קבוצת חברות יוזמת הקמת מאגד רשתות רדיו קוגניטיביות במסגרת מגנ"ט

מטרת היוזמה היא לייעל את השימוש בספקטרום תדרי התקשורת האלחוטית, שכיום מנוצל לכל היותר ב-17% ● בת שבע עובדיה, מנהלת האסטרטגיה בטלמטיקס: "המחסור במשאבי הספקטרום הינו תוצר מלאכותי של מדיניות ציבורית עולמית מגבילה, ושל חוסר במודלים עסקיים מתאימים ובטכנולוגיות שיתוף תומכות"

קבוצת חברות יוזמת הקמת מאגד רשתות רדיו קוגניטיביות במסגרת מגנ"ט. השם המוצע למאגד הוא CORNET – Cognitive Radio Networks. במסגרת מאגדים מסוג זה, כל חברה תורמת משאבי פיתוח, והתוצר המתקבל משמש את כל הגופים במאגד.

בת שבע עובדיה, מנהלת האסטרטגיה בטלמטיקס, אמרה בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי שוק התקשורת האלחוטית נמצא בצמיחה מתמדת כבר שנים רבות, אולם צמיחה זו מואטת  עקב חוסר זמינות ונגישות של הספקטרום. "המחסור במשאבי הספקטרום הינו תוצר מלאכותי של מדיניות ציבורית עולמית מגבילה, ושל חוסר במודלים עסקיים מתאימים ובטכנולוגיות שיתוף תומכות, שלא נדרשו בתקופה בה משאבי הספקטרום היו זמינים. מחקרים ומדידות במדינות רבות בעולם הראו, כי מידת ניצול של הספקטרום הינה קטנה, ותלויה במיקום ובזמן. לדוגמא, בארה"ב נמצאים בשימוש בכל רגע נתון כ-17% מהספקטרום בערים וכ-5% באזורים אחרים".

עובדיה הוסיפה, כי "כדי להפוך את הספקטרום לנגיש וזמין יותר, יש לעשות שימוש בטכנולוגיות 'קוגניטיביות', אשר מהוות את הבסיס הטכנולוגי לשיתוף ולניצול יעיל של משאבי הספקטרום". רשתות רדיו קוגניטיביות הינן רשתות המתאימות את עצמן באופן דינמי לתנאי הסביבה ולזמינות הספקטרום במטרה לאפשר תקשורת יעילה, וזאת תוך כדי הימנעות מהפרעה לרשתות אחרות הפועלות בשטח. ההתאמה מתבצעת על בסיס חישה של הסביבה האלקטרומגנטית, הן ברמה הפיזית והן ברמת הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים