2014 – יש למה לחכות

בחינה של תוכנית הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים לשנה האזרחית החדשה מגלה הרבה תכנים מעניינים, שמתכתבים עם ההתפתחויות הטכנולוגיות הצפויות

המשתתפים סיכמו את 2014 שהייתה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

התחזקות המעבר לסביבת ענן, כניסת ה-BYOD לארגונים, הכניסה לעידן הדיגיטל והתחזקות סביבת התשתיות – אלה המגמות המרכזיות שצפויות להעסיק את המנמ"רים בשנה החדשה שזה עתה נכנסה.

במקביל, נדרשים מנהלי מערכות המיחשוב להתמודדות מתמדת עם רצון ההנהלות להתייעל, לצמצם תקציבים מצד אחד ולקבל תפוקות גדולות יותר מן העבר השני, כמו תמיד במסגרת המנטרה המוכרת: לעשות יותר בפחות.

המנמ"רים כבר מורגלים לזמירות האלה, אותן הם שומעים בישיבות התקציב האינסופיות הנערכות מדי שנה. הם מצידם באים עם תוכניות עבודה שמראש מראות התייעלות, אבל יודעים גם להסביר להנהלות שכדאי להן להשקיע בטכנולוגיות ובפרויקטים כדי שההתייעלות תביא גם ליתרון בשורת הרווח של הארגון.

למעשה, התחזיות לגבי הטכנולוגיות שתהיינה במוקד הפעילות בשנה הזו הן המשך לאלה שנחזו בשנה שעברה, עם הבדל אחד: השנה הן כבר הבשילו וחדרו לתוך הארגונים. כעת מגיע זמן ההטמעה, השילוב עם מערכות אחרות, התיאום בין המחלקות. התחום היחיד החדש הוא המעבר לדיגיטל. כך, הטמעת רשתות חברתיות בתוך הארגון לא תנוצל רק לצרכי רכילות והודעות של מחלקת משאבי האנוש, אלא תשמש כחלק מהפעילות הכוללת של הארגון, בעיקר השיווקית, להשגת יעדי הליבה והגדלת הרווחיות.

תוכנית הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים
ברוח מגמה זו הכנו את תוכנית הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים לשנת 2014. אלה יעסקו, כמובן, גם בהתמודדות עם נושאים שוטפים שמבצעים המנמ"רים, מנהלי אבטחת המידע, מנהלי הטכנולוגיות ושאר בעלי התפקידים הרלוונטיים.

הכנס החשוב של השנה, KickOff 2014, יתרכז, כמיטב המסורת, בהוקרת תודה לבעלי תפקידים בכירים ב-IT. כמו כן, יתקיים בו דיון לגבי תוכניות העבודה של המנמ"רים לשנה הקרובה. הוא ייערך ב-9 בפברואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

נושא נוסף שלא ימוש השנה מסדר היום הוא הסייבר. הצימאון למידע והקצב המטורף שבו אירועים מתרחשים בעולם מרתק זה מצדיקים לקיים ועידת סייבר מרכזית, Cyber Security 2014, שתיערך בעוד כשבוע וחצי – ב-16 בינואר. יהיו בו מאות משתתפים מכל מגזרי הביטחון, הממשלה והמגזר העסקי. יפתח את הוועידה השר לענייני מודיעין, ד"ר יובל שטייניץ. עוד בין הדוברים בכנס ניתן למצוא את רמי אפרתי ראש אגף בכיר למגזר האזרחי במטה הקיברנטי הלאומי, אותו מטה שתפקידו בין היתר להכין את הסקטור האזרחי לקראת אירוע סייבר. בכנס צפוי להשתתף גם יועץ אבטחה בכיר שידגים פריצה למכונית בשלט רחוק – מכונית שתהיה באולם הכנס עצמו.

השנה צפויה להיות משמעותית גם בכל מה שקשור לירידת צה"ל לדרום – אחד הפרויקטים הגדולים ביותר שידעה ישראל מאז הקמתה. זו הסיבה שבחרנו לעשות את הכנס השנתי C5I, שמיועד למגזר הביטחוני, בבאר שבע, בשיתוף ובהשתתפות ראש העיר הדומיננטי, רוביק דנילוביץ'. לצידו יופיעו בכירים ממערכת הביטחון, בהווה ובעבר, וכן מנהלי החברות הגדולות שמשקיעות בשנים האחרונות מאמצים רבים במעורבות במעבר צה"ל לנגב.

גם תחום התשתיות ימשיך למשוך השנה את תשומת הלב. על מה שצפוי בו ידברו בכנס התשתיות והדטה סנטר Data Center 2014, שיתקיים ב-4 בפברואר.

ה-BYOD כבר אינו שאלה של האם אלא איך הוא מוטמע בארגון. כנס BYOD 2014, שיתקיים ב-18 במרץ, יעסוק בנושא זה ובטרנד אחר, שאף הוא חם מאוד – התשלומים באמצעות הסלולר.

נושא הדיגיטל יתפוס מקום מרכזי בוועידת SOMO השנייה, שנערוך השנה לאחר שהוועידה הראשונה, שהתקיימה אשתקד, הייתה מוצלחת. כמו כן, נקיים במחצית השנייה של 2014 את ועידת אבטחת המידע המסורתית והוותיקה InfoSec.

במקביל לוועידות, קבוצת אנשים ומחשבים תמשיך השנה בפעילות הפורומים המקצועיים והמגזריים שלה, כשבראשם C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים.

בקרוב נכריז על התחרויות של 2014, ביניהן ITAwards ,Webi Awards ,Mobi Awards ותחרויות חדשות בהן נכריז על הספקים המצטיינים, לפי דירוג של הלקוחות שלהם, ועל המנכ"ל המצטיין. המנכ"ל שיזכה בתחרות הוא זה שהתאפיין בהשקעה נכונה ומתאימה ב-IT כדי לשרת את המטרות העסקיות של ארגונו.

אלה רק חלק מהוועידות והכנסים שנקיים בשנה הקרובה, על קצה המזלג. בסך הכול, צפויה לנו שנה עמוסה של ועידות וכנסים נוספים מבית אנשים ומחשבים. אתם מוזמנים לעקוב אחרינו – בפורטל, באתר המובייל והטלקום TheNowCom, ב-DailyMaily, ב-Mobile Daily, בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלנו וב-Information World, הירחון שלנו, שמגיע בגרסה אלקטרונית ובגרסה מודפסת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים