גלעד רבינוביץ', מנכ"ל EDS ישראל – פורש; מחליפו: עמוס איילון

הרקע לפרישה: רכישת HP את EDS ו-"פרשת הבינלאומי" ● מקורבי רבינוביץ' מסרו, כי בשלב זה בכוונתו לנוח - לא עומדת בפניו כרגע הצעה ספציפית לניהול חברה

גלעד רבינוביץ', מנכ"ל EDS ישראל – חברה בבעלות HP, הודיע על פרישתו. את מקומו ימלא עמוס איילון, המשמש כיום בתפקיד המשנה למנכ"ל.

"עם סיומו המוצלח של תהליך האינטגרציה והמיזוג בין EDS ל-HP, אותו הובלתי, החלטתי לצאת לדרך חדשה", מסר רבינוביץ' בהודעה הרשמית על סיום תפקידו. "השנתיים האחרונות היו אינטנסיביות ביותר. הגדלנו את הכנסותיה של החברה, בניגוד למגמה בשוק ושיפרנו את הרווחיות באופן מהותי. תחומי הפעילות של EDS התרחבו, מספר עובדיה גדל, זכינו בפרויקטי פיתוח מגוונים והוספנו מספר לקוחות מרכזיים חדשים". הוא סיים באומרו, כי "אני משאיר חברה חזקה מאד מבחינה עסקית ומקצועית, עם אופק פעילויות רחב ופוטנציאל התפתחות גדול, כמו גם צוותי ניהולי איכותי".

למרות דברים חיוביים אלה, מקורבים לרבינוביץ' אמרו לאנשים ומחשבים, כי "הוא הגיע לחברה מסוג מסוים, וכיום המדובר בחברה מסוג שונה לחלוטין". הכוונה, לדברי המקורבים, היא הרכישה של HP את EDS תמורת 14 מיליארד דולרים במאי 2008. המקורבים אמרו, כי להערכת רבינוביץ' האיחוד של שתי החברות בשוק המקומי – יצליח.

סיבה אפשרית נוספת לפרישה, היא "פרשת הבינלאומי". כזכור, בתחילת החודש הודיעו קבוצת הבנק הבינלאומי ו-EDS על סיום חוזה ההתקשרות ביניהן למתן שירותי מיקור-חוץ בתחום התשתיות. השתיים הודיעו, כי "מתכונת ההסכם, כפי שנחתם במקור, אינה מתאימה לבנק היום". הפסקת החוזה באה שלוש שנים וחצי לאחר חתימת החוזה. בראשית השנה אף הורחב החוזה ל-871 מיליון שקלים. עם זאת, כבר אז נתגלעה בין הצדדים מחלוקת לגבי אופי ההסכם ומהותו, שעוד משלביו הראשונים גרר סכסוכים בין הצדדים. מקורביו של רבינוביץ' סירבו להתייחס לסמיכות הזמנים שבין הפסקת החוזה וסיום עבודתו בחברה.

רבינוביץ' מונה לתפקידו בדצמבר 2007, וניהל, בנוסף לסניף בישראל, את פעילות EDS בטורקיה וביוון. לפני כן שימש כמנכ"ל החברה לאוטומציה במשך כשנה. תפקידיו הקודמים היו מנכ"ל מלם מערכות, יו"ר רשת אייס קנה ובנה, ומנכ”ל ספקית האינטרנט נטוויז'ן. הוא משמש בנוסף כיו"ר המועצה הציבורית של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. רבינוביץ' סיים את שירותו הצבאי בדרגת רב-סרן, סיים תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בלימודי ארץ ישראל, ומכהן כדירקטור בכמה חברות. בנוסף, הוא מכהן בהתנדבות כסגן ראש מועצת שוהם ומחזיק תיק החינוך במקום, שהוא יישוב מגוריו. בשלב זה לא עומדת בפני רבינוביץ' הצעה קונקרטית לניהול חברה, ולדברי המקורבים בכוונתו לנוח. "יש לו כמה רעיונות, אולם לא משהו מוגדר וספציפי", מסרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים