רישיונה של פרי טלקום הוארך בשבעה חודשים; המנכ"ל: "התחושה היא שמשרד התקשורת מאמין בנו"
ליאור בנאי אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "החסימה של מנויינו בידי סלקום והתגובה המהירה של משרד התקשורת סייעו לנו להגיע ללקוחות רבים שהבינו, כי יש חלופה זולה לסלולר" ● על פי ההערכה, משרתת כיום פרי טלקום כאלף מנויים
פרי טלקום (Free Telecom) קיבלה הארכת רישיון ממשרד התקשורת לניסוי השיווקי שהיא עורכת לאספקת שירותי VoIP סלולרים. הרישיון שניתן לחברה מאפשר מתן שירות לעד 8,500 מנויים בלבד, תוך שימוש בחבילות הגלישה הסלולריות או בקישור באמצעות Wi-Fi. מספר המנויים הנוכחי של פרי טלקום מוערך באלף בקירוב.
לדברי ליאור בנאי, מנכ"ל החברה, "הרעש בעקבות הניסיון של סלקום לחסום ללקוחות את הגישה אלינו לא היה ביוזמתנו, אבל עשה לנו טוב מבחינת רישום מנויים." בשיחה עם אנשים ומחשבים הסביר בנאי את משמעות הארכת הרישיון: "כעת יתאפשר לנו אופק רגולטורי ברור יותר – גם עבור החברה וגם עבור המנויים. לדבריו, הצעד מצביע על האמון של משרד התקשורת בחברה, בשירותיה ובטכנולוגיה שהיא מציעה.
ומה יקרה בעוד שבעה חודשים?
"או שתהיה הארכה נוספת, או שתושלם הרגולציה ואז יוכל כל מי שיעמוד בתנאים לקבל רישיון מסחרי. ישנם למעשה שלושה סוגי רישיון בעולם התקשורת. האחד – ניסוי טכנולוגי שבו אתה בודק טכנולוגיה, השני – ניסוי שיווקי, והאחרון – רישיון מסחרי. לא יכולנו לקבל רישיון מסחרי, כי לתחום זה אין עדיין רגולציה, ולכן הוחלט להאריך את הניסוי. אנחנו רוצים להמשיך להתקדם ולבסס את עצמנו. התחושה שלנו היא שגם משרד התקשורת וגם הלקוחות מאוד מאמינים בחברה."
האם השירות נועד בעיקר לגאד'טיסטים ולמאמצים מוקדמים?
יש לנו הרבה לקוחות שהם גאדג'טיסטים ומאמצים מוקדמים של טכנולוגיות מסוגים שונים. אבל יש גם קבוצות של אנשים רגילים, שמשתמשים בשירות בזכות המחיר – בעיקר לקוחות פרטיים וקבוצות, למשל קבוצה של מורים לנהיגה המנצלים את האפשרות להתקשר בינם לבין עצמם בחינם ולשאר העולם ברבע מחיר לטלפונים קוויים ובחצי מחיר לסלולר.
בנאי סיפר, כי לאחרונה עברה המערכת שיפור טכנולוגי. בין היתר הסבה החברה את תוכנת החיוג ב-Wi-Fi (כאשר המשתמשים נמצאים באזור קליטה של רשת כזו) לפרוטוקול UDP, המאפשר זמינות משופרת. עם זאת, כדי לאפשר את הזמינות המשופרת גדלה צריכת הנתונים. "מכיוון שב-Wi-Fi צריכת הנתונים לא עולה כסף כמו בחבילת הנתונים הסלולרית, הרשינו לעצמנו לעשות זאת. שינינו גם את פרוטוקול ה-SMS ל-SIP Messeging נקי יותר, והגענו לזמינות של 100%".
תגובות
(0)