ד"ר עופר רימון, משרד החינוך: "מטרתנו לחנך את הילדים לכיתת העתיד על אף שאין לנו מושג איך היא תיראה"

"עלינו להביא את התלמידים למצב בו הם לא יודעים איך ייראה העתיד שלהם, ולהיות בעלי חשיבה ביקורתית ויכולת לעבוד בצוות", אמר ד"ר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה ומנמ"ר משרד החינוך ● לדבריו, "המשרד צריך לספק פלטפורמות מיחשוביות ולאפשר למערכת להיות טכנולוגית"

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל התקשוב ומערכות המידע ומינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור

"שואלים אותי איך תיראה כיתת העתיד. אני משיב שאני לא יודע, אבל מה שאני כן יודע הוא שעלינו לחנך את התלמידים לכיתת העתיד. עלינו להביא אותם למצב בו הם לא יודעים איך ייראה העתיד שלהם, ולהיות בעלי חשיבה ביקורתית ויכולת לעבוד בצוות", כך אמר ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה ומנמ"ר משרד החינוך.

ד"ר רימון דיבר בכנס EduTech 2013 לתיקשוב בחינוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב. הנחה אותו אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

לדברי ד"ר רימון, "בעידן בו אנחנו חיים, החיבור והחיבוריות תופסים משמעות מרכזית. האתגר הגדול הוא לייצר את החיבור הזה, הוא לא מובן מאליו". הוא ציין כי "ספקיות ה-IT עובדות איתנו בצורה הדוקה, וזו הזדמנות גדולה לשפר את מערכת החינוך ולעשות אותה טובה יותר".

"מערכת החינוך העתידית צריכה לאפשר לכל השותפים בה לפעול גם טכנולוגית, באמצעות משרד החינוך. חוץ מלאפשר, התפקיד שלנו הוא לייצר פלטפורמות ולספק טכנולוגיות, תוך ניצול יתרון הגודל שלנו. עלינו להתמקד במיחשוב ענן, לספק את התשתיות הטכנולוגיות ולהתרכז בעולם ההוראה המתוקשבת", הוסיף.

ד"ר רימון ציין כי "עדיין אין תרבות של שיתוף בין המורים, החשיבה שלנו היא עדיין לוקלית וצריך להפוך אותה לשיתופית. טרם הגענו לתפיסה ולחשיבה שאנחנו רוצים להתקדם ולהיות בה". הוא הוסיף כי "משרד החינוך מקדם את תחום האקדמיה הווירטואלית – הן את ההרצאות והן את ההנגשה של התלמידים אליהן".

תחומים נוספים שד"ר רימון אמר שיש לשפר הם הפורטלים הבית ספריים, שלדבריו "עדיין לא הפכו להיות גורם מרכזי אצל התלמידים", והניהול המתוקשב, "שעדיין לא נמצא בשימוש מספיק".

"בסופו של דבר", סיכם, "מה שיקבע את הצלחת התיקשוב במערכת החינוך הוא לא כמות היישומים שיפותחו אלא הגורם האנושי. האנשים הם הקובעים את מידת ואת רמת השימוש. לא משנה איזה פיתוח טכנולוגי מפתחים, השאלה היא איך מנגישים אותו וגורמים לאנשים להרגיש בנוח בתוך ים הטכנולוגיה ולהתחבר לעולם הזה. אין דוגמה טובה יותר לנושא המיומנויות במאה ה-21 מאשר החינוך הטכנולוגי. אם הוא נעשה בצורה טובה, אם מחנכים חינוך טכנולוגי מתקדם, הוא מהווה מפגש מדהים וחיבור לכל העולמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים