידי תמונות מאינסטגרם (Instagram) וסרטונים מיו-טיוב (YouTube) שצולמו בסמיכות אליהם.

מדוע אנחנו צריכים להסתפק בתמונות? "ברבים מהן רואים תמונה נהדרת של תנאי הגלישה", כתוב באפליקציה. במקום לתת מידע מהימן של שירותים מטאורולוגיים או אתרים בתחום, מפתחי האפליקציה מעדיפים להסתמך על התמונות שמצלמים הגולשים (תרתי משמע).

אלא שהגולשים, וזה לא פלא, כלל לא מספקים את הסחורה. סרקתי כמה מאות תמונות במהירות. 99% מהן היו סלפי'ז, תמונות של חבר'ה שמצטלמים עם בקבוק שתייה או סתם חוגגים. רק מעטן היו תמונות נוף בכלל, וצילומים של גלים בפרט. בקיצור, אם אתם רוצים לקבל מידע בזמן אמת על התנאים באתרי הגלישה בעולם – זה לא יקרה דרך האפליקציה הזאת.

כאן לא נגמרים הכשלים של SwellPhone. מהר מאוד נתקלתי באחד טכני: העמוד הראשון של האפליקציה אמור להציג את חופי הגלישה הסמוכים ביותר למקום שבו אני נמצא. ביצעתי את הבדיקה באזור המרכז, לא רחוק מתל אביב, אלא שגם עם GPS וחיבור לאינטרנט פעילים, האפליקציה לא הצליחה לאתר ולו חוף אחד מחופיה הלא מעטים של תל אביב. זאת, כאשר האפליקציה מתיימרת לאתר חופים במרחק של עד 50 מייל (80 ק"מ) מהמקום שבו המכשיר נמצא. לפי זה, היא הייתה צריכה לאתר לי חופים צפונית לחדרה ודרומית לאשדוד, אבל היא לא הצליחה לאתר אפילו חופים הרבה הרבה יותר קרובים.

בקיצור, ובשורה התחתונה – אכזבה. SwellPhone לא מספקת את המידע שאך טבעי היה שתספק וכדי לראות תמונות של אנשים עדיף לגשת למקור, אינסטגרם, לבד.

ואם בכל זאת אתם רוצים להוריד את האפליקציה:

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים